کوک‌یاب؛ آموزش آشپزی ساده و شیرینی پزی

منوی اصلی

طرز تهیه مربای پاپایا

طرز تهیه مربای پاپایا

  • پرهزینه
  • ساده
  • - نفر
  • 60 دقیقه

اگه به میوه پاپایا دسترسی دارید، یکی از بهترین استفاده‌هایی که میتونید ازش بکنید، درست کردن همین مربای خوشمزه و خاص هست. امروز با دستور تهیه مربای پاپایا در خدمت شما هستیم، با مجله آشپزی کوک یاب همراه باشید. برای درست کردن مربا با استفاده از میوه پاپایا، حتما از میوه های رسیده که رنگشون […]

مواد لازم برای تهیه مربای پاپایا

  • پاپایا نیم کیلوگرم
  • شکر 400 گرم
  • آب پرتقال یک فنجان
  • لیموترش یک عدد (یا آبلیمو یک قاشق غذاخوری)
  • وانیل نوک قاشق چایخوری

اگه به میوه پاپایا دسترسی دارید، یکی از بهترین استفاده‌هایی که میتونید ازش بکنید، درست کردن همین مربای خوشمزه و خاص هست. امروز با دستور تهیه مربای پاپایا در خدمت شما هستیم، با مجله آشپزی کوک یاب همراه باشید.دستور تهیه مربای پاپایا خانگی خوشمزه و ساده

برای درست کردن مربا با استفاده از میوه پاپایا، حتما از میوه های رسیده که رنگشون زرد مایل به نارنجی هست استفاده کنید. میوه های پاپایا سبز نارس هستن و باید اجازه بدید مدتی بمونن تا تغییر رنگ بدن. این میوه هم مثل موز اگه بمونه شیرین و پخته میشه.
ما تو این دستور از مقدار شکر کمی استفاده کردیم، چون پاپایای رسیده به اندازه کافی قند طبیعی داره، بنابراین نیاز نیست مثل میوه های دیگه، هم وزن خودش شکر استفاده کنیم.

دستور تهیه مربای پاپایا خانگی خوشمزه و ساده

  1. برای شروع کار میوه های پاپایا تازه و رسیده رو تمیز میکنیم، اول پوستشونو جدا میکنیم، به قطعات کوچکتر تقسیم کرده و بعدش هم هسته های کوچک میوه رو جدا میکنیم و دور میریزیم.
    حالا میوه رو به ابعاد کوچکتر تقسیم میکنیم. (مکعبهای تقریبا دو سانتی)
  2. داخل یک قابلمه شکر رو با میوه ها مخلوط میکنیم و یک ساعت به این ترکیب بهشتی استراحت میدیم. تو این مدت میوه آب میندازه.
  3. زمان استراحت که تموم شد، یک فنجان آب، یک فنجان آب پرتقال و آب لیمو ترش رو بهش اضافه میکنیم و روی شعله گاز قرار میدیم. با حرارت ملایم 30 دقیقه باید مربا بپزه. تو این مدت هر چند دقیقه یکبار مربا رو هم بزنید چون دوست نداریم مربای پاپایا ته بگیره یا بسوزه!
  4. نیم ساعت که گذشت وانیل رو اضافه میکنیم و 10 دقیقه دیگه به مربا زمان میدیم تا حسابی غلیظ بشه و به قوام بیاد.
  5. کار جمع شده، فقط داخل شیشه های تمیز و خشک بریزید و میتونید تا مدتها داخل یخچال از این مربا نگهداری کنید.دستور پخت مربا با میوه پاپایا - خربزه درختی

درباره میوه پاپایا

پاپایا (خربزه درختی) نوعی میوه گرمسیری بومی آمریکای جنوبی هست که علاوه بر قاره آمریکا در کشورهای هند، سریلانکا و آفریقای جنوبی کشت میشه. این میوه از درختی با ارتفاع 5 تا 10 متری حاصل میشه و در ایران با قیمتهای بالا و بصورت وارداتی و محدود پیدا میشه.

مهمترین خواص میوه پاپایا

این میوه مواد معدنی سودمندی در خودش داره که شامل کلسیم، آهن، منیزیم، فسفر، پتاسیم و مقادیر ناچیزی منگنز، روی و سدیم میشه. بعلاوه انواع ویتامین (A, B1, B2, B3, B5, B9, C, E و K) حدود 10% از وزن میوه کربوهیدرات و حدود 8 گرم قند طبیعی و مقدار جزئی پروتئین، سایر خواص مهم این هستند.

بازدید : 348 / برچسب‌ها :

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن منو
کوک‌یاب ، آموزش ساده آشپزی

منوی اصلی سایت

کوک‌یاب یک سایت آموزش آشپزی و شیرینی پزی هست که سعی داره علاوه بر آموزش غذاهای اصیل ایرانی ، شما را با دستور تهیه انواع غذاهای فرنگی و بین المللی آشنا کنه و همچنین اطلاعات کافی در مورد خاصیت مواد غذایی رو هم در اختیار شما قرار بده.