کوک‌یاب؛ آموزش آشپزی ساده و شیرینی پزی

منوی اصلی

طرز تهیه مربای جوانه گندم

طرز تهیه مربای جوانه گندم

  • متوسط
  • متوسط
  • - نفر
  • 60 دقیقه

با دستور تهیه مربای جوانه گندم در خمت شما هستیم. یک مربای به نسبت کم کالری، پرخاصیت و رژیمی برای صبحانه و میان وعده.

مواد لازم برای تهیه مربای جوانه گندم

  • جوانه گندم یک لیوان فشرده
  • نصف پیمانه عسل
  • شکر 6 قاشق غذاخوری
  • دانه هل 4 عدد
  • ارده 4 قاشق غذاخوری

تا امروز در مجله آشپزی و شیرینی پزی کوک یاب، تقریبا دستور تهیه همه نوع مربا رو با هم مرور کردیم، از مربای به و مربای سیب گرفته تا مربای فوجیا و مربای خیار و… میتونم بگم همشون از لحاظ سلامت و حفظ خواص میوه در حد صفر هستن! بدلیل زمان زیاد پخت و استفاده از شکر به مقدار قابل توجه، تنها مزه و کالری بالایی دارن و به همین دلیل هم برای صبحانه و میان وعده مورد استفاده قرار میگیرن. حالا امروز و تو این پست به شما دستور تهیه مربای جوانه گندم رو آموزش میدیم که بتونبد به عنوان یک میان وعده مقوی و پرخاصیت روش حساب باز کنید. با کوک یاب همراه باشید.آموزش پخت مربای جوانه گندم خانگی پرخاصیت و خوشمزه

آموزش پخت مربای جوانه گندم خانگی پرخاصیت و خوشمزه

جوانه گندم رو میتونید به شکل آماده از فروشگاه ها تهیه کنید. اگه بخواید خودتون هم میتونید براحتی و با هزینه کمتر، جوانه گندم رو پرورش بدید. فقط توجه داشته باشید که این کار چند روز زمان میبره. در انتهای همین پست راهنمای پرورش جوانه گندم رو براتون درج کردیم.

  1. یک لیوان فشرده جوانه گندم رو داخل یک قابلمه ریخته و با یک لیوان آب و دو قاشق غذاخوری شکر اجازه بدید بپزه. حتما درب قابلمه رو ببندید. زمان پخت تقریبی 15 دقیقه هست.
  2. بعد از اینکه جوانه گندم آماده شد، ابتدا آبکش میکنیم. بعد از اینکه آب اضافی خارج شد، باید اون رو چرخ کنیم و یا با یک دستگاه بلندر، به قطعات ریز خردش کنیم.
  3. بریم برای آماده سازی شهد مربا. داخل یک قابلمه سنگین (منظور از سنگین اینه که کف قابلمه از فلز ضخیم استفاده شده باشه تا حرارت رو پخش کنه و بیش از حد داغ نشه) ، یک لیوان آب، عسل، دانه های هل و 4 قاشق شکر رو مخلوط کنید. اجازه بدید شهد مربا به جوش بیاد، بعدش حرارت رو کم کنید تا شهد مربا به قوام بیادش. (حدود 25 دقیقه وقت میبره)
  4. حالا جوانه گندم چرخ شده رو به شهد مربا اضافه میکنیم و مخلوط میکنیم. 10 دقیقه بهش فرصت میدیم تا با حرارت کم با مواد بجوشه. زیر شعله رو خاموش میکنیم.
  5. مرحله آخر برای تهیه مربای جوانه گندم، اضافه کردن ارده هست. برای این حجم مربا، چهار قاشق ارده کافیه. با مربا مخلوط کنید و بعدش داخل شیشه بریزین.
  6. مربای خوشمزه و پرخاصیت جوانه گندم ما حاضره. میتونید تکه های مغز گردو، پسته، خلال بادام یا کنجد بهش اضافه کنید و نوش جان کنید.طرز تهیه مربا با استفاده از جوانه گندم, مربای پرخاصیت و مفید

مربای جوانه گندم عمر چندان طولانی نداه و بهتره که ظرف دو هفته مصرف بشه. بنابراین موقع تهیه مربا این مورد رو  نظر بگیری و کم درست کنید.
برای خوشرنگتر شدن مربا میتونید از زعفران استفاده کنید.

آموزش درست کردن جوانه گندم

درست کردن جوانه گندم 3 مرحله داره. شما میتونید از این جوانه ها، علاوه بر تهیه مربا، در انواع سالاد و غذاها هم استفاده کنید.

  1. هر مقدار که دوست دارید، گندم با پوست تهیه کنید و بعد اونها رو به مدت 2 روز داخل آب ولرم در محیط خانه خیس کنید.
  2. گندمها رو آبکش کنید و در سطح یک سینی پهن کنید. فقط طوری گندم ها رو پهن کنید که خیلی روهم نباشن.
  3. یک پارچه سفید تمیز رو مرطوب کنید و روی سینی قرار بدید طوریکه کل سطح گندم ها رو بپوشونه. تقریبا دو تا سه روز طول میکشه تا گندم‌ها جوانه بزنن. تو این مدت شما حتما باید روزی چندبار دستمال رو مرطوب کنید. میتونید برای اینکار از اسپری استفاده کنید. فقط یادتون باشه جونه ها عمر کوتاهی دارن و قبل از اینکه رنگشون سبز بشه باید مصرف بشن. (تا وقتی رنگشون سفیده قابل مصرف هستن)

درباره جوانه گندم

جوانه گندم، قسمتی از بذر گندم هست که در مرحله جوانه‌زنی رشد می‌کنه. این جوانه، منبعی غنی از مواد مغذی بوده و خواص بسیاری برای سلامتی داره. این جوانه ها حاوی پروتئین، فیبر، انواع ویتامین و مواد معدنی مختلفی هستند. این مواد مغذی شامل ویتامین‌های B1، B3، B9، E و K، مواد معدنی مانند آهن، روی، منیزیم، کلسیم و پتاسیم، و همچنین آنتی‌اکسیدان‌ها هست.

جوانه گندم به انواع گرانول، صبحانه‌ها و نان ذرت اضافه میشه و همچنین به صورت خام هم مورد استفاده قرار میگیره. جوانه گندم یک انتخاب محبوب برای ورزشکاران محسوب میشه و همچنین به عنوان چاشنی پرخاصیت به ماست، بستنی، سوپ و… اضافه میشه.

بازدید : 251 / برچسب‌ها :

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن منو
کوک‌یاب ، آموزش ساده آشپزی

منوی اصلی سایت

کوک‌یاب یک سایت آموزش آشپزی و شیرینی پزی هست که سعی داره علاوه بر آموزش غذاهای اصیل ایرانی ، شما را با دستور تهیه انواع غذاهای فرنگی و بین المللی آشنا کنه و همچنین اطلاعات کافی در مورد خاصیت مواد غذایی رو هم در اختیار شما قرار بده.