کوک‌یاب؛ آموزش آشپزی ساده و شیرینی پزی

منوی اصلی

طرز تهیه نان کلانه کردستان

طرز تهیه نان کلانه کردستان

  • اقتصادی
  • متوسط
  • 10 نفر
  • 45 دقیقه

نان کلانه یکی از نان های سنتی معروف کردستان هست که معمولا در فصل بهار تهیه و پخته می شه. اگر چه نان کلانه ظاهرا به یک نان شناخته شده اما در واقع یک وعده غذایی کامل هست و طعم و مزه بسیار خوبی هم داره. طرز تهیه نان کلانه کردستان خیلی راحت هست و […]

مواد لازم برای تهیه نان کلانه کردستان

  • کره 50 گرم
  • آرد 2 لیوان
  • نمک نصف قاشق چای خوری
  • آب به میزان لازم
  • پیچک کوهی و یا پیازجه و تره خرد شده 2 مشت

نان کلانه یکی از نان های سنتی معروف کردستان هست که معمولا در فصل بهار تهیه و پخته می شه. اگر چه نان کلانه ظاهرا به یک نان شناخته شده اما در واقع یک وعده غذایی کامل هست و طعم و مزه بسیار خوبی هم داره.
طرز تهیه نان کلانه کردستان خیلی راحت هست و به آسانی می تونید با دو الی سه قلم مواد توی خونه این نان رو درست کنید. مردم کردستان این نان خوشمزه رو برای مهمانی ها و پذیرایی از مهمان ها درست می کنن و در کنار غذا های دیگه سرو می کنن.

دستور پخت نان کلانه کردستان

برای درست کردن این نان هم می تونیم از پیچک و هم از پیازچه و تره استفاده کنیم که ابتدا اون ها رو شسته و سپس با چاقو خرد می کنیم.

در این مرحله می ریم به سراغ درست کردن خمیر نان کلانه ، ابتدا آرد و نمک رو مخلوط کرده و آب ولرم رو کم کم به آرد اضافه کرده و مخلوط می کنیم و ورز می دیم تا خمیری نرم به دست بیاد و به ورز دادن ادامه می دیم تا جایی که خمیرمون یکدست بشه و به دست نچسبه.

در این مرحله که گذاشتیم خمیر به مدت 15 الی 20 دقیقه استراحت کرد بعد اون رو به 10 قسمت مساوی تقسیم می کنیم و هر کدوم از این قسمت ها رو به کمک وردنه به شکل نازک روی تخته کار باز می کنیم و بعد از سبزی خرد شده روی خمیر باز شده می ریزیم و بعد طرف دیگر خمیر رو روش بر می گردونیم.

خمیر رو که آماده کردیم داخل تابه ای که از قبل روی حرارت متوسط گاز گذاشتیم تا گرم بشه قرار می دیم تا نان کلانه آروم آروم بپزه و وقتی که یک طرف نان پخت بر می گردونیمش تا طرف دیگرش هم بپزه و به همین شکل همه  چونه ها رو باز کرده و نان ها رو می پزیم.

بازدید : 139 / برچسب‌ها :

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن منو
کوک‌یاب ، آموزش ساده آشپزی

منوی اصلی سایت

کوک‌یاب یک سایت آموزش آشپزی و شیرینی پزی هست که سعی داره علاوه بر آموزش غذاهای اصیل ایرانی ، شما را با دستور تهیه انواع غذاهای فرنگی و بین المللی آشنا کنه و همچنین اطلاعات کافی در مورد خاصیت مواد غذایی رو هم در اختیار شما قرار بده.