کوک‌یاب؛ آموزش آشپزی ساده و شیرینی پزی

منوی اصلی

طرز تهیه خورش مرغ ترش

طرز تهیه خورش مرغ ترش

  • متوسط
  • متوسط
  • 4 نفر
  • 60 دقیقه

خورش مرغ ترش یکی از غذا های سنتی و معروف استان گیلان و مازندران هست که ظاهری شبیه به قرمه سبزی داره اما طعمش متفاوت هست. تفاوت اصلی این خورش با قورمه سبزی نبود لوبیا و یا جایگزینی اون با لپه هست (که ما در این دستور غذایی از لپه استفاده نکردیم) و البته ترکیب […]

مواد لازم برای تهیه خورش مرغ ترش

  • پیاز 1 عدد
  • سینه مرغ 2 عدد
  • رب انار4 قاشق غذا خوری
  • سبزی مخصوص مرغ ترش 150 گرم
  • نمک ، فلفل و زرد چوبه به میزان لازم

خورش مرغ ترش یکی از غذا های سنتی و معروف استان گیلان و مازندران هست که ظاهری شبیه به قرمه سبزی داره اما طعمش متفاوت هست. تفاوت اصلی این خورش با قورمه سبزی نبود لوبیا و یا جایگزینی اون با لپه هست (که ما در این دستور غذایی از لپه استفاده نکردیم) و البته ترکیب سبزیجات تقریبا متفاوتی هم با قورمه سبزی داره. استفاده از مرغ بجای گوشت هم که یک تفاوت واضح و آشکار در مراحل طبخ این خورش محسوب میشه.

مرغ ترش در بین شمالی ها طرفداران زیادی داره و اون رو به همراه برنج زعفرانی می تونید سرو کنید.

دستور پخت خورش مرغ ترش

برای درست کردن خورش مرغ ترش گیلان ابتدا باید مرغ رو مزه دار کنیم ، ابتدا مرغ رو به تکه های کوچک تر تقسیم کرده و بعد کمی نمک ، فلفل و زرد چوبه به مرغ اضافه کرده و با هم مخلوط می کنیم سپس مرغ رو داخل یک ظرف در بسته به مدت نیم ساعت داخل یخچال قرار می دیم.

سبزی ها رو ابتدا پاک کرده و سپس شسته و خشک می کنیم و بعد با چاقو خردشون می کنیم. سبزی های خرد شده رو داخل یک تابه ریخته و به همراه کمی روغن تفت می دیم. سپس مرغ ها رو بعد از نیم ساعت از یخچال خارج کرده و داخل یک تابه کمی روغن می ریزیم و صبر می کنیم تا خوب داغ بشه بعد مرغ ها رو به تابه اضافه کرده و سرخشون می کنیم و بعد از تابه برداشته و کنار می گذاریم.

پیاز رو پوست گرفته و رنده می کنیم سپس داخل تابه ریخته تفت داده و سرخش می کنیم ، وقتی پیاز ها سرخ شدن رب انار رو بهش اضافه کرده و با هم تفت می دیم سپس سبزی رو اضافه می کنیم و کمی با هم مخلوط کرده وتفت می دیم.

در این مرحله یک پیمانه آب رو به مواد اضافه کرده و مرغ ها رو هم به خورش اضافه می کنیم سپس نمک و فلفل هم به خورش اضافه کرده و درب تابه رو قرار می دیم تا مواد با حرارت ملایم بپزه و آبش کمی کشیده بشه و خورش مرغ ترش جا بیافته.

بازدید : 51 / برچسب‌ها :

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن منو
کوک‌یاب ، آموزش ساده آشپزی

منوی اصلی سایت

کوک‌یاب یک سایت آموزش آشپزی و شیرینی پزی هست که سعی داره علاوه بر آموزش غذاهای اصیل ایرانی ، شما را با دستور تهیه انواع غذاهای فرنگی و بین المللی آشنا کنه و همچنین اطلاعات کافی در مورد خاصیت مواد غذایی رو هم در اختیار شما قرار بده.