کوک‌یاب؛ آموزش آشپزی ساده و شیرینی پزی

منوی اصلی

طرز تهیه مربای خربزه

طرز تهیه مربای خربزه

  • اقتصادی
  • ساده
  • - نفر
  • 60 دقیقه

میدونستید که میتونید با خربزه یک مربای بسیار خوشمزه و متفاوت تهیه کنید که تازه خیلی هم خوش عطر هست. این مربا رو برای میان وعده یا صبحانه همراه خامه یا کره استفاده کنید و ازش لذت ببرید.

مواد لازم برای تهیه مربای خربزه

  • خربزه یک کیلوگرم
  • شکر 700 گرم
  • لیموترش یک عدد (یا آبلیمو یک قاشق غذاخوری)
  • نصف قاشق چایخوری عصاره وانیل
  • گلاب دو قاشق غذاخوری

خربزه یک میوه شیرین و آبدار تابستونی هست که با نژادها، طعم‌ها، شکل و رنگهای متفاوتی میتونید پیداش کنید. تو این مطلب از سایت کوک‌یاب یک دستور ناب برای درست کردن مربای خربزه خوشمزه رو در اختیار شما قرار میدیم.دستور پخت مربای خربزه خانگی خوشمزه و خوشرنگ

از اونجایی که خربزه بافت بسیار نرم و آبداری داره، بعضی افراد برای تهیه مربا از خربزه، آهک خوراکی استفاده میکنن که باعث میشه خربزه بافتی سفت پیدا کنه و شکلش رو طی مراحل درست کردن مربا از دست نده! ما پیشتر برای دستور تهیه مربای خیار از آهک خوراکی استفاده کرده بودیم، ولی بطور کلی استفاده از آهک حتی از نوع خوراکی برای تهیه هر نوع غذایی سم هست  بهتره از این ماده تو غذاهاتون استفاده نکنید.

دستور پخت مربای خربزه خانگی خوشمزه و خوشرنگ

  1. کارمون رو با پاک کردن خربزه شروع میکنیم. برای این دستور ما نیاز داریم به 1 کیلو خربزه تمیز شده. اول پوست و دانه های خربزه رو جدا میکنیم. بعدش باید اون رو وزن کنیم که دقیق بشه یک کیلو.
  2. حالا نوبت قطعه قطعه کردن خربزه هست. من ترجیح میدم خربزه رو به شکل مکعبی در ابعاد حبه های قند خرد کنم. شما میتونید به هر شکلی که دوست دارید مربا رو تهیه کنید. مثلا میتونید ورقه‌ای نازک خردش کنید یا اینکه اصلا رنده کنید.
  3. حالا یک قابلمه مناسب و سنگین انتخاب کنید، چون مقدار کمی آب به مربا اضافه میکنیم، اگه قابلمه از ورقه نازک درست شده باشه، باعث میشه مربا سریع بسوزه و حسابی ته بگیره.
    خربزه رو داخل قابلمه بریزید و شکر رو بهش اضافه کنید. نصف لیوان هم آب داخل قابلمه بریزید و مواد رو کاملا با هم مخلوط کنید.
  4. قابلمه رو روی حرارت ملایم قرار بدید تا مواد داخلش شروع کنن به جوش خوردن. از اینجا به بعد تا سی دقیقه درب قابلمه رو بذارید ولی هر چند دقیقه یکبار ابتدا کف جمع شده روی مربا رو از قابلمه خارج و بعدش هم بزنید.
  5. بعد از سی دقیقه درب قابلمه رو بردارید، گلاب و عصاره وانیل رو بهش اضافه کنید و هم بزنید. 5 دقیقه که گذشت آب لیموترش رو هم به مربا اضافه کنید و هم بزنید.
  6. کار تمومه، زیر قابلمه رو خاموش کنید و اجازه بدید مربای خربزه خوشمزه ای که درست کردیم سرد بشه. داخل شیشه های خشک و تمیز ریخته و حالا میتونید از این مربا تا 3 ماه داخل یخچال نگهداری کنید.آموزش درست کردن مربا با خربزه در خانه بدون آهک

بازدید : 196 / برچسب‌ها :

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن منو
کوک‌یاب ، آموزش ساده آشپزی

منوی اصلی سایت

کوک‌یاب یک سایت آموزش آشپزی و شیرینی پزی هست که سعی داره علاوه بر آموزش غذاهای اصیل ایرانی ، شما را با دستور تهیه انواع غذاهای فرنگی و بین المللی آشنا کنه و همچنین اطلاعات کافی در مورد خاصیت مواد غذایی رو هم در اختیار شما قرار بده.