کوک‌یاب؛ آموزش آشپزی ساده و شیرینی پزی

منوی اصلی

طرز تهیه مربا آلبالو خانگی

طرز تهیه مربا آلبالو خانگی

  • اقتصادی
  • ساده
  • 6 نفر
  • 60 دقیقه

مربا البالو بسیار طرفدار دارد و لذیذ است.

مواد لازم برای تهیه مربا البالو

  • البالو:1کیلو
  • شکر:1 کیلو
  • وانیل:نوک قاشق چایخوری

مربا آلبالو یکی از محبوبترین مربا هاست که هم بعنوان صبحانه همراه با خامه یا کره مصرف میشود و هم بعنوان دسر یا مغزی و تاپینگ کیک و شیرینی. با طرز تهیه مربای البالو خانگی همراه کوک یاب  باشید.

آلبالو یک میوه لذیذ و جذاب است که در فصل بهار از روی درختان چیده و وارد بازار میشود. آلبالو علاوه بر خوشمزه بودن بسیار پرخاصیت است و برای پوست ، مو ، فشار خون و دیابت مفید است. علاوه بر تهیه مربا میتوانید دمنوش و یا شربت انرا نیز تهیه کنید. مربای آلبالو در وعده صبحانه همراه کره و خامه ترکیب محشری میشود. نه تنها در وعده صبحانه بلکه در عصرانه میتوانید همراه چای میل کنید.

طرز تهیه مربا البالو خوشمزه

در اولین مرحله برای تهیه مربا آلبالو خوشمزه باید البالو ها را به خوبی پاک کنید. منظور از پاک کردن این است که چوب ان را جدا کنید.

بعد از این کار به خوبی بشویید و هسته های ان را جدا کنید. برای جدا کردن هسته هم میتوانید از دستگاه مخصوص استفاده کنید و هم میتوانید به کمک یه نی که شیشه ای نباشد (اگر شیشه ای باشد احتمال دارد بشکند و خطرناک است.) به راحتی هسته را از البالو جدا کنید.

بعد از جدا کردن هسته ، آلبالو را درون ظرف بریزید و روی آن شکر بپاشید کاملا مواد را باهم مخلوط کنید بعد از مخلوط کردن روی ظرف سلفون بکشید واجازه دهید آلبالو ها به همراه شکر به مدت 24 ساعت در یخچال استراحت کند و شکر اب بندازد.

آموزش درست کردن مربای آلبالوی خانگی

بعد از استراحت آلبالو ، آنرا درون قابلمه بریزید با شعله متوسط اجازه دهید به جوش برسد بعد از اینکه جوشید و کف کرد با قاشق کف ان را جدا کنید و دور بندازید و هم بزنید تا ته نگیرد. بعد از این مدت کم کم مربای شما غلیظ میشود میتوانید در این زمان وانیل را اضافه کنید.

بعد از غلیظ شدن مربا ان را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید کاملا سرد شود بعد درون شیشه بریزید و داخل یخچال بگذارید. حواستان باشد کاملا مربا سرد شود ، چراکه اگر گرم باشد و درون یخچال بگذارید مربای شما کپک میزند. بعد از سرد شدن میتوانید استفاده کنید.

مربای آلبالو خوشمزه

بازدید : 391 / برچسب‌ها :

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن منو
کوک‌یاب ، آموزش ساده آشپزی

منوی اصلی سایت

کوک‌یاب یک سایت آموزش آشپزی و شیرینی پزی هست که سعی داره علاوه بر آموزش غذاهای اصیل ایرانی ، شما را با دستور تهیه انواع غذاهای فرنگی و بین المللی آشنا کنه و همچنین اطلاعات کافی در مورد خاصیت مواد غذایی رو هم در اختیار شما قرار بده.