کوک‌یاب؛ آموزش آشپزی ساده و شیرینی پزی

منوی اصلی

طرز تهیه مربای موز

طرز تهیه مربای موز

  • متوسط
  • ساده
  • - نفر
  • 45 دقیقه

تا به امروز در مجله آشپزی کوک‌یاب با دستور تهیه انواع مربا آشنا شده بودیم! از مرباهای معروف و محبوب نظیر مربای انجیر و مربای آلبالو گرفته تا مرباهای عجیبی مثل مربای خیار و مربای پوست پسته. امروز میخوایم با هم دستور تهیه مربای موز رو مرور کنیم. این مربا برای کودکان بسیار خوش‌آیند 💕 […]

مواد لازم برای تهیه مربای موز

  • موز یک کیلوگرم
  • شکر یک کیلوگرم
  • لیموترش تازه دو عدد
  • دانه هل 6 عدد
  • گلاب دو قاشق غذاخوری
  • زعفران دم کرده نصف استکان

تا به امروز در مجله آشپزی کوک‌یاب با دستور تهیه انواع مربا آشنا شده بودیم! از مرباهای معروف و محبوب نظیر مربای انجیر و مربای آلبالو گرفته تا مرباهای عجیبی مثل مربای خیار و مربای پوست پسته. امروز میخوایم با هم دستور تهیه مربای موز رو مرور کنیم. این مربا برای کودکان بسیار خوش‌آیند 💕 و دوست داشتنی هست و حتی میتونید به عنوان دسر ازش استفاده کنید. بعلاوه ترکیب مربای موز با خامه واقعا طعم و مزه‌ش رو میبره به یه سطح دیگه 👌😍

دستور تهیه مربای موز خانگی خوشمزه

برای درست کردن مربای موز باید از میوه های سفت و سالم استفاده کنید. موزهای خیلی رسیده و نرم الا مناسب مربای موز نیستن. بعلاوه اگه قسمتهایی از موز سیاه شده باشن، باید کلا اون قسمتها رو جدا کنید که اثر منفی روی ظاهر و طعم مربا ایجاد نکنن.

  1. برای شروع یک لیتر آب رو با یک کیلو گرم شکر ترکیب کرده و داخل یک قابلمه ریخته و روی حرارت بالا قرار میدیم. وقتی آب جوش اومد و شکر بخوبی ترکیب شد، زیر شعله رو یه مقدار کم میکنیم و اجازه میدیم تا 15 دقیقه دیگه حرارت ببینه.
  2. تا شهد به جوش بیاد میریم سراغ موزها. ابتدا پوست موز رو گرفته و بعدش قسمتهای سیاه موز رو جدا میکنیم. در انتها موزها رو به شکل حلقه ای برش میزنیم طوریکه حلقه‌ها نه خیلی ضخیم و نه خیلی نازک باشه. بعدش دوتا لیموترش داریم که باید آبشون رو بگیریم و به موز اضافه کنیم و کمی مخلوط کنیم تا به سطح تمام تکه های موز آغشته بشه. اینکار باعث افزایش ماندگاری موز میشه و تا حدودی از سیاه شدن مور جلوگیری میکنه.دستور تهیه مربای موز خانگی خوشمزه
  3. حالا شهد رو چک میکنیم و اگه کمی غلیظ شده بود، تکه های موز رو بهش اضافه میکنیم. ببینید، کل مراحل پخت این مربا حدود 40 دقیقه هست، موزها هم حدود 15 دقیقه باید داخل شهد در حال جوش باشن، بنابراین یه تایمی در حدود 25 دقیقه شهد باید بجوشه تا به غلظت کافی برسه. ما 10 دقیقه برای جوش اومدن شهد در نظر گرفتیم و 15 دقیقه برای رسیدن به قوام کافی.
  4. موز رو که اضافه کردیم، دمای شهد مربا کاهش پیدا میکنه، وقتی دوباره مربا به جوش اومد، زعفران، گلاب و دانه های هل رو بهش اضافه میکنیم و آروم هم میزنیم تا تکه های موز خرد نشن. 15 دقیقه که از اضافه کردن موز گذشت، یک قاشق از شهد مربا رو جدا میکنیم و اجازه میدیم خنک بشه. اگه غلظت کافی برای یک مربا رو داشت، زیر اجاق رو خاموش میکنیم. اگه نه که یکم دیگه بهش زمان میدیم تا به غلظت کافی برسه.
  5. مربا که سرد شد داخل ظرف مورد نظر ریخته و میتونیم سرو کنیم و از طعم فوق العاده این مربا لذت ببریم.

چند نکته مهم در مورد مربای موز

  • از اونجایی که زمان پخت مربای موز نسبت به سایر مرباها کم هستش، ماندگاری این مربا هم کمتره و باید ظرف مدت زمان کوتاهی مصرف بشه. نگهداری طولانی از این مربا باعث میشه رنگش تیره و کدر بشه و همچنین میتونه کپک بزنه.
  • از این مربا میتونید برای تهیه انواع کیک و شیرینی و دسر استفاده کنید.
  • زمان پخت مربا، زیاد اون رو هم نزنید چون باعث میشه تکه های موز له بشن و شکل و فرم جذابشون رو از دست بدن.
  • در پایان زمان پخت دانه های هل رو خارج کنید تا طعم و مزه تند و قوی خودش رو بیش از حد وارد طعم مربا نکنه.چند نکته مهم در مورد مربای موز

بازدید : 35 / برچسب‌ها :

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن منو
کوک‌یاب ، آموزش ساده آشپزی

منوی اصلی سایت

کوک‌یاب یک سایت آموزش آشپزی و شیرینی پزی هست که سعی داره علاوه بر آموزش غذاهای اصیل ایرانی ، شما را با دستور تهیه انواع غذاهای فرنگی و بین المللی آشنا کنه و همچنین اطلاعات کافی در مورد خاصیت مواد غذایی رو هم در اختیار شما قرار بده.