کوک‌یاب؛ آموزش آشپزی ساده و شیرینی پزی

منوی اصلی

طرز تهیه مربای به

طرز تهیه مربای به

  • اقتصادی
  • ساده
  • 30 نفر
  • 60 دقیقه

مربای به یکی از محبوبترین مرباهای موجود در تمام دنیاست که بر اساس دستور های مختلفی تهیه میشود. این مربای خوشمزه را می توان برای صبحانه در کنار کره و یا هر چیز دیگری که دوست داشته باشید میل کنید. در ادامه میخواهیم به چگونگی درست کردن این مربای خوش طعم بپردازیم. دستور پخت مربای […]

مواد لازم برای تهیه مربای به

  • به 1 کیلو گرم
  • شکر 900 گرم
  • جوهر لیمو 1 قاشق مرباخوری
  • آب 3 پیمانه

مربای به یکی از محبوبترین مرباهای موجود در تمام دنیاست که بر اساس دستور های مختلفی تهیه میشود. این مربای خوشمزه را می توان برای صبحانه در کنار کره و یا هر چیز دیگری که دوست داشته باشید میل کنید. در ادامه میخواهیم به چگونگی درست کردن این مربای خوش طعم بپردازیم.

دستور پخت مربای به

در ابتدا به ها را به خوبی شسته و برای گرفته شدن آب اضافی،آنها را درون آبکش میریزیم.سپس آنها را به شکل دلخواه خرد کرده و قسمت های اضافی آن را خارج می کنیم.

دستور پخت مربای به - آموزش تهیه مربای به در منزل

اگر مایل به رنده شدن آن هستید می توانید آن ها را رنده کنید و اگر نمی خواهید،آن ها را به شکلی که دوست دارید می‌توانید خورد کرده و بعد از آن درون یک ظرف ریخته و روی آن آب بریزید به حدی که به ها به زیر آن بروند و بعد از آن ظرف خود را بر روی شعله گاز بگذارید.

بعد از نرم شدن آن ها شکر را درون ظرف می ریزیم و می گذاریم تا به خوبی درون آن حل بشود.احتیاج است تا بعد از آن منتظر بمانیم تا محتویات درون ظرف به غلظت مناسبی برسد.

دقت کنید برای اینکه متوجه بشیم که محتویات ما به غلظت مناسب خود رسیده است باید یک قاشق از آن را بعد از خنک شدن برداشته و از بالا درون ظرف بریزیم.اگر همانند یک کش به درون ظرف بازگشت بدین معنا است که غلظت کافی را دارد و اگر مشاهده کردیم که رقیق است هنوز به غلظت کافی نرسیده است.

کاری که در ادامه باید انجام داد این است که پس از غلظت کافی محتویات به آن جوهر لیمو را اضافه کنیم و در ظرف را بگذاریم.دقت کنید که شعله گاز در کمترین حد خود باشد و منتظر می مانیم تا مربای ما رنگش تغییر کند و مایل به قرمز بشود.

دستور تهیه مربای خانگی - اموزش مربای به

در نهایت مربای ما غلیظ شده و رنگ آن مایل به قرمز شده و تنها کافی است از روی شعله گاز ظرف را برداریم و برای یک روز در دمای محیط بدون اینکه کاری به آن داشته باشیم بگذاریم و پس از آن مربای ما آماده است که درون ظرفی در دار ریخته و برای نگهداری درون یخچال گذاشته بشود.

دستور پخت مربا - مربای به ، اموزش تولید مربای خوشمزه

بازدید : 505 / برچسب‌ها :

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن منو
کوک‌یاب ، آموزش ساده آشپزی

منوی اصلی سایت

کوک‌یاب یک سایت آموزش آشپزی و شیرینی پزی هست که سعی داره علاوه بر آموزش غذاهای اصیل ایرانی ، شما را با دستور تهیه انواع غذاهای فرنگی و بین المللی آشنا کنه و همچنین اطلاعات کافی در مورد خاصیت مواد غذایی رو هم در اختیار شما قرار بده.