کوک‌یاب؛ آموزش آشپزی ساده و شیرینی پزی

منوی اصلی

طرز تهیه کیک سیب و دارچین رژیمی (بدون آرد و شکر)

طرز تهیه کیک سیب و دارچین رژیمی (بدون آرد و شکر)

  • اقتصادی
  • ساده
  • 4 نفر
  • 50 دقیقه

تو این مطلب با دستور تهیه یک میان وعده رژیمی با پروتئین و فیبر بالا و بدون استفاده از آرد و شکر در خدمت شما هستیم. کیک سیب و دارچین رژیمی تنها با 5 قلم ماده اولیه تهیه میشه و میتونه کاملا یک وعده سیر کننده باشه بدون اینکه چربی و نشاسته زیادی وارد بدن […]

مواد لازم برای تهیه کیک سیب و دارچین رژیمی

  • سیب زرد یا قرمز بزرگ 2 عدد
  • تخم مرغ دو عدد
  • ماست یونانی یا ایسلندی دو قاشق غذاخوری
  • وانیل نوک قاشق چایخوری
  • دارچین نصف قاشق چایخوری

تو این مطلب با دستور تهیه یک میان وعده رژیمی با پروتئین و فیبر بالا و بدون استفاده از آرد و شکر در خدمت شما هستیم. کیک سیب و دارچین رژیمی تنها با 5 قلم ماده اولیه تهیه میشه و میتونه کاملا یک وعده سیر کننده باشه بدون اینکه چربی و نشاسته زیادی وارد بدن کنه. با کوک‌یاب همراه باشید تا دستور پخت این کیک جذاب رو با هم مرور کنیم.

از اونجایی که این کیک فاقد شکر یا هر نوع شیرین کننده ای هست، سعی کنید از سیب شیرین و رسیده استفاده کنید. در صورت تمایل میتونید کمی عسل هم به کیک اضافه کنید تا شیرین‌تر و خوشمزه تر بشه.

دستور پخت کیک سیب و دارچین رژیمی ، بدون استفاده از آرد و شکر

برای درست کردن کیک سیب و دارچین رژیمی کار سختی پیش رو نداریم! فقط کافیه مطابق دستورالعمل زیر، مراحل رو دنبال کنید :

  1. فر رو با دمای 180 درجه سانتی گراد روشن میکنیم تا گرم بشه بعد کارمون رو با پوست گرفتن سیب دنبال میکنیم. بعدش هسته های داخل سیب رو خارج میکنیم و اون رو به تکه های کوچک تر تقسیم میکنیم.
  2. داخل مخلوط کن (دستگاه غذاساز) تکه های سیب، ماست یونانی/ایسلندی، تخم مرغ، وانیل و دارچین رو میریزیم و با دور تند میکس میکنیم تا پوره و یکدست بشه.
  3. داخل قالب یک ورق روغنی قرار میدیم و بعد تمام مواد رو داخلش میریزیم. ارتفاع مواد خام داخل قالب باید حدود دو بند انگشت باشه.
  4. پخت کیک با دمای 180 درجه سانتی گراد حدود 25 دقیقه طول میکشه. بعد از گذشت این تایم، با یک چنگال داخل کیک رو تست میکنیم، اگه مواد به چنگال نچسبید، کیک آماده هست و میتونید نوش جان کنید. در پایان روی کیک کمی دارچین یا پودر قهوه بریزید تا هم ظاهر زیبایی به کیک بده و هم عطر و طعمش عالی میشه.دستور پخت کیک سیب و دارچین رژیمی ، بدون استفاده از آرد و شکر

بازدید : 55 / برچسب‌ها :

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن منو
کوک‌یاب ، آموزش ساده آشپزی

منوی اصلی سایت

کوک‌یاب یک سایت آموزش آشپزی و شیرینی پزی هست که سعی داره علاوه بر آموزش غذاهای اصیل ایرانی ، شما را با دستور تهیه انواع غذاهای فرنگی و بین المللی آشنا کنه و همچنین اطلاعات کافی در مورد خاصیت مواد غذایی رو هم در اختیار شما قرار بده.