کوک‌یاب؛ آموزش آشپزی ساده و شیرینی پزی

منوی اصلی

طرز تهیه شیره توت سفید

طرز تهیه شیره توت سفید

  • اقتصادی
  • ساده
  • نفر
  • 180 دقیقه

شیره توت سفید یک ماده غذایی بسیار مقوی و یا ارزش است که می توان آنرا برای مثال با ارده ، نان ، کره و یا هر چیز دیگری میل کرد. اگر به دنبال افزایش قوای جنسی و همچنین کاهش استرس هستید ، شیره توت می تواند کمک خوبی برای شما باشد. این شیره دارای […]

مواد لازم برای تهیه شیره توت سفید

  • توت سفید 1 کیلو گرم
  • آب 4 لیوان

شیره توت سفید یک ماده غذایی بسیار مقوی و یا ارزش است که می توان آنرا برای مثال با ارده ، نان ، کره و یا هر چیز دیگری میل کرد. اگر به دنبال افزایش قوای جنسی و همچنین کاهش استرس هستید ، شیره توت می تواند کمک خوبی برای شما باشد. این شیره دارای ویتامین A است و به تقویت حس بینایی کمک میکند. همچنین اگر فقر آهن یا کم خونی دارید شیره توت سفید می‌تواند به شما کمک کند تا این کمبودها را جبران کنید. پیشنهاد می شود برای تامین آهن در بدن کودکان از ترکیب شیره های انگور ، خرما و توت استفاده کنید. حال که با خواص پر تعداد شیره توت آشنا شدیم ، به آموزش چگونگی درست کردن شیر توت می پردازیم پس با ما همراه باشید.

طرز تهیه شیره توت سفید

برای شروع باید توت سفید را شسته به شکلی که خاک بر روی آن ها نباشد.بعد از شستن توت ها آن ها را به درون آب کش منتقل می‌کنیم و صبر میکنیم تا آب آن ها گرفته شود.

طرز تهیه شیره توت سفید - شیره شاتوت سفید

توت ها را به درون یک ظرف منتقل می کنیم و بر روی شعله گاز می گذاریم.تقریبا ۴ لیوان آب به درون ظرف می ریزیم و صبر می کنیم تا به جوش بیاید.بعد از آن،درجه شعله را پایین می آوریم و صبر می کنیم تا توت ها به خوبی پخته شوند.

مدت زمانی که طول می کشد تا به طور کامل پخته شوند حدود یک ساعت و نیم می باشد.در حین پخته شدن توت ها باید کف رویی را برداریم.بعد از پخته شدن،آن ها را به درون یک صافی منتقل می کنیم و به له کردن آن ها می پردازیم تا شیره توت از آن خارج شود.

بعد از صاف کردن شیره توت به دست آمده آن را به درون ظرف منتقل می کنیم.صبر می کنیم با جوشیدن غلظت مناسبی پیدا کند.توجه کنید که کف روی آن را برمی‌داریم.حدود یک ساعت بعد شیره توت به غلظت مناسبی رسیده و باید ظرف را از روی شعله گاز برداریم و به درون ظرف دلخواه منتقل کنیم.

بازدید : 532 / برچسب‌ها :

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن منو
کوک‌یاب ، آموزش ساده آشپزی

منوی اصلی سایت

کوک‌یاب یک سایت آموزش آشپزی و شیرینی پزی هست که سعی داره علاوه بر آموزش غذاهای اصیل ایرانی ، شما را با دستور تهیه انواع غذاهای فرنگی و بین المللی آشنا کنه و همچنین اطلاعات کافی در مورد خاصیت مواد غذایی رو هم در اختیار شما قرار بده.