کوک‌یاب؛ آموزش آشپزی ساده و شیرینی پزی

منوی اصلی

پخت پیتزا در سولاردام

پخت پیتزا در سولاردام

  • نفر
  • دقیقه

در این مطلب از سایت آشپزی و شیرینی پزی کوک‌یاب، شما رو با فوت و فن های پخت پیتزا در سولاردام (مایکرویوهای نوری) آشنا میکنیم. راهنمای گام به گام پخت پیتزا در سولاردام ما فرض رو بر این گرفتیم که شما پیتزا رو آماده کردید و حالا میخوایم با استفاده از سولاردام اون رو آماده […]

مواد لازم برای تهیه

در این مطلب از سایت آشپزی و شیرینی پزی کوک‌یاب، شما رو با فوت و فن های پخت پیتزا در سولاردام (مایکرویوهای نوری) آشنا میکنیم.

راهنمای گام به گام پخت پیتزا در سولاردام

ما فرض رو بر این گرفتیم که شما پیتزا رو آماده کردید و حالا میخوایم با استفاده از سولاردام اون رو آماده و طبخ کنیم. اگه به دستور تهیه پیتزا یا خمیر پیتزا نیاز دارید، انتهای همین مطلب رو میتونید دستور پخت همه نوع پیتزایی رو پیدا کنید.

برای شروع باید فر رو گرم کنیم. معمولا دستگاه‌های سولاردام برنامه پخت پیتزا رو بطور پیشفرض دارن، اما در هر صورت شما باید فر رو گرم کنید. برای اینکار فر رو در حالت کانوکشن قرار میدیم (با استفاده از دکمه چرخشی Function) و دما رو در حالت حداکثر قرار میدیم. (نهایت دمای اکثر سولاردام‌ها 230 درجه سانتی‌گراد هست)

حدود 5 تا 6 دقیقه طول میکشه در این حالت فر گرم بشه، بعد از گرم شدن فر دستگاه خودش آلارم میده.

حالا میتونیم از برنامه خود دستگاه استفاده کنیم که مخصوص پخت پیتزا هست. اگه شما منویی به نام Persian Cook دارید، همون دکمه رو فشار بدید و مطابق راهنمای دستگاه گزینه پیتزا رو انتخاب کنید. در این حالت در واقع شما پخت ترکیبی رو فعال کردید که با استفاده از امواج ضعیف مایکرویو همراه با گرمای المنت پخت پیتزا در زمان مشخصی انجام خواهد شد. فقط باید بعد از انتخاب گزینه، وزن تقریبی پیتزا رو هم به دستگاه بدید و منتظر باشید تا غذا آماده بشه. انتخاب وزن تنها در تایم پخت تاثیر داره، بنابراین زیاد فرقی نداره شما چه مقداری رو مشخص کنید، در هر صورت میتونید با کلید چرخشی Control زمان پخت رو زیادتر کنید تا جایی که پیتزا بخوبی آماده بشه.

اما اگه میخواید خودتون پیتزا رو بدون برنامه از پیش تعریف شده بپزید، ما پیشنهاد میکنیم از همون منوی کانوکشن که برای گرم کردن فر استفاده کردیم کارو پیش ببرید. این بار دما رو روی 180 درجه قرار بدید و زمان رو 12 دقیقه تعریف کنید. بعد از اتمام زمان پخت سطح و خمیر رو چک کنید که هر دو بخوبی پخته شده باشن. (پنیر هم که باید طلایی شده باشه)


ما قبلا دستور تهیه انواع پیتزا رو برای شما نشر داده بودیم، بنابراین تو این مطلب قصد نداریم باز هم به این مقوله بپردازیم و فقط روش کار با سولاردام رو بیان کردیم. اگه نیاز به دستور تهیه پیتزا / یا خمیر پیتزا دارید، میتونید به مطالب پایین سر بزنید :

نکات مهم پخت پیتزا در سولاردام

اگه قصد دارید دوتا پیتزا رو همزمان داخل سولاردام بپزید، میتونید از سه پایه بلند مخصوص خود دستگاه استفاده کنید. فقط توجه کنید که زمان پخت پیتزا کمی طولانی تر میشه. همچنین بعد از گذشت 7 یا 8 دقیقه باید جای پیتزای بالا و پایین رو عوض کنید تا هر دو پیتزا به یک شکل و با یک کیفیت آماده بشن. پیتزای بالا چون نزدیک المنت بالا هست، سریع تر طلایی میشه، در حالی که داخل و خمیرش هنوز کار داره و این برای پیتزای پایین هم صدق میکنه.

سولاردام چیست؟

سولاردوم یک دستگاه پخت و پز هست که از ترکیب امواج مایکروویو و حرارت المنت برای پخت غذا استفاده میکنه. این دستگاه برای پخت انواع غذاهای مختلف، از جمله گوشت، مرغ، ماهی، سبزیجات، نان و شیرینی مناسب هست.
وقتی غذا داخل سولاردوم قرار میگیره، امواج مایکروویو باعث گرم شدن سریع غذا از درون میشن. در کنارش، المنت‌های حرارتی باعث گرم شدن سطح غذا میشه. این ترکیب باعث میشه که غذا به طور یکنواخت و سریع پخته و آماده بشه.

بازدید : 386 / برچسب‌ها :

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن منو
کوک‌یاب ، آموزش ساده آشپزی

منوی اصلی سایت

کوک‌یاب یک سایت آموزش آشپزی و شیرینی پزی هست که سعی داره علاوه بر آموزش غذاهای اصیل ایرانی ، شما را با دستور تهیه انواع غذاهای فرنگی و بین المللی آشنا کنه و همچنین اطلاعات کافی در مورد خاصیت مواد غذایی رو هم در اختیار شما قرار بده.