کوک‌یاب؛ آموزش آشپزی ساده و شیرینی پزی

منوی اصلی

طرز تهیه شیرینی نارگیلی

طرز تهیه شیرینی نارگیلی

  • اقتصادی
  • ساده
  • 5 نفر
  • 120 دقیقه

شیرینی نارگیلی نوعی شیرینی محبوب و لذیذ است که در بسیاری از کشورها، به ویژه در مناطق خاورمیانه و آسیای جنوبی، معروف است. این شیرینی با استفاده از نارگیل تازه یا خشک شده، آرد، شکر، روغن و مواد اولیه دیگر تهیه می‌شود. شیرینی نارگیلی یکی از دسر های سریع و خوشمزه است که با چند […]

مواد لازم برای تهیه شیرینی نارگیلی

شیرینی نارگیلی نوعی شیرینی محبوب و لذیذ است که در بسیاری از کشورها، به ویژه در مناطق خاورمیانه و آسیای جنوبی، معروف است. این شیرینی با استفاده از نارگیل تازه یا خشک شده، آرد، شکر، روغن و مواد اولیه دیگر تهیه می‌شود.

شیرینی نارگیلی یکی از دسر های سریع و خوشمزه است که با چند قلم وسایل ساده براحتی می توانید آنرا در منزل به روش قنادی با کیفیت عالی و خوشمزه درست کنید. امیدوارم با دستور پخت کوک یاب این شیرینی جذاب را درست کنید و با یک فنجان چای داغ میل کرده و از آن لذت ببرید.

دستور پخت شیرینی نارگیلی

برای درست کردن شیرینی نارگیلی ابتدا 100 گرم پودر نارگیل رو داخل غذا ساز می ریزیم سپس 180 گرم شکر رو بهش اضافه می کنیم ، 70 میل روغن مایع داریم که نصفش رو به مواد اضافه می کنیم ، 100 گرم سفیده تخم مرغ داریم که نصفش رو به مواد اضافه می کنیم و همه مواد رو به مدت 1 دقیقه با هم خوب مخلوط می کنیم سپس مواد رو داخل یک تابه می ریزیم و با حرارت کم 3 دقیقه تفت می دیم و هم می زنیم تا شکر داخل مواد حل بشه.
در این مرحله باقی سفیده تخم مرغ و روغن رو به مواد اضافه می کنیم و هم زده و با هم ترکیب می کنیم و کمی تفت می دیم سپس حرارت رو خاموش کرده و نصف قاشق چای خوری وانیل رو بهش اضافه می کنیم 1 قاشق چای خوری آب لیمو ترش هم بهش اضافه می کنیم و هم زده و به خوبی ترکیب میکنیم.
مواد رو داخل یه ظرف دیگه خالی می کنیم و می زاریم 1 ساعت بمونه داخل محیط و خنک بشه و بعد از 1 ساعت و خنک شدن مواد اون رو داخل یک قیف می ریزیم و کف سینی فر کاغذ روغنی قرار می دیم و شیرینی رو با فاصله از هم داخل سینی با قیف می زنیم و سینی شیرینی رو داخل فر 170 درجه که از قبل گرم کردیم به مدت 15 دقیقه قرار می دیم تا بپزه.

یک نکته در مورد شیرینی نارگیلی

با توجه به ذائقه و سلیقه خودتان می‌توانید از ادویه‌ها و طعم‌دهنده‌های دیگری همچون خرما، انواع خشکبار (پسته ، فندق خرد شده ، بادام و…) ، روغن نارگیل و روغن پرتقال برای افزودن طعم و عطر به شیرینی نارگیلی استفاده کنید.

بازدید : 135 / برچسب‌ها :

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن منو
کوک‌یاب ، آموزش ساده آشپزی

منوی اصلی سایت

کوک‌یاب یک سایت آموزش آشپزی و شیرینی پزی هست که سعی داره علاوه بر آموزش غذاهای اصیل ایرانی ، شما را با دستور تهیه انواع غذاهای فرنگی و بین المللی آشنا کنه و همچنین اطلاعات کافی در مورد خاصیت مواد غذایی رو هم در اختیار شما قرار بده.