کوک‌یاب؛ آموزش آشپزی ساده و شیرینی پزی

منوی اصلی

طرز تهیه مربای جینسینگ

طرز تهیه مربای جینسینگ

  • متوسط
  • ساده
  • - نفر
  • 90 دقیقه

دستور تهیه مربای خوش طعم با استفاده از ریشه گیاه جینسینگ و گلابی. این مربا کم شیرین هست و برای میان وعده سالم و مقوی بسیار مفیده.

مواد لازم برای تهیه مربای جینسینگ

  • گلابی 6 عدد
  • شکر قهوه‌ای 6 قاشق غذاخوری سر پُر
  • ریشه گیاه جینسینگ 3 عدد
  • چوب دارچین یک عدد

جینسینگ یک گیاه معروف و تقریبا گرانقیمت هست که بومی کره جنوبی، چین و آمریکاست. (با نژادهای گوناگون) امروز قصد داریم با استفاده از ریشه این گیاه، مربای جینسینگ تهیه کنیم. توجه داشته باشید که چون جینسینگ طعم تند و تلخی داره، نمیتونیم به تنهایی ازش برای تهیه مربا استفاده کنیم! بنابراین تو این دستور از گلابی به عنوان مکمل و طعم دهنده برای تهیه مربای جینسینگ استفاده کردیم. شما میتونید انواع مرکبات، سیب، به و… رو جایگزین گلابی کنید.درباره گیاه جینسینگ

دستور پخت مربای جینسینگ و گلابی خانگی بدون تلخی و با عطر خوب

سعی کردیم یک دستور تهیه مربای جینسینگ با خاصیت و کم شیرین برای شما آماده کنیم. بنابراین بجای شکر سفید از شکر قهوه‌ای اون هم به میزان کم استفاده کردیم. دارچین عطر خوبی به مربا میده و گلابی هم طعم جینسینگ رو کاور میکنه.

  1. کارمون رو با تمیز کردن ریشه های جینسینگ و پوست کندن گلابی ها شروع میکنیم. 6 تا گلابی داشتیم که بعد از پوست کندن، از وسط نصفشون میکنیم و هسته های گلابی رو خارج میکنیم. بعدش به تکه های کوچک تقسیم میکنیم تا راحتتر بتونیم با دستگاه بلِندر (مخلوط‌کن) ، پوره کنیم.
  2. گلابی رو با دستگاه بلندر/ مخلوط کن دستی یا برقی یا رنده پوره و له میکنیم و داخل قابلمه میریزیم. شعله رو با حرارت کم روشن میکنیم و 5 دقیقه بهش زمان میدیم.
    حالا میریم سراغ ریشه گیاه جینسینگ، تا جای ممکن ریز ریزش میکنیم و به گلابی اضافه میکنیم و هم میزنیم.دستور پخت مربای جینسینگ و گلابی خانگی بدون تلخی و با عطر خوب
  3. حالا نوبت اضافه کردن شکر قهوه هست، مواد رو خوب با هم مخلوط میکنیم و با یک فنجان آب ولرم اجازه میدیم با همون شعله کم یک ساعت مواد بجوشن. (تو این مدت هر چند دقیقه یکبار با ملاقه چوبی، مربا رو هم بزنید. درب قابلمه رو هم ببندید.)
  4. یک ساعت که گذشت، یک عدد چوب دارچین رو اضافه کنید و درب قابلمه رو بردارید. 15 دقیقه دیگه مربا حاضره، تو این مدت باید بیشتر مربا رو هم بزنید.
    کار که تموم شد چوب دارچین رو جدا کنید و مربا رو داخل شیشه تمیز و خشک بریزید.
  5. شکر در انواع مربا، نقش نگهدارنده رو ایفا میکنه، تو این مربا چون تکیه ما روی خاصیت بود، از شکر کمی استفاده شد، بنابراین ماندگاری کمتری داره و باید مربا رو در مدت کوتاهی (15 روز) استفاده کنید.

درباره گیاه جینسینگ

در مورد جینسینگ و خواصش صحبت زیاده. البته در طب سنتی و طب چینی، قرنهاست که ریشه این گیاه به عنوان یک راهکار برای درمان انواع بیماری ها استفاده میشه! اما در کمال تعجب تحقیقات بالینی مدرن ثابت کرده که اثربخشی این گیاه کاملا زیر سواله و هیچ شواهد قابل توجهی وجود نداره که جینسینگ برای درمان هر نوع بیماری، موثر باشه! بعلاوه توسط سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) به عنوان یک داروی تجویزی تایید نشده.

هرچند جینسینگ به عنوان مکمل دارویی فروخته میشه و همچنان بسیاری از افراد به این گیاه باور دارن، اما در مصرف این ماده باید احتیاط کنیم، چراکه برخی از محصولات و مکمل های تهیه شده با جینسینگ، آلوده به فلزات سمی هستن که این گیاه مستقیما از زمین اونها را جذب میکنه.

بازدید : 221 / برچسب‌ها :

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن منو
کوک‌یاب ، آموزش ساده آشپزی

منوی اصلی سایت

کوک‌یاب یک سایت آموزش آشپزی و شیرینی پزی هست که سعی داره علاوه بر آموزش غذاهای اصیل ایرانی ، شما را با دستور تهیه انواع غذاهای فرنگی و بین المللی آشنا کنه و همچنین اطلاعات کافی در مورد خاصیت مواد غذایی رو هم در اختیار شما قرار بده.