کوک‌یاب؛ آموزش آشپزی ساده و شیرینی پزی

منوی اصلی

طرز تهیه چیز کیک توت فرنگی

طرز تهیه چیز کیک توت فرنگی

  • متوسط
  • ساده
  • 6-8 نفر
  • 70 دقیقه

یکی از از شناخته شده ترین نمونه های دسر در سرتاسر دنیا چیز کیک می‌باشد که با ترکیبات و اشکال متنوع و مختلفی درست می شود. در ادامه به آموزش گام به گام چگونگی درست کردن چیزکیک آن هم با طعم توت فرنگی می پردازیم پس با ما همراه باشید. دستور پخت چیز کیک توت […]

مواد لازم برای تهیه چیز کیک توت فرنگی

  • پنیر خامه ای 200 گرم
  • خامه 200 گرم
  • شیر عسلی نصف قوطی
  • شکر نصف لیوان
  • آب سرد نصف لیوان
  • پودر ژلاتین 1.5 قاشق غذاخوری
  • اندکی وانیل

یکی از از شناخته شده ترین نمونه های دسر در سرتاسر دنیا چیز کیک می‌باشد که با ترکیبات و اشکال متنوع و مختلفی درست می شود. در ادامه به آموزش گام به گام چگونگی درست کردن چیزکیک آن هم با طعم توت فرنگی می پردازیم پس با ما همراه باشید.

دستور پخت چیز کیک توت فرنگی

برای شروع باید یک ظرف را برداشته و به درون آن شکر و پنیر خامه ای اضافه کنیم و به خوبی آن ها را هم بزنیم.زمانی که به طور کامل مخلوط شدند وانیل و خامه را در ظرف می ریزیم و شروع به مخلوط کردن می کنیم.

حال باید به درون ظرف شیر عسلی بریزیم.ظرفی دیگر را برمی داریم و در آن نیمی از لیوان،آب سرد و پودر ژلاتین می ریزیم.آن ها را هم می زنیم و به کمک بخار کتری آن ها را به شکل بهتری مخلوط می کنیم.بعد از آن مایه پنیری را درون ظرف می ریزیم و به خوبی هم می زنیم تا به طور کامل مخلوط شوند.

کیک اسفنجی را که هم می توان آن را در منزل آماده کرد و هم می‌توان به شکل آماده از بیرون تهیه کرد به شکل دل خواه خود برش می زنیم.حال باید روی آن ها را با مایه چیز کیک بپوشانیم و بعد از آن،آن ها را درون یخچال جهت آماده شدن قرار بدهیم.

در این مدت ژله توت فرنگی را درون یک ظرف می ریزیم و به آن یک لیوان آب جوش اضافه کرده و شروع به هم زدن آن ها می کنیم.بعد از آن نیمی از یک لیوان را با آب سرد پر می کنیم و درون ظرف می ریزیم و هم می زنیم.بعد از سفت شدن لایه پنیری،توت فرنگی ها را روی آن ها می چینیم.

بعد از آن که دمای ژله پایین آمد،بر روی آن ها قرار می دهیم و به درون یخچال منتقل می‌کنیم تا لایه ژله ای شکل بگیرد.استفاده از میوه به دل خواه خود می باشد اما جهت شمایل زیباتر و همچنین طعم بهتر پیشنهاد می‌شود که از آن ها استفاده شود.

دستور پخت چیز کیک توت فرنگی

دقت کنید که مایه پنیری را هنگامی که روی کیک قرار می دهید باید کیک خشک نباشد.به این منظور می توان با کمک شربت توت فرنگی و یا شیر،کیک را مرطوب کرد.برای نگهداری این چند لایه از چیزکیک تا زمان فرم گرفتن آن ها می‌توان از طلق یا هر وسیله دیگری که در اختیار دارید در دور آن ها استفاده کرد و مطمئن شوید که به محکم ترین شکل ممکن دور چیز کیک ها قرار گرفته باشند.

دستور تهیه چیز کیک با طعم توت فرنگی

بازدید : 370 / برچسب‌ها : ،

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن منو
کوک‌یاب ، آموزش ساده آشپزی

منوی اصلی سایت

کوک‌یاب یک سایت آموزش آشپزی و شیرینی پزی هست که سعی داره علاوه بر آموزش غذاهای اصیل ایرانی ، شما را با دستور تهیه انواع غذاهای فرنگی و بین المللی آشنا کنه و همچنین اطلاعات کافی در مورد خاصیت مواد غذایی رو هم در اختیار شما قرار بده.