کوک‌یاب؛ آموزش آشپزی ساده و شیرینی پزی

منوی اصلی

طرز تهیه بیسکویت لیدی فینگر

طرز تهیه بیسکویت لیدی فینگر

  • اقتصادی
  • ساده
  • 6 نفر
  • 60 دقیقه

لیدی فینگر نوعی بیسکویت است که بافتی فوق العاده سبک و تقریبا اسفنجی دارد و اصالت آن مربوط به کشور فرانسه است. از این نوع بیسکوییت برای تهیه انواع دسر ها از جمله تیرامیسو استفاده می شود. این بیسکوییت شکل ظاهری بیضی فرمی دارد و شکل آن تقریبا شبیه به انگشت دست انسان است و […]

مواد لازم برای تهیه لیدی فینگر

  • تخم مرغ 3 عدد
  • شکر 70 گرم
  • آرد 100 گرم
  • وانیل 1/4 قاشق چای خوری
  • بیکینگ پودر 1/4 قاشق چای خوری

لیدی فینگر نوعی بیسکویت است که بافتی فوق العاده سبک و تقریبا اسفنجی دارد و اصالت آن مربوط به کشور فرانسه است. از این نوع بیسکوییت برای تهیه انواع دسر ها از جمله تیرامیسو استفاده می شود. این بیسکوییت شکل ظاهری بیضی فرمی دارد و شکل آن تقریبا شبیه به انگشت دست انسان است و دلیل نامگذاری آن هم دقیقا همین موضوع است. در اینجا طرز تهیه لیدی فینگر خانگی را به شکلی فوق العاده ساده و آسان ، به صورت مرحله به مرحله برایتان قرار دادیم. امیدوارم با دستور پخت کوک یاب این بیسکویت اسفنجی کاربردی را در منزل تهیه کرده و در دسر هایتان از آن استفاده کنید و از آن لذت ببرید.

دستور تهیه بیسکویت لیدی فینگر

برای درست کردن لیدی فینگر ابتدا 3 عدد تخم مرغ داریم که زرده و سفیده رو در دو ظرف جداگانه می ریزیم  و 70 گرم شکر داریم که نصفش رو به زرده ها اضافه می کنیم سپس 1/4 قاشق چای خوری وانیل رو هم اضافه کرده و درحد حل شدن شکر با همزن می زنیم و بعد همزن برقی رو کاملا تمیز کرده و سپس سفیده ها رو با همزن می زنیم کمی که زدیم نصف دیگر شکر رو هم به سفیده ها اضافه می کنیم و تا جایی می زنیم که سفیده ها سفت بشن جوری که اگر ظرف رو برعکس کردیم نریزه.

در این مرحله زرده و سفیده رو مخلوط می کنیم و دورانی هم زده و ترکیب می کنیم و سپس 1/4 قاشق چای خوری بیکینگ پودر رو با 100 گرم آرد ترکیب می کنیم و روی مواد تخم مرغی الک کرده و هم زده و ترکیب می کنیم سپس مواد رو داخل قیف می ریزیم و داخل سینی فر که کف اون کاغذ روغنی انداختیم به شکل کشیده و اندازه یک انگشت می ریزیم .

سپس سینی رو داخل فر از قبل گرم شده به دمای 180 درجه به مدت 15 دقیقه قرار می دیم تا بپزه و بعد به آرامی بیسکویت ها رو از کاغذ روغنی جدا می کنیم.

بازدید : 105 / برچسب‌ها :

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن منو
کوک‌یاب ، آموزش ساده آشپزی

منوی اصلی سایت

کوک‌یاب یک سایت آموزش آشپزی و شیرینی پزی هست که سعی داره علاوه بر آموزش غذاهای اصیل ایرانی ، شما را با دستور تهیه انواع غذاهای فرنگی و بین المللی آشنا کنه و همچنین اطلاعات کافی در مورد خاصیت مواد غذایی رو هم در اختیار شما قرار بده.