کوک‌یاب؛ آموزش آشپزی ساده و شیرینی پزی

منوی اصلی

طرز تهیه کیک شکلات براونی بدون شکر

طرز تهیه کیک شکلات براونی بدون شکر

  • متوسط
  • ساده
  • 4 نفر
  • 45 دقیقه

انواع شیرینی کاکائویی جز محبوبترین دسرها در تمام دنیا محسوب میشن، اما این دسرهای خوشمزه یک باگ خیلی بزرگ دارن! به شدت چاق کننده و پرکالری هستن. توی این مطلب از مجله آشپزی و شیرینی پزی کوک‌یاب با دستور تهیه نوعی کیک براونی در خدمت شما هستیم که از شکر داخلش استفاده نشده. این کیک […]

مواد لازم برای تهیه کیک شکلات براونی بدون شکر

  • موز رسیده 3 عدد
  • کره بادام زمینی 120 گرم
  • پودر کاکائو 50 گرم

انواع شیرینی کاکائویی جز محبوبترین دسرها در تمام دنیا محسوب میشن، اما این دسرهای خوشمزه یک باگ خیلی بزرگ دارن! به شدت چاق کننده و پرکالری هستن.

توی این مطلب از مجله آشپزی و شیرینی پزی کوک‌یاب با دستور تهیه نوعی کیک براونی در خدمت شما هستیم که از شکر داخلش استفاده نشده. این کیک تنها با 3 ماده اولیه تهیه میشه و طعم و بافت خوبی هم داره. شیرینی این دسر توسط موز، بافت نرم و کرمی توسط کره بادام زمینی و طعم شکلاتی هم با پودر کاکائو بدست میاد.

دستور تهیه کیک شکلات براونی بدون شکر خوشمزه و پروتئینی

  1. همین اول کار فر رو با دمای 180 درجه سانتی گراد (350 درجه فارنهایت) روشن میکنیم تا گرم بشه. بعدش میریم سراغ 3 تا موز شیرین و رسیده.
    پوست موز ها رو جدا میکنیم و داخل یک کاسه با چنگال کاملا به میکنیم تا پوره و یکدست بشه.
  2. حالا نوبت اضافه کردن 120 گرم کره بادام زمینی هست که باید با موز کاملا مخلوط بشه.
  3. در پایان پودر کاکائو رو به آرامی و کم کم الک میکنیم و به ترکیب موز و کره بادام زمینی اضافه میکنیم و مخلوط میکنیم. مایع کیک شکلات براونی بدون شکر ما آماده شد.
  4. یک قالب با عمق مناسب انتخاب میکنیم و داخلش کاغذ روغنی قرار میدیم. مایع رو به داخل قالب انتقال میدیم و در نهایت داخل فر قرار میدیم.
  5. مدت زمان پخت این کیک حدود 25 تا 30 دقیقه هست. هر وقت حس کردید کیک آمادست با یک خلال دندون داخل کیک رو تست کنید. اگه چیزی مایع کیک به خلال نچسبید، کیک شکلات براونی بدون شکر ما آمادست.دستور تهیه کیک شکلات براونی بدون شکر خوشمزه و پروتئینی

اگه کیک رو بعد از آماده شدن، به 9 قسمت تقسیم کنیم، در اینصورت هر تکه از کیک شامل 143 کیلو کالری انرژی، 5.5 گرم پروتئین، 10 گرم کربوهیدرات و 8 گرم فیبر میشه.

چند نکته برای تهیه کیک شکلات براونی بدون شکر

  • بافت این کیک فشرده و نرم هست اگه دوست دارید کیک کمی بافت اسفنجی داشته باشه، یک قاشق چایخوری بکینگ پودر بهش اضافه کنید.
  • برای ایجاد طعم بهتر، داخل کیک از مغز آجیل شیرین استفاده کنید. مثلا پسته، گردو یا فندق خرد شده به مایع کیک اضافه کنید.
  • برای تزین کیک از توت فرنگی، موز و پودر نارگیل استفاده کنید.

بازدید : 103 / برچسب‌ها :

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن منو
کوک‌یاب ، آموزش ساده آشپزی

منوی اصلی سایت

کوک‌یاب یک سایت آموزش آشپزی و شیرینی پزی هست که سعی داره علاوه بر آموزش غذاهای اصیل ایرانی ، شما را با دستور تهیه انواع غذاهای فرنگی و بین المللی آشنا کنه و همچنین اطلاعات کافی در مورد خاصیت مواد غذایی رو هم در اختیار شما قرار بده.