کوک‌یاب؛ آموزش آشپزی ساده و شیرینی پزی

منوی اصلی

طرز تهیه مربای فوجیا

طرز تهیه مربای فوجیا

  • متوسط
  • ساده
  • - نفر
  • 120 دقیقه

طرز تهیه یک مربای خوشمزه با استفاده از میوه فوجیا و تنها سه قلم ماده اولیه! مربای فوجیا با عطر و طعم متفاوت و جدید.

مواد لازم برای تهیه مربای فوجیا

  • فوجیا تازه نیم کیلوگرم
  • شکر 400 گرم
  • لیموترش یک عدد (یا آبلیمو یک قاشق غذاخوری)

تو این مطلب از سایت کوک یاب دستور درست کردن یک مربای خوشمزه با استفاده از میوه فوجیا رو به شما آموزش میدیم. برای تهیه این مربا فقط از چهار ماده اولیه استفاده میشه که شامل: فوجیا تازه، شکر، آبلیمو و مقدار کمی میشه. این مربا بدون استفاده از آهک و پکتین اضافی درست میشه.مراحل آماده سازی مربای فوجیا

فوجیا یک میوه ترش شیرین هست که طعمی ترکیبی بین آناناس، سیب و توت فرنگ داره. این میوه به نام آناناس گوآوا (pineapple guava) هم شناخته میشه.

دستور تهیه مربای فوجیا خانگی خوشمزه و ساده

  1. برای شروع میوه های فوجیا رو بشویید، خشک کنید و پوستشون رو جدا کنید. بعدش میوه ها رو به ضخامت نیم سانتی متر برش بزنید و خرد کنید. بخش سخت و خسته کننده کار برای تهیه یک مربای فوجیای خوشمزه همین بود! چون این میوه ابعاد به نسبت کوچیکی داره، یکم تمیز کردنش سخته.
  2. حالا میوه رو همراه با آب لیموترش و ¾ لیوان آب داخل یک قابلمه بزرگ ریخته و روی شعله متوسط رو به پایین قرار میدیم. به تدریج که میوه ها در حال پخته شدن هستن، عصاره میوه خارج میشه و شهد مربا لعاب میندازه.دستور تهیه مربای فوجیا خانگی خوشمزه و ساده
  3. حدود 10 دقیقه به آرامی اجازه بدید میوه ها بجوشن و در این بین مرتب هم بزنید تا فوجیاها به هم نچسبن.
  4. حالا شکر رو اضافه کنید و کمی هم بزنید تا با مواد بطور یکدست مخلوط بشن. وقتی شکر حل شد، حرارت رو زیاد کنید و مربا رو سریع به جوش بیارید. یادتون باشه تو این مرحله مرتب هم بزنید تا مربا به کف تابه نچسبه.
  5. مربا که کف کرد، حرارت رو مجدد کم کنید و درب قابلمه رو ببندید تا به مدت 15 دقیقه جوش بخوره. کار تمومه و مربای فوجیا حاضره. اجازه بدید مربا خنک بشه و بعدش داخل شیشه تمیز ریخته و به مدت حداقل سه ماه با خیال راحت ازش نگهداری کنید.

چرا تو همه مرباها از لیموترش استفاده میکنیم؟

استفاده از لیموترش یا آبلیمو در مربا دوتا خاصیت مهم داره :

  • اول اینکه آبلیمو اسیدی هست و همچنین حاوی مقادیر زیادی پکتن طبیعی میشه که به سفت شدن و قوام مربا کمک میکنه.
  • دوم اینکه اسیدیته آب لیمو به حفظ و متعادل شدن شیرینی قند کمک می کنه و از شکرک زدن مربا پیشگیری میکنه.

آشنایی با میوه فوجیا

فوجیا یک میوه تقریبا جدید و کمتر شناخته شده هست. این میوه بومی آمریکای جنوبی، بویژه برزیل، آرژانتین، پاراگوئه، اروگوئه و کلمبیاست. فوجیا چند سالی هست که به ایران راه پیدا کرده و بطور جسته گریخته در استانهای گیلان و مازندران کشت میشه. این میوه سبز رنگ هست و اندازه‌ای تقریبا مشابه گردو داره. طعم خاص و بافت سفت و ژله‌ای داره.

فوجیا منبع بسیار خوبی برای تامین ویتامین C بدن هست. مصرف تنها 100 گرم از این میوه در روز، نیمی از نیاز بدن ما رو به ویتامین C تامین میکنه. در این میوه مقادیر زیادی مواد معدنی شامل کلسیم، آهن، پتاسیم، منیزیم، فسفر، منگنز و سدیم هم وجود داره.

هر 100 گرم فوجیا شامل 55 کیلو کالری انرژی، 6 گرم فیبر، یک گرم پروتئین و 8 گرم قند میشه.

بازدید : 61 / برچسب‌ها :

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن منو
کوک‌یاب ، آموزش ساده آشپزی

منوی اصلی سایت

کوک‌یاب یک سایت آموزش آشپزی و شیرینی پزی هست که سعی داره علاوه بر آموزش غذاهای اصیل ایرانی ، شما را با دستور تهیه انواع غذاهای فرنگی و بین المللی آشنا کنه و همچنین اطلاعات کافی در مورد خاصیت مواد غذایی رو هم در اختیار شما قرار بده.