کوک‌یاب؛ آموزش آشپزی ساده و شیرینی پزی

منوی اصلی

طرز تهیه مربای جمبو

طرز تهیه مربای جمبو

  • متوسط
  • ساده
  • - نفر
  • 55 دقیقه

جمبو یک میوه گرمسیری بومی کشورهای هند و سریلانکاست گه در استانهای جنوبی و گرم کشورمان نیز کم و بیش کشت میشه. این میوه از لحاظ ظاهریتقریبا شبیه دانه های انگور سیاه هست. رنگ میوه بنفش خیلی تیرست که تو نگاه اول سیاه دیده میشه. بافت میوه هم کاملا آبدار و تقریبا ژله ای هست. […]

مواد لازم برای تهیه مربای جمبو

  • جمبو یک کیلوگرم
  • شکر 600 گرم
  • لیموترش یک عدد (یا آبلیمو یک قاشق غذاخوری)

جمبو یک میوه گرمسیری بومی کشورهای هند و سریلانکاست گه در استانهای جنوبی و گرم کشورمان نیز کم و بیش کشت میشه. این میوه از لحاظ ظاهریتقریبا شبیه دانه های انگور سیاه هست. رنگ میوه بنفش خیلی تیرست که تو نگاه اول سیاه دیده میشه. بافت میوه هم کاملا آبدار و تقریبا ژله ای هست. بریم که یاد بگیریم چطوری با این میوه یک مربای جمبو خوشمزه درست کنیم. با کوک یاب همراه باشید.آموزش درست کردن مربای جمبو خانگی - مربای گرمسیری خوشرنگ و خوشمزه

آموزش درست کردن مربای جمبو خانگی – مربای گرمسیری خوشرنگ و خوشمزه

  1. تو مرحله اول آماده سازی مربای جمبو، با تمیز کردن دانه های میوه کارمون رو شروع میکنیم. ساقه ها و قسمتهای زائد میوه رو جدا کرده و داخل آبکش میریزیم و خوب میشوریم.
  2. حالا بستگی به سلیقه خودتون داره که چطوری مربا رو درست کنید! میتونید میوه ها رو درسته و کامل مربا کنید و یا اینکه جمبوها رو با یک دستگاه بلندر (مخلوط کن) پوره کنید. در هر صورت میوه‌ها رو داخل یک قابلمه مناسب ریخته و با یک لیوان آب و شکر مخلوط میکنیم.
  3. قابلمه رو روی شعله گاز قرار میدیم. ابتدا با شعله بلند تا مربا شروع به جوشیدن کنه. بعدش حرارت رو کم میکنیم، کف جمع شده روی مربا رو جمع میکنیم و اجازه میدیم با همون شعله ملایم رو به کم، تا 45 دقیقه مربا حرارت ببینه.
  4. زمان پخت مربا که تموم شد اول آبلیمو ترش رو اضافه میکنیم. بعدش یک قاشق از مربا رو برمیداریم و اجازه میدیم تا خنک بشه. اگه غلظت و قوام کافی رو برای یک مربا داشت،شعلهگاز رو خاموش کرده و کار تمومه. اگه نه بازم فرصت میدیم تا مربا با حرارت ملایم بپزه تا کاملا غلیظ بشه.
  5. در انتها مربا رو داخل شیشه های خشک و تمیز ربخته و اجازه میدیم تا خنک بشه. در انتها درب شیشه رو کیپ میکنیم و حالا میتونیم تا مدتها از مربای جمبو داخل یخچال نگهداری کنیم.

بازدید : 142 / برچسب‌ها :

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن منو
کوک‌یاب ، آموزش ساده آشپزی

منوی اصلی سایت

کوک‌یاب یک سایت آموزش آشپزی و شیرینی پزی هست که سعی داره علاوه بر آموزش غذاهای اصیل ایرانی ، شما را با دستور تهیه انواع غذاهای فرنگی و بین المللی آشنا کنه و همچنین اطلاعات کافی در مورد خاصیت مواد غذایی رو هم در اختیار شما قرار بده.