کوک‌یاب؛ آموزش آشپزی ساده و شیرینی پزی

منوی اصلی

طرز تهیه تیرامیسو

طرز تهیه تیرامیسو

  • اقتصادی
  • ساده
  • 4 نفر
  • 60 دقیقه

تیرامیسو جزء خوشمزه ترین ، معروفترین و محبوبترین دسرها در دنیاست تیرامیسو اولین بار برای دوک بزرگ در شهر سیه نا ایتالیا سرو شد و بسیار مورد استقبال دوک بزرگ قرار گرفت و دستور پخت آن را با خود به فلورانس آورد. همه مواد تیرامیسو همیشه در دسترس است و به راحتی میتوانید در منزل تهیه نماید و بهترین گزینه برای پذایرایی از مهمان میباشد.

مواد لازم برای تهیه تیرامیسو

  • بیسکویت فینگر لیدی : 1 بسته
  • شکر : 100 گرم
  • قهوه اسپرسو : 1 فنجان
  • خامه : 200 گرم
  • پنیر ماسکارپونه : 150 گرم
  • تخم مرغ : 3 عدد
  • پودر کاکائو : 1 قاشق چایخوری

اگر به دنبال یک دسر خوشمزه ایتالیایی هستید ما به شما تیرامیسو را پیشنهاد میکنیم. این دسر در تمام دنیا بسیار معروف است و در رستوران ها کافه ها به وفور یافت میشود. دستورهای مختلفی برای پخت تیرامیسو وجود دارد که همه این دستورها بسیار عالی و محبوب هستند و به راحتی میتوان در منزل تهیه نمود و از مهمان پذیرایی کرد. تیرامیسو در قرن 17 میلادی در ایتالیا ابداع شد و مورد استقبال تمام مردم دنیا قرار گرفت. امروز تا پایان با دستور پخت تیرامیسو ما را همراهی کنید.

بهترین دستور تهیه تیرامیسو

بهترین دستور تهیه تیرامیسو

در اولین مرحله برای تهیه تیرامیسو باید تخم مرغ ها را بشکنید و سفیده را از زرده جدا کنید و هر کدام را در ظرفی جداگانه بریزید حال زرده را با همزن برقی بزنید تا رنگ آن تغییر کند و به رنگ کرم تبدیل شود و حجم بگیرد.

شکر را نیز به مواد اضافه کنید و هم بزنید حال نوبت اضافه کردن پنیر ماسکارپونه به مواد درون کاسه است بعد ریختن پنیر ماسکارپونه تمام مواد را با همزن بزنید تا کاملا یکدست شود.

خامه را در کاسه جداگانه بریزید با همزن بزنید تا حجم بگیرد طوری باید خامه را بزنید تا وقتی کاسه را برمیگردانید خامه از ظرف بیرون نریزد. بعد از این کار خامه را به ظرف مواد اضافه کنید و با کمک لیسک مواد را باهم مخلوط کنید.

با همزن برقی سفیده ها را بزنید تا پف کند و حجم بگیرد و شبیه خامه های فرم گرفته یکدست شود بعد از انجام این کار سفیده ها را به ظرف اصلی مواد اضافه کنید و با لیسک مخلوط کنید تا همه مواد با هم ترکیب شود.

قهوه اسپرسو را حاضر کنید و بگذارید تا خنک شود تا موقع آغشته کردن ، بیسکویت را نرم نکند. سپس قهوه را درون ظرفی بریزید بیسکویت لیدی فینگر را هر چندتا که درون ظرف جا میشود را در قهوه آغشته کنید و کف ظرف پیرکس بچینید و بعد کمی از مواد را روی بیسکویت بریزید صاف کنید تا همه قسمت های بیسکویت را بپوشاند کمی پودر کاکائو را روی مایه تیرامیسو الک کنید. تمام این مراحل را تا اتمام مواد انجام دهید و لایه آخر پودر کاکائو بریزید روی ظرف را سلفون بکشید و به مدت 7 ساعت درون یخچال قرار دهید تا کاملا تیرامیسو منسجم شود اگر زمان دارید بهتر است تیرامیسو به مدت 24 ساعت در یخچال بماند تا کاملا استراحت کند.

بعد از گذشت این زمان تیرامیسو را از یخچال خارج کرده و برش دهید و در ظرف مورد نظر سرو کنید. میتوانید تیرامیسو را با چای یا قهوه میل کنید.

آموزش تصویری درست کردن دسر تیرامیسو در خانه

آموزش تصویری درست کردن دسر تیرامیسو در خانه

بازدید : 574 / برچسب‌ها :

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن منو
کوک‌یاب ، آموزش ساده آشپزی

منوی اصلی سایت

کوک‌یاب یک سایت آموزش آشپزی و شیرینی پزی هست که سعی داره علاوه بر آموزش غذاهای اصیل ایرانی ، شما را با دستور تهیه انواع غذاهای فرنگی و بین المللی آشنا کنه و همچنین اطلاعات کافی در مورد خاصیت مواد غذایی رو هم در اختیار شما قرار بده.