کوک‌یاب؛ آموزش آشپزی ساده و شیرینی پزی

منوی اصلی

طرز تهیه مربا به خانگی

طرز تهیه مربا به خانگی

  • اقتصادی
  • ساده
  • 6 نفر
  • 180 دقیقه

مربای به بسیار پرطرفدار و لذیذ است.

مواد لازم برای تهیه مربا به

  • میوه به: 1کیلو
  • شکر:1 کیلو
  • دانه هل:2عدد
  • اب:8لیوان

مربای به ، یک مربای خوش طعم و محبوب در تمام دنیاست. میوه به بسیار پرخاصیت است و مصرف آن به بانوان باردار توصیه میشود چراکه باعث جلوگیری از حالت تهوع در زمان بارداری میشود. همراهان همیشگی مجله آشپزی کوک یاب با اموزش طبخ مربای به خانگی تا پایان همراه ما باشید.

میوه به در فصل پاییز و تا اواسط زمستان در بازار یافت میشود. میتوانید در آن زمان این میوه لذیذ را از بازار تهیه نمایید و مربای به را درست کنید. سوپر مارکت و فروشگاها همیشه مربا به برای فروش موجود دارند اما مرباهای آماده کنسروی دارای مواد نگه دارنده ، شکر و افزودنی های زیادی هستند که اصلا برای سلامت بدن مفید نیست. پس بهتر است به راحتی این مربای خوشمزه را در خانه تهیه کنید.

آموزش درست کردن مربای به خانگی

طرز تهیه مربا به خانگی

در اولین مرحله برای تهیه مربا به خانگی باید میوه را تمیز بشویید بعد از این کار پوست میوه را بگیرید و خرد کنید. اندازه خرد کردن به کاملا سلیقه ای میباشد و این به شما بستگی دارد میتوانید مربعی یا خلالی یا حلقه ای خرد کنید.

درون قابلمه را از آب پر کنید و روی حرارت ملایم قرار دهید بعد از اینکه آب جوشید میوه خرد شده را درون آب در حال جوش اضافه کنید بعد از جوشیدن آب به همراه به ، کف ایجاد شده را با کمک یک قاشق از روی مواد جمع کنید این کار باعث میشود مربای شما زیباتر شود.

بعد از جوشیدن شکر و هل را درون قابلمه بریزید حرارت قابلمه را بسیار ملایم کنید حتی میتوانید قابلمه را روی شعله پخش کن قرار دهید. بعد از این کار در قابلمه را بگذارید تا مربای شما به غلظت برسد.

بعد از گذشت 3 ساعت کمی از شهد مربا را درون کاسه بریزید و بعد از خنک شدن مزه کنید اگر دیدید که غلیظ است حرارت را خاموش کنید ولی اگر هنوز رقیق بود اجازه دهید به پختن ادامه دهید.

بعد از اینکه مربا خنک شد آن را درون شیشه بریزید و در یخچال بگذارید حتما و حتما باید مربا خنک شده باشد وگرنه در آینده کپک خواهد زد.

آموزش درست کردن مربا به خانگی

بازدید : 568 / برچسب‌ها :

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن منو
کوک‌یاب ، آموزش ساده آشپزی

منوی اصلی سایت

کوک‌یاب یک سایت آموزش آشپزی و شیرینی پزی هست که سعی داره علاوه بر آموزش غذاهای اصیل ایرانی ، شما را با دستور تهیه انواع غذاهای فرنگی و بین المللی آشنا کنه و همچنین اطلاعات کافی در مورد خاصیت مواد غذایی رو هم در اختیار شما قرار بده.