کوک‌یاب؛ آموزش آشپزی ساده و شیرینی پزی

منوی اصلی

طرز تهیه شیرینی زبان

طرز تهیه شیرینی زبان

  • متوسط
  • ساده
  • 6 نفر
  • 60 دقیقه

یکی از معروفترین شیرینی ها در میان ایرانی ها که احتمالا در تمام شیرینی فروشی های ایران براحتی پیدا میشود ، شیرینی زبان است. این شیرینی با خمیر هزار لا آماده می شود و روی آن با نوعی شیره پوشیده میشود و معمولا روی آن موادی مانند پودر نارگیل ، پودر پسته ، کنجد و… […]

مواد لازم برای تهیه شیرینی زبان

  • زعفران پودر شده نوک قاشق چای خوری
  • عسل 3 قاشق غذا خوری
  • خمیر هزار لایه 1 بسته
  • پودر پسته و پودر نارگیل به میزان لازم

یکی از معروفترین شیرینی ها در میان ایرانی ها که احتمالا در تمام شیرینی فروشی های ایران براحتی پیدا میشود ، شیرینی زبان است. این شیرینی با خمیر هزار لا آماده می شود و روی آن با نوعی شیره پوشیده میشود و معمولا روی آن موادی مانند پودر نارگیل ، پودر پسته ، کنجد و… اضافه میشود که هم به تزیین شیرینی و هم بهبود مزه آن کمک میکند.

اگر تمایل دارید که شیرینی زبان را در منزل تهیه کنید با این مطلب همراه باشید تا شما را با یکی از ساده ترین و بهترین رسپی های شیرینی زبان آشنا کنیم.

دستور پخت شیرینی زبان

برای درست کردن شیرینی زبان ابتدا باید شهدش رو آماده کنیم ، نوک قاشق چای خوری زعفران پودر شده و با 1 قاشق غذا خوری آب جوش ترکیب می کنیم ، 3 قاشق عسل رو داخل ظرفی می ریزیم و سپس زعفران رو بهش اضافه می کنیم و در آخر 3 قاشق غذا خوری آب جوش هم بهش اضافه می کنیم و می زاریمش کنار تا خنک بشه.

1 بسته خمیر هزار لایه رو باز می کنیم و با قالب زبان که داخل یخچال گزاشتیم و خنک شده کل خمیر رو قالب می زنیم و داخل سینی می چینیم و بعد داخل خمیر رو از سانت مانده به ابتدا و انتها برش ایجاد می کنیم و بعد از این کار با قلم کمی از شهدی که آماده کرده بودیم رو ، روی شیرینی هامون می مالیم و بعد از این که به همه شیرینی ها شیره رو مالیدیم شیرینی ها رو داخل سینی فر می چینیم و سینی رو 20 دقیقه داخل یخچال قرار می دیم و بعد از 20 دقیقه از داخل یخچال خارج می کنیم و یک بار دیگر هم با شهد روش می مالیم و می زاریمشون داخل فر که از قبل روی دمای 250 درجه گرم می کنیم.

حدود 6 دقیقه بمونه وقتی که شیرینی ها کاملا پف کردن دمای فر رو 50 درجه کم می کنیم تا داخل شیرینی ها هم  حدود 6 دقیقه دیگه هم خوب بپزه ، وقتی شیرینی رو از داخل فر خارج کردیم وقتی ک شیرینیمون کاملا داغ هستش ، دوباره از شهد که تهیه کرده بودیم روش ، رومال می زنیم.
با پودر پسته و پودر نارگیل روش رو تزئین می کنیم.

بازدید : 118 / برچسب‌ها :

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن منو
کوک‌یاب ، آموزش ساده آشپزی

منوی اصلی سایت

کوک‌یاب یک سایت آموزش آشپزی و شیرینی پزی هست که سعی داره علاوه بر آموزش غذاهای اصیل ایرانی ، شما را با دستور تهیه انواع غذاهای فرنگی و بین المللی آشنا کنه و همچنین اطلاعات کافی در مورد خاصیت مواد غذایی رو هم در اختیار شما قرار بده.