کوک‌یاب؛ آموزش آشپزی ساده و شیرینی پزی

منوی اصلی

طرز تهیه حلوا سیب

طرز تهیه حلوا سیب

  • اقتصادی
  • ساده
  • 10 نفر
  • 45 دقیقه

اگه سیب میوه مورد علاقه شماست ، پیشنهاد میکنیم این حلوای سیب خوشمزه را حتما در منزل تهیه کنید و از عطر و طعم دلنشین آن لذت ببرید چرا که برخلاف سایر انواع حلوا ، بو و مزه سیب کاملا غالب بوده و بخوبی حس میشود. تهیه حلوای سیببسیار ساده است و به مواد عجیب […]

مواد لازم برای تهیه حلوا سیب

  • سیب 6 عدد متوسط
  • شکر 8 قاشق غذا خوری
  • زعفران دم کرده 2 قاشق غذا خوری
  • آب نصف لیوان
  • آرد سفید 3 قاشق غذا خوری سر پر
  • 4 الی 5 قاشق غذا خوری روغن مایع

اگه سیب میوه مورد علاقه شماست ، پیشنهاد میکنیم این حلوای سیب خوشمزه را حتما در منزل تهیه کنید و از عطر و طعم دلنشین آن لذت ببرید چرا که برخلاف سایر انواع حلوا ، بو و مزه سیب کاملا غالب بوده و بخوبی حس میشود.

تهیه حلوای سیببسیار ساده است و به مواد عجیب و خاصی نیاز ندارد. این حلوا را می توانید در مراسم هایتان تهیه کرده و استفاده کنید.
در این مطلب آموزش مرحله به مرحله این حلوای خوش مزه را برایتان قرار داده ایم.

دستور پخت حلوا سیب

برای درست کردن حلوای سیب نیاز داریم به 6 عدد سیب سایز متوسط که هم با پوست و هم بدون پوست می تونیم استفاده کنیم ، سیب ها رو خورد می کنیم و هسته هاش رو جدا می کنیم ، سپس سیب های خورد شده رو داخل یک قابلمه می ریزیم ، 8 قاشق غذا خوری شکر ، 1 قاشق غذا خوری زعفران دم کرده ، نصف لیوان آب داخلش می ریزیم و می زاریم روی حرارت تا جوش بیاد و سپس درش رو می زاریم تا بپزه.
حدود 20 دقیقه وقت می دیم تا بپزه بعد چک می کنیم اگر پخته بود خاموش می کنیم و اجازه میدیم تا خنک بشه ، سپس به خوبی سیب های پخته شده رو له می کنیم.

داخل یک تابه 3 قاشق غذا خوری سر پر آرد می ریزیم و با حرارت ملایم تفت می دیم تا جایی که آردمون کمی رنگ بگیره ، سپس 4 قاشق غذا خوری روغن مایع بهش اضافه می کنیم و با هم ترکیب می کنیم و سپس پوره سیب رو به آرد اضافه می کنیم و کمی زعفران هم بهش اضافه می کنیم ، هم می زنیم و تفت می دیم و مرتبا هم می زنیم تا حلوا وسط ظرف جمع بشه در این مرحله حلوای سیبمون آماده هستش و می تونیم حرارت رو خاموش کنیم.
اجازه می دیم تا حلوا از دما بیفته و سپس اون رو داخل قیف می ریزیم ، از هر ماسوره ای که دوست داشته باشین هم می تونید استفاده کنید و به شکل دلخواه داخل ظرف سرو می ریزیم.

بازدید : 94 / برچسب‌ها : ،

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن منو
کوک‌یاب ، آموزش ساده آشپزی

منوی اصلی سایت

کوک‌یاب یک سایت آموزش آشپزی و شیرینی پزی هست که سعی داره علاوه بر آموزش غذاهای اصیل ایرانی ، شما را با دستور تهیه انواع غذاهای فرنگی و بین المللی آشنا کنه و همچنین اطلاعات کافی در مورد خاصیت مواد غذایی رو هم در اختیار شما قرار بده.