کوک‌یاب؛ آموزش آشپزی ساده و شیرینی پزی

منوی اصلی

طرز تهیه مربای پوست پرتقال

طرز تهیه مربای پوست پرتقال

  • اقتصادی
  • ساده
  • - نفر
  • 85 دقیقه

امروز با دستور تهیه مربای پوست پرتقال در خدمت شما هستیم. یکی در تمام دنیا با استفاده از پوست مرکبات، انواع مربا رو تهیه میکنن و این مرباها به هیچ وجه مختص ایران نیستن! بیشتر مردم برای تهیه مربای خانگی پوست پرتقال مردد هستن چون فکر میکنن نتیجه کار یک مربای تلخ و بدمزه میشه. […]

مواد لازم برای تهیه مربای پوست پرتقال

  • پوست پرتقال نیم کیلوگرم
  • شکر نیم کیلو گرم
  • لیموترش یک عدد (یا آبلیمو یک قاشق غذاخوری)

امروز با دستور تهیه مربای پوست پرتقال در خدمت شما هستیم. یکی در تمام دنیا با استفاده از پوست مرکبات، انواع مربا رو تهیه میکنن و این مرباها به هیچ وجه مختص ایران نیستن!
بیشتر مردم برای تهیه مربای خانگی پوست پرتقال مردد هستن چون فکر میکنن نتیجه کار یک مربای تلخ و بدمزه میشه. با ترفندی که به شما میگیم، مربا اصلا تلخ نمیشه و نیازی نیست برای کاهش تلخی پوست پرتقال، چند پیمانه شکر اضافه بریزید.طرز تهیه مربای پوست پرتقال خانگی خوشمزه و شیرین

در این دستور تهیه مربا، برخلاف سایر رسپی ها، نیازی به اضافه کردن شکر بیش از حد نیست. مقدار شکر در این روش کاملا متعادل هست، چون ما تلخی پوست پرتقال رو با جوشاندن، ازش خارج میکنیم.

طرز تهیه مربای پوست پرتقال خانگی خوشمزه و شیرین

این دستور پخت مربا شامل دو مرحله میشه. تو بخش اول بطور کامل تلخی پوست پرتقال رو میپیریم و بعدش میریم سراغ تهیه شهد و پخت مربا. با کوک یاب همراه باشید.

چگونه تلخی پوست پرتقال رو از بین ببریم؟

  1. اول پوست پرتقال رو با پوست‌کن یا یک چاقوی تیز جدا میکنیم و تمام سعی‌مونو میکنیم تا قسمت های سفید داخل پوست رو کاملا جدا کنیم. این سفیدی‌ها باعث تلخ شدن مربای ما میشن. پوست پرتقال را طوری برش دهید که طول هر تکه حدود 3 سانتی متر باشد.
  2. حالا پوست پرتقال رو داخل یک قابلمه ریخته و آب میریزیم طوریکه روی پوست پرتقال رو آب بپوشونه. قابلمه رو روی حرارت قرار میدیم تا بجوشه. بعد از 3 تا 5 دقیقه در آبکش صاف کرده و با آب سرد میشوریم و بهش شوک میدیم.
  3. سپس این مراحل را دو بار دیگه تکرار میکنیم. این کار به نرم شدن و از بین بردن تلخی پوست پرتقال کمک میکنه.چگونه تلخی پوست پرتقال رو از بین ببریم؟

دستور پخت مربای پوست پرتقال

  1. حالا که تلخی پوست پرتقال رو گرفتیم، میریم سراغ مرحله بعد. شکر و 2 پیمانه آب و آبلیمو رو داخل قابلمه بریزید و روی حرارت قرار بدید تا جوش بیاد و شکر کامل حل بشه. تکه های پوست پرتقال رو به شهد اضافه کنید و اجازه بدید مربا بجوشه و با حرارت ملایم غلیظ بشه. این مرحله حدود 40 دقیقه وقت میبره.
  2. اگه دوست دارید مربا طعم بهتری به خودش بگیره، بجای استفاده از 2 پیمانه آب، یک پیمانه آب و یک پیمانه آب پرتقال استفاده کنید.
  3. زمان پخت که به پایان رسید، یک قاشق از شهد مربا رو جدا کنید و اجازه بدید خنک بشه. حالا ببینید غلظتی که یک مربا باید داشته باشه رو داره یا نه. اگه اوکی بود که شعله رو خاموش کنید. اگه هنوز رقیق بود، زمان پخت رو افزایش بدید تا مربا به قوام و غلظت مورد نظر برسه.
  4. مربا رو داخل شیشه خشک و تمیز بریزید و حالا میتونید براحتی تا 3 ماه ازش نگهداری کنید.

 

انواع مرکبات از مهم‌ترین طعم دهنده‌های طبیعی برای استفاده در صنعت شیرینی‌پزی هستن که میتونید در انواع دستور پخت ها (کیک، شیرینی، دسر، مارمالاد و مربا و… ) ازشون استفاده کنید.

بازدید : 97 / برچسب‌ها :

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن منو
کوک‌یاب ، آموزش ساده آشپزی

منوی اصلی سایت

کوک‌یاب یک سایت آموزش آشپزی و شیرینی پزی هست که سعی داره علاوه بر آموزش غذاهای اصیل ایرانی ، شما را با دستور تهیه انواع غذاهای فرنگی و بین المللی آشنا کنه و همچنین اطلاعات کافی در مورد خاصیت مواد غذایی رو هم در اختیار شما قرار بده.