کوک‌یاب؛ آموزش آشپزی ساده و شیرینی پزی

منوی اصلی

طرز تهیه خلال پسته در منزل

طرز تهیه خلال پسته در منزل

  • متوسط
  • ساده
  • نفر
  • 30 دقیقه

از خلال پسته می توان به عنوان یکی از پر کاربرد ترین ماده های غذایی در تزیین نمونه های مختلف دسر ، غذا و شیرینی نام برد. در ادامه می‌خواهیم به آموزش تهیه خلال پسته به ساده ترین شکل بپردازیم که از لحاظ قیمت بسیار به صرفه تر می باشد.با ما همراه باشید. نحوه درست […]

مواد لازم برای تهیه خلال پسته

  • پسته به میزان دلخواه

از خلال پسته می توان به عنوان یکی از پر کاربرد ترین ماده های غذایی در تزیین نمونه های مختلف دسر ، غذا و شیرینی نام برد. در ادامه می‌خواهیم به آموزش تهیه خلال پسته به ساده ترین شکل بپردازیم که از لحاظ قیمت بسیار به صرفه تر می باشد.با ما همراه باشید.

نحوه درست کردن خلال پسته

سعی کنید جهت کیفیت بهتر و بالاتر از پسته های تازه استفاده کنید.پس از آن که به مقدار لازم پسته تهیه کردیم به ادامه کار می پردازیم.

پوست پسته ها را می گیریم و مغز پسته ها را در می آوریم.سپس پسته ها را به دو قسمت تقسیم میکنیم.بعد از آن باید پسته ها را به شکل خلال خرد کنیم.برای تهیه خلال پسته به بهترین شکل از پسته های بزرگ استفاده کنید.

پسته خام بدون نمک - آموزش درست کردن خلال پسته

بعد از آن باید در جایی بدون نور و خنک پارچه ای را پهن کرده و جهت خشک شدن،خلال پسته ها را بر روی آن بریزیم.برای نگهداری طولانی مدت خلال پسته ها می توان آن ها را در فریزر گذاشت.

دقت کنید که اگر بیشتر از چند ماه طول نمی کشد که خلال پسته ها را استفاده کنید می‌توانید آن ها را در کابینت و یا یخچال قرار بدهید.دقت کنید که خلال پسته ها به طور کامل خشک شده باشند به حدی که بافتی شکننده پیدا کرده باشند.بعد از آن می توانیم آن ها را درون ظرفی ریخته و در آن را بر روی آن بگذاریم.نکته قابل توجه آن است که درصورت نرم بودن خلال پسته ها امکان کپک زدن وجود دارد.

از همین خلال پسته ها می توان برای آماده کردن پودر پسته استفاده کرد.خلال پسته کاربرد بسیار زیادی در تهیه و تزیین انواع دسر ها و غذاها دارد.

نحوه درست کردن خلال پسته در خانه - آموزش درست کردن خلال پسته خانگی

بازدید : 408 / برچسب‌ها :

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن منو
کوک‌یاب ، آموزش ساده آشپزی

منوی اصلی سایت

کوک‌یاب یک سایت آموزش آشپزی و شیرینی پزی هست که سعی داره علاوه بر آموزش غذاهای اصیل ایرانی ، شما را با دستور تهیه انواع غذاهای فرنگی و بین المللی آشنا کنه و همچنین اطلاعات کافی در مورد خاصیت مواد غذایی رو هم در اختیار شما قرار بده.