کوک‌یاب؛ آموزش آشپزی ساده و شیرینی پزی

منوی اصلی

طرز تهیه مربای نسترن

طرز تهیه مربای نسترن

  • اقتصادی
  • ساده
  • - نفر
  • 80 دقیقه

مربای گل نسترن درواقع از میوه گل نسترن تهیه میشه و بهتره بگیم مربای میوه گل نسترن هست. این میوه در فصل بهار رشد میکنه و بعد از اینکه گل نسترن از بین میره، میوه گل نسترن رشد میکنه. این میوه تقریبا ارزون هست و حتی میتونید در بسیاری از شهرها، درختچه‌های نسترن رو که […]

مواد لازم برای تهیه مربای نسترن

  • میوه گل نسترن یک کیلوگرم
  • شکر نیم کیلوگرم
  • گلاب 2 قاشق غذاخوری
  • لیموترش یک عدد (یا آبلیمو یک قاشق غذاخوری)

مربای گل نسترن درواقع از میوه گل نسترن تهیه میشه و بهتره بگیم مربای میوه گل نسترن هست. این میوه در فصل بهار رشد میکنه و بعد از اینکه گل نسترن از بین میره، میوه گل نسترن رشد میکنه. این میوه تقریبا ارزون هست و حتی میتونید در بسیاری از شهرها، درختچه‌های نسترن رو که در کنار خیابون هستند پیدا کنید. در هر صورت تو این پست با آموزش مربای نسترن درخدمت شما هستیم، امیدوارم درست کنید و لذت ببرید.دستور تهیه مربای نسترن از میوه‌های گل نسترن

دستور تهیه مربای نسترن از میوه‌های گل نسترن

  1. کارمون رو با تمیز کردن میوه‌های گل نسترن شروع میکنیم. اول خوب اونها رو میشوریم و بعدش هم ساقه و قسمت سیاه میوه رو جدا میکنیم.
  2. میوه‌های نسترن رو داخل یک قابلمه ریخته و به قدری آب میریزیم که سطح میوه رو بپوشونه. حالا قابلمه رو روی حرارت قرار میدیم تا آب جوش بیاد. تو این مرحله باید میوه ها رو کاملا بپزیم تا کاملا نرم بشه و بعدا بتونیم از صافی رد کنیم. این مرحله حداقل 20 دقیقه از شما زمان خواهد برد. بعد از سپری شدن این مدت، یکی از میوه ها رو با چنگال تست کنید، اگه به اندازه کافی نرم شده بود، گاز رو خاموش کنید.
  3. حالا اول آب اضافی رو جدا کنید و داخل یک لیوان نگه دارید. بعدش با گوشتکوب قشنگ میوه رو له میکنیم و اونها رو از یک آبکش با سوراخهای درشت رد میکنیم. با پشت قاشق روی میوه ها رو فشار بدید تا گوشت میوه جدا بشه و هسته‌هاش بمونه داخل آبکش. آخر کار هم آبی که میوه باهاش جوشیده بود رو بریزید داخل آبکش که باقیمونده میوه ها هم شسته بشه و چیزی ازش دوریز نشه.
  4. رسیدیم به مرحله آخر، پوره میوه رو با شکر مخلوط میکنیم و روی حرارت قرار میدیم. شعله گاز رو زیاد کنید تا مربا به جوش بیاد، بعدش شعله رو کم میکنیم تا آروم برا خودش بپزه و غلیظ بشه.
  5. تقریبا 20 تا 25 طول میکشه تا مربا به غلظت کافی برسه، حالا لیموترش و گلاب رو اضافه میکنیم و 5 دقیقه دیگه بهش زمان میدیم تا کاملا مواد با هم ترکیب بشن.مربای گل نسترن خوشمزه خانگی
  6. شعله گاز رو خاموش میکنیم و اجازه میدیم مربا چند ساعت استراحت کنه که کاملا خنک بشه. داخل شیشه های خشک و تمیز ریخته و حالا مربای نسترن خوشمزه ما آمادست.

بازدید : 201 / برچسب‌ها :

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن منو
کوک‌یاب ، آموزش ساده آشپزی

منوی اصلی سایت

کوک‌یاب یک سایت آموزش آشپزی و شیرینی پزی هست که سعی داره علاوه بر آموزش غذاهای اصیل ایرانی ، شما را با دستور تهیه انواع غذاهای فرنگی و بین المللی آشنا کنه و همچنین اطلاعات کافی در مورد خاصیت مواد غذایی رو هم در اختیار شما قرار بده.