کوک‌یاب؛ آموزش آشپزی ساده و شیرینی پزی

منوی اصلی

طرز تهیه نان بریوش

طرز تهیه نان بریوش

  • متوسط
  • متوسط
  • 4 نفر
  • 120 دقیقه

نان بریوش نوعی نان فرانسوی است که بافت بسیار نرم و لطیفی دارد و در آن از تخم مرغ و کره زیادی استفاده می شود. این نان را می توانید با دستور پخت کوک یاب در منزل تهیه کرده و از نوش جان کردن آن لذت ببرید. دستور پخت نان بریوش برای درست کردن نان […]

مواد لازم برای تهیه نان بریوش

  • آرد 530 گرم
  • تخم مرغ 4 عدد
  • کره 170 گرم
  • نمک 1 قاشق چای خوری
  • پودر خمیر مایه 7 گرم + 1 قاشق چای خوری شکر +1/2 پیمانه شیر
  • شکر 2 قاشق سوپ خوری

نان بریوش نوعی نان فرانسوی است که بافت بسیار نرم و لطیفی دارد و در آن از تخم مرغ و کره زیادی استفاده می شود.
این نان را می توانید با دستور پخت کوک یاب در منزل تهیه کرده و از نوش جان کردن آن لذت ببرید.

دستور پخت نان بریوش

برای درست کردن نان بریوش نیاز داریم به 530 گرم آرد و 4 عدد تخم مرغ ، 170 گرم کره هم دمای محیط ، شیر ولرم 1/2 پیمانه ، خمیر مایه 7 گرم ، 1 قاشق چای خوری نمک و شکر.
ابتدا پودر خمیر مایه رو با 1 قاشق چای خوری شکر مخلوط می کنیم و سپس شیر ولرم رو بهش اضافه کرده و ترکیب می کنیم و 10 الی 15 دقیقه در محیط گرم قرار می دیم تا به عمل بیاد. سپس آرد رو با دو قاشق سوپ خوری شکر و 1 قاشق چای خوری نمک مخلوط می کنیم سپس خمیر مایه به عمل اومده رو بهش اضافه می کنیم و بعد 4 عدد تخم مرغ رو داخل ظرفی شکسته و کمی می زنیم که از حالت لختگی در بیاد و بعد همه مواد رو با هم ترکیب می کنیم تا خمیر به دست بیاد و 5 دقیقه ورز می دیم سپس کم کم کره هم دمای محیط رو به خمیرمون اضافه می کنیم و ورز می دیم تا جذب خمیر بشه.
وقتی که کره رو اضافه کردیم خمیر کمی حالت چسبندگی به خودش می گیره اما نیازی به اضافه کردن آرد نیست و فقط باید به ورز دادن ادامه بدیم تا چسبندگی خمیر از بین بره.
در این مرحله کف ظرف رو کمی چرب کرده و خمیرمون رو داخلش قرار می دیم درش رو با سلفون می پوشونیم و 1 ساعت در محیط گرم قرار می دیم تا خمیرمون پف کنه و حجمش دو برابر بشه سپس پف خمیر رو با ورز دادن می گیریم و قالب های کوچک رو چرب می کنیم و از خمیر داخلشون می ریزیم و بعد 1 عدد زرده تخم مرغ رو به همراه کمی شیر مخلوط کرده و روی نان ها رومال می زنیم و 10 دقیقه اجازه می دیم تا خمیر نان کمی پف کنه بعد داخل فر 210 درجه که از قبل گرم کردیم به مدت 10 دقیقه قرار می دیم.

بازدید : 401 / برچسب‌ها :

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن منو
کوک‌یاب ، آموزش ساده آشپزی

منوی اصلی سایت

کوک‌یاب یک سایت آموزش آشپزی و شیرینی پزی هست که سعی داره علاوه بر آموزش غذاهای اصیل ایرانی ، شما را با دستور تهیه انواع غذاهای فرنگی و بین المللی آشنا کنه و همچنین اطلاعات کافی در مورد خاصیت مواد غذایی رو هم در اختیار شما قرار بده.