کوک‌یاب؛ آموزش آشپزی ساده و شیرینی پزی

منوی اصلی

طرز تهیه شیرینی ماکارون

طرز تهیه شیرینی ماکارون

  • متوسط
  • متوسط
  • 6 نفر
  • 90 دقیقه

شیرینی ماکارون یکی از جذاب ترین شیرینی ها در دنیاست این دسر خوشمزه بی شک یکی از گزینه های عالی برای پذیرایی از مهمان است و زیبایی میز شما را برای تزئین چند برابر میکند شما میتوانید به راحتی شیرینی ماکارون را در منزل تهیه و از خوردن آن لذت ببرید.

مواد لازم برای تهیه شیرینی ماکارون

  • سفیده تخم مرغ : 2 عدد
  • پودر بادام : 90 گرم
  • پودر قند : 120 گرم
  • وانیل:نوک قاشق چایخوری
  • رنگ ژله ای خوراکی : به میزان لازم
  • شکر دانه ریز : 30 گرم

شیرینی ماکارون یک شیرینی خوشمزه بین المللی فرانسوی است که شکل و شمایل بسیار جذاب و رنگارنگی دارد و به شیرینی همبرگری نیز شهرت دارد ، ماکارون از لحاظ شکل ظاهری شبیه به شیرینی لطیفه ما ایرانی هاست. این دسر لذیذ علاوه بر شکل زیبا ، طعم بسیار خوب و خوشمزه ای هم دارد و برای کودکان نیز بسیار جذاب است. مواد اصلی تشکیل دهنده ماکارون شکر و تخم مرغ است و رنگ های خوراکی نیز نقش اصلی را برای تهیه این شیرینی ایفا میکند. با دستور پخت شیرینی ماکارون تا پایان با کوک یاب همراه باشید.

طرز تهیه شیرینی ماکارون خانگی - شیرینی فانتزی رنگی

طرز تهیه شیرینی ماکارون خانگی

برای تهیه شیرینی ماکارون جذاب شما در ابتدا باید سفیده و زرده را از هم جدا کنید و درون کاسه بریزید و کنار بگذارید تا سفیده در دمای آشپزخانه برای 2 ساعت به همان شکل باقی بماند تا رطوبت اضافه اش گرفته شود.

حال پوست بادام ها را بگیرید و بگذارید تا خشک شود سپس بادام ها را درون آسیاب بریزید و حسابی خرد کنید برای اینکه بادام ها یکدست شود 2 مرتبه از الک رد کرده ولی هیچ گونه فشاری نیاورید زیرا باعث روغن انداختن بادام میشود و شما را برای تهیه ماکارون دچار مشکل میکند.

پودر قند را با پودر بادام درون ظرفی الک کرده و کنار بگذارید. با همزن برقی سفیده تخم مرغ را روی دور تند بزنید تا حجم گرفته و پف کند سپس همنطور که در حال همزدن هستید شکر را به آرامی اضافه کنید.

همزدن را باید تا جایی ادامه دهید که وقتی کاسه را بر میگردانید مواد از آن به بیرون نریزد در ادامه وانیل را به همراه رنگ ژله ای به آن اضافه کنید و با لیسک به حالت دورانی هم بزنید.

پودر قند و پودر بادام را نیز کم کم اضافه کرده و دورانی مخلوط کنید دقت داشته باشید همانطور که مواد با هم ترکیب میشود ولی نباید پف سفیده بخوابد و از بین برود.

طرز تهیه شیرینی ماکارون فرانسوی - شیرینی توپکی

با برس کف صفحه سیلیکونی را چرب کنید مایه ماکارون را درون قیف بریزید صفحه سیلیکونی را روی سینی فر بچینید حال مایه ماکارون را با قیف روی دایره های صفحه بریزید تا کاملا پر شود و چند مرتبه صفحه را روی سطح صاف یه آرامی بکوبید تا هوای اضافی آن خارج شود.

برای 1 ساعت در دمای محیط قرار دهید تا استراحت کند. فر را روی 130 درجه سانتیگراد تنظیم نمایید تا برای 5 دقیقه گرم شود.

وقتی که روی مایه ماکارون را دست زدید و به دست شما نچسبید آن را درون فر بگذارید و برای 20 دقیقه زمان دهید تا پخته شود پس از گذشت این زمان از فر خارج کنید و پس از خنک شدن به راحتی از قالب سیلیکونی جدا کنید.

بنا به سلیقه ی خودتان میتوانید برای لایه میانی ماکارون از خامه فرم گرفته و یا هر کرم دیگری استفاده کنید و در ظرف مناسب سرو نمایید.

شیرینی همبرگری - شیرینی ماکارون

بازدید : 472 / برچسب‌ها :

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن منو
کوک‌یاب ، آموزش ساده آشپزی

منوی اصلی سایت

کوک‌یاب یک سایت آموزش آشپزی و شیرینی پزی هست که سعی داره علاوه بر آموزش غذاهای اصیل ایرانی ، شما را با دستور تهیه انواع غذاهای فرنگی و بین المللی آشنا کنه و همچنین اطلاعات کافی در مورد خاصیت مواد غذایی رو هم در اختیار شما قرار بده.