کوک‌یاب؛ آموزش آشپزی ساده و شیرینی پزی

منوی اصلی

طرز تهیه پنیر ماسکارپونه

طرز تهیه پنیر ماسکارپونه

  • اقتصادی
  • ساده
  • 20 نفر
  • 30 دقیقه

پنیر ماسکارپونه یکی از پنیر های اصیل کشور ایتالیا است که دسته پنیرهای خامه ای و پرچرب قرار میگیرد. با ما همراه باشید با آموزش گام به گام چگونگی درست کردن این پنیر ایتالیایی خوشمزه و پرکاربرد بویژه در تهیه دسر و شیرینی جات پنیری نظیر چیزکیک. نحوه تهیه پنیر ماسکارپونه برای شروع به داخل […]

مواد لازم برای تهیه پنیر ماسکارپونه

  • خامه صبحانه 200 گرم
  • سرکه سفید 1 قاشق غذاخوری

پنیر ماسکارپونه یکی از پنیر های اصیل کشور ایتالیا است که دسته پنیرهای خامه ای و پرچرب قرار میگیرد. با ما همراه باشید با آموزش گام به گام چگونگی درست کردن این پنیر ایتالیایی خوشمزه و پرکاربرد بویژه در تهیه دسر و شیرینی جات پنیری نظیر چیزکیک.

نحوه تهیه پنیر ماسکارپونه

برای شروع به داخل یک ظرف خامه اضافه می کنیم و آن را بر روی حرارت بخار آب می گذاریم. لازم است که هر از گاهی خامه را هم زده و تا رسیدن به دمای ۹۰ درجه سانتی گراد صبر کنیم. در صورت عدم دسترسی به دماسنج اجازه دهید که ظرف به مدت حدود ربع ساعت بر روی حرارت بخار آب بماند.

بعد از آن سرکه سفید را در آن ظرف می ریزیم و هر چند دقیقه یک بار آن را هم می زنیم. با گذشت زمان خامه بریده شده و دیگر یکدست نمی باشد. حال ظرف را از روی حرارت برمی داریم.

اکنون بر روی در یک ظرف پارچه می گذاریم و خامه را درون پارچه می ریزیم و حدود ۲۴ ساعت جهت گرفته شدن آب اضافه خامه صبر می کنیم.

در این مدت ظرف را درون یخچال می گذاریم تا از خراب شدن پنیر جلوگیری شود. بعد از گذشت ۲۴ ساعت پنیر ما حاضر شده است و سرکه و آب اضافی آن در ته ظرف قرار دارد که باید آن را دور ریخت.

از این پنیر می توان به عنوان یک صبحانه خوشمزه و یا در درست کردن نمونه های مختلفی از دسر به کار برد. این پنیر دارای مواد نگهدارنده نمی باشد ، بنابراین ماندگاری زیادی نخواهد داشت ( نهایتا سه روز ) و باید در یخچال قرار داده شود.

بازدید : 350 / برچسب‌ها :

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن منو
کوک‌یاب ، آموزش ساده آشپزی

منوی اصلی سایت

کوک‌یاب یک سایت آموزش آشپزی و شیرینی پزی هست که سعی داره علاوه بر آموزش غذاهای اصیل ایرانی ، شما را با دستور تهیه انواع غذاهای فرنگی و بین المللی آشنا کنه و همچنین اطلاعات کافی در مورد خاصیت مواد غذایی رو هم در اختیار شما قرار بده.