کوک‌یاب؛ آموزش آشپزی ساده و شیرینی پزی

منوی اصلی

طرز تهیه کوکی نارگیلی

طرز تهیه کوکی نارگیلی

  • متوسط
  • متوسط
  • 5 نفر
  • 60 دقیقه

کوکی یک شیرینی بین المللی است که با طعم های مختلفی قابل تهیه است. امروز با دستور پخت نوعی کوکی نارگیلی در خدمت شما عزیزان هستیم که  طرز تهیه آسانی دارد و به مواد اولیه زیادی هم احتیاج ندارد. این شیرینی را می توانید به عنوان یک شیرینی نوروزی درست کرده و در ایام عید […]

مواد لازم برای تهیه کوکی نارگیلی

  • سفیده تخم مرغ 3 عدد
  • پودر نارگیل 2/5 پیمانه
  • شکر 1/2 پیمانه
  • پوست لیمو رنده شده 1/4 قاشق چای خوری

کوکی یک شیرینی بین المللی است که با طعم های مختلفی قابل تهیه است. امروز با دستور پخت نوعی کوکی نارگیلی در خدمت شما عزیزان هستیم که  طرز تهیه آسانی دارد و به مواد اولیه زیادی هم احتیاج ندارد. این شیرینی را می توانید به عنوان یک شیرینی نوروزی درست کرده و در ایام عید برای پذیرایی از آن استفاده کنید. کوکی نارگیلی را هم با فر و هم بدون فر می توانید درست کنید.

این شیرینی خوشمزه بافت بسیار نرمی دارد و در دهان آب میشود.

دستور پخت کوکی نارگیلی

برای درست کردن کوکی نارگیلی ابتدا سفیده های تخم رو داخل ظرفی ریخته و با همزن برقی تا جایی می زنیم که کف کنه و در حین هم زدن شکر رو هم کم کم اضافه می کنیم و وقتی رد پره همزن روی سفیده موند هم زدن رو متوقف می کنیم در این مرحله پوست لیمو رنده شده و پودر نارگیل رو به سفیده تخم مرغ اضافه می کنیم و موادمون رو با یک لیسک هم زده و مخلوط می کنیم.

کف سینی فر کاغذ روغنی میندازیم و از مواد کوکی نارگیلی با یک قاشق بر می داریم و با فاصله کف سینی فر می ریزیم و سینی رو داخل فر 185 درجه که از قبل گرم کردیم به مدت 10 الی 15 دقیقه قرار می دیم تا بمونه و بپزه و روی کوکی ها باید طلایی بشه سپس از فر خارج می کنیم.

وقتی که سینی کوکی ها رو از فر خارج کردیم نباید بلافاصله به شیرینی ها دست بزنیم یا از سینی خارجشون کنیم  چون نرم هستن و  ممکنه که خرد بشن باید اجازه بدیم تا کاملا خنک بشه بعد از سینی خارج کرده و می تونیم داخل ظرف سرومون می چینیم.

بازدید : 95 / برچسب‌ها : ،

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن منو
کوک‌یاب ، آموزش ساده آشپزی

منوی اصلی سایت

کوک‌یاب یک سایت آموزش آشپزی و شیرینی پزی هست که سعی داره علاوه بر آموزش غذاهای اصیل ایرانی ، شما را با دستور تهیه انواع غذاهای فرنگی و بین المللی آشنا کنه و همچنین اطلاعات کافی در مورد خاصیت مواد غذایی رو هم در اختیار شما قرار بده.