کوک‌یاب؛ آموزش آشپزی ساده و شیرینی پزی

منوی اصلی

طرز تهیه مربای سیب

طرز تهیه مربای سیب

  • اقتصادی
  • ساده
  • - نفر
  • 75 دقیقه

سیب محبوبترین و شناخته شده ترین نوع میوه در تمام دنیا محسوب میشه که نژادهای مختلفی داره. تو این مطلب قصد داریم دستور تهیه یک مربای خوشمزه و خوش عطر رو با این میوه شیرین و دوست داشتنی به شما آموزش بدیم. مربای سیب رو میتونید با کره بادام زمینی سرو کنید و یا برای […]

مواد لازم برای تهیه مربای سیب

  • سیب زرد یا قرمز پوست گرفته شده یک کیلوگرم
  • شکر 400 گرم
  • لیموترش یک عدد (یا آبلیمو یک قاشق غذاخوری)
  • چوب دارچین یک عدد

سیب محبوبترین و شناخته شده ترین نوع میوه در تمام دنیا محسوب میشه که نژادهای مختلفی داره. تو این مطلب قصد داریم دستور تهیه یک مربای خوشمزه و خوش عطر رو با این میوه شیرین و دوست داشتنی به شما آموزش بدیم. مربای سیب رو میتونید با کره بادام زمینی سرو کنید و یا برای تهیه انواع کیک و شیرینی ازش استفاده کنید. همچنین برای تاپینگ وافل و یا پنکیک هم انتخاب بسیار خوبیه.

سیب یک میوه بسیار در دسترس هست که در فصلهای سرد سال به فراوانی در بازار پیدا میشه. بنابراین میتونید باهاش پای سیب، مربای سیب، کلوچه و حلوای سیب، کیک، پوره و… تهیه کنید.

دستور تهیه مربای سیب خانگی

  1. در گام اول برای درست کردن مربای سیب، اول میوه‌ها رو پوست بگیرید و بعد اونها رو از وسط نصف کنید. در ادامه هسته های سیب رو خارج کرده و اون رو به شکل مکعبهای دو تا سه سانتی خرد کنید.دستور تهیه مربای سیب خانگی
  2. سیب‌ها رو با 1 لیوان آب به یک قابلمه منتقل کرده و روی حرارت متوسط رو به بالا قرار بدید و اجازه بدید بجوشه. این ترکیب رو هر از گاهی هم بزنید. تقریبا 15 دقیقه زمان نیازه تا میوه پخته و نرم بشه.
  3. شکر رو اضافه کنید، حرارت رو هم کم کنید و مرتب هم بزنید تا مربا به غلظت کافی برسه. این مرحله تقریبا 25 دقیقه زمان خواهد برد.
  4. حالا آب لیمو و چوب دارچین رو اضافه میکنیم و هم میزنیم تا عطر و مزه دارچین باز بشه و تو کل مربا پخش بشه. 5 تا 7 دقیقه دیگه که مربا بجوشه و دارچین دم بگیره، کار تمومه. یک قاشق از شهد مربا رو برداشته و اجازه بدید خنک بشه. اگه به غلظت و قوام کافی رسیده بود، زیر شعله رو خاموش کنید.
  5. اجازه بدید مربا سرد بشه و بعدش داخل شیشه های تمیز و خشک ریخته و حالا میتونین تا 3 ماه خارج از یخچال هم از مربا نگهداری کنید.
    فقط فراموش نکنید که چوب دارچین رو از مربا خارج کنید.

هر یک قاشق قاشق غذاخوری از مربای سیب، 85 کیلو کالری انرژی و نزدیک به 9 گرم شکر در خودش داره.دستور تهیه مربای سیب خانگی خوشمزه

از چه نوع سیبی برای تهیه مربا استفاده کنیم؟

سیب انواع و نژادهای مختلفی داره، سیب زرد، قرمز، سبز، سیب ترش، سیب گلاب و…
اما بهترین گزینه برای درست کردن مربای سیب، استفاده از سیب های سفت و در عین حال شیرین هست که تعادل خوبی از اسیدیته دارن. شما میتونید با درنظر گرفتن ویژگی هایی که اشاره کردیم، از ترکیب چند نوع سیب هم برای تهیه مربای مورد نظر خودتون استفاده کنید.

همچنین به این موضوع توجه کنید که سیبهای پودری و نرم، شکلشون رو طی مراحل پخت از دست میدن و مربا حالت مارمالاد و خمیری پیدا میکنه.

اگه از سیب ترش برای تهیه مربا استفاده کردید، مقدار شکر رو حداقل دو برابر در نظر بگیرید.

بازدید : 143 / برچسب‌ها :

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن منو
کوک‌یاب ، آموزش ساده آشپزی

منوی اصلی سایت

کوک‌یاب یک سایت آموزش آشپزی و شیرینی پزی هست که سعی داره علاوه بر آموزش غذاهای اصیل ایرانی ، شما را با دستور تهیه انواع غذاهای فرنگی و بین المللی آشنا کنه و همچنین اطلاعات کافی در مورد خاصیت مواد غذایی رو هم در اختیار شما قرار بده.