کوک‌یاب؛ آموزش آشپزی ساده و شیرینی پزی

منوی اصلی

طرز تهیه کمپوت زردآلو

طرز تهیه کمپوت زردآلو

  • اقتصادی
  • ساده
  • 4 نفر
  • 50 دقیقه

کمپوت زردآلو بسیار جذاب و مقوی میباشد.

مواد لازم برای تهیه کمپوت زردآلو

  • زردآلو:1 کیلو
  • شکر:300 گرم
  • اب:6 فنجان

زردآلو یک میوه محبوب تابستانی است و کمپوت تهیه شده از این میوه هم بسیار خوش طعم است. در ادامه با شما هستیم تا آموزش تهیه کمپوت زردآلو خانگی را با هم مرور کنیم.
زردآلو یک میوه محبوب تابستانی است و کسانی که طرفدار این میوه هستند قطعا کمپوت زردآلو را نیز میپسندند. کمپوت زردآلو در سوپرمارکت ها و فروشگاها به راحتی یافت میشود اما کمپوت های کارخانه ای دارای مواد نگه دارنده و شکر فراوانی هستند که برای سلامتی مضر است. شما به راحتی میتوانید این کمپوت لذیذ را در خانه آماده کنید و با آن از مهمان های خود پذیرایی نمایید. در فصل تابستان این کمپوت را درست کنید و از خوردن آن لذت ببرید.

طرز تهیه کمپوت زردآلو خوشمزه خانگی

در اولین مرحله برای تهیه کمپوت باید زردآلو را خوب بشویید و درون صافی بریزید تا آب آن کاملا خارج شود. بعد از این کار زردآلو را از وسط باز کنید و هسته ان را جدا کنید این کار را با دقت و حوصله انجام دهید. درون قابلمه شکر و آب بریزید روی حرارت ملایم قرار دهید تا شکر در آب به طور کامل حل شود.

بعد از اینکه شکر به خوبی حل شد قابلمه را از روی حرارت بردارید و مخلوط آب و شکر را از صافی رد کنید ، دوباره آن را درون قابلمه روی حرارت ملایم قرار دهید و همین که شهد به جوش امد به ارامی زردآلو را درون قابلمه بریزید. باید اجازه دهید شربت به قوام بیاید ولی مواظب باشید که زردآلوها له نشوند.

بعد از به قوام آمدن شربت کمپوت ، قابلمه را از روی حرارت بردارید تا کاملا خنک شود ، اکنون درون شیشه موردنظر بریزید و درون یخچال قرار دهید. دقت کنید مواد به خوبی خنک شود در غیر این صورت کپک خواهند زد. کمپوت خانگی به علت نداشتن مواد نگه دارنده نباید بیشتر از 4 روز نگهداری شود.

بعد از استراحت در یخچال کمپوت را در ظرف موردنظر سرو کنید.

کمپوت زردآلو خانگی

بازدید : 452 / برچسب‌ها :

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن منو
کوک‌یاب ، آموزش ساده آشپزی

منوی اصلی سایت

کوک‌یاب یک سایت آموزش آشپزی و شیرینی پزی هست که سعی داره علاوه بر آموزش غذاهای اصیل ایرانی ، شما را با دستور تهیه انواع غذاهای فرنگی و بین المللی آشنا کنه و همچنین اطلاعات کافی در مورد خاصیت مواد غذایی رو هم در اختیار شما قرار بده.