کوک‌یاب؛ آموزش آشپزی ساده و شیرینی پزی

منوی اصلی

طرز تهیه تارت توت فرنگی

طرز تهیه تارت توت فرنگی

  • پرهزینه
  • سخت
  • 5 نفر
  • 60 دقیقه

تارت توت فرنگی نوعی دسر میوه ای بسیار خوشمزه و محبوب است که برای پذیرایی از مهمانها یک انتخاب بسیار شیک و با کلاس محسوب میشود. بطور طبیعی میوه توت فرنگی در فصل های بهار و تابستان موجود میشود ، اما این میوه به شکل گلخانه ای و وارداتی در تمام طول سال در دسترس […]

مواد لازم برای تهیه تارت توت فرنگی

  • آرد سفید قنادی 200 گرم
  • پودر قند 2 قاشق غذاخوری
  • کره سرد 100 گرم
  • زرده تخم مرغ 1 عدد
  • نمک 1/4 قاشق چای خوری
  • آب 3 قاشق غذاخوری
  • وانیل 1/4 قاشق چای خوری

تارت توت فرنگی نوعی دسر میوه ای بسیار خوشمزه و محبوب است که برای پذیرایی از مهمانها یک انتخاب بسیار شیک و با کلاس محسوب میشود. بطور طبیعی میوه توت فرنگی در فصل های بهار و تابستان موجود میشود ، اما این میوه به شکل گلخانه ای و وارداتی در تمام طول سال در دسترس است.

دستور پخت تارت توت فرنگی

برای خمیر 200 گرم یعنی حدودا 1 و 1/3 لیوان آرد سفید الک شده لازم داریم ، 30 گرم حدودا دو قاشق غذاخوری پودر قند الک شده داریم که بهش اضافه میکنیم ، 1/4 قاشق چای خوری وانیل و 1/4 قاشق چای خوری هم نمک بهش اضافه میکنیم وبا هم دیگه مخلوط میکنیم ، داخل یک ظرف بزرگ میریزیم ، 100 گرم کره خنک که تازه از یخچال خارج شده به آردمون اضافه میکنیم و با نوک انگشت شروع به مخلوط کردن میکنیم.
یک عدد زرده تخم مرغ و حدودا  3 قاشق عذاخوری آب بهش اضافه میکنیم و با نوک انگشت خمیر رو جمع میکنیم ، خمیرمون زیاد به ورز دادن نیاز نداره ، خمیر رو میزاریم نیم ساعت داخل یخچال بمونه و بعد به قطر 3 میل خمیر رو باز میکنیم.

قالب به قطر 24 سانت داریم که خمیرمون رو داخل قالب پهن میکنیم ، اضافه های خمیر رو هم میگیریم و دیواره ها رو صاف و مرتب میکنیم ، کف خمیرمون چنگال میزنیم و یک کاغذ روغنی هم کف اش میندازیم کمی حبوبات داخل کاغذ روعنی قرار میدیم که سنگینی ایجاد کنه و پف نان تارتمون مرتب بشه ، داخل فر 180 درجه 20 تا 25 دقیقه قرار میدیم ، کمی که از دما افتاد از قالب جدا میکنیم.

برای درست کردن کرم 2 تا زرده تخم مرغ ، 110 گرم حدود نصف لیوان شکر و 1/4 قاشق چای خوری هم وانیل بهش اضافه میکنیم و با همزن خوب میزنیم تا کشدار و کرم رنگ بشه ، داخل ظرفی 1 و نیم لیوان شیر میریزیم و 3 قاشق غذاخوری آرد ذرت اضافه میکنیم ، یک قاشق غذاخوری پودر ژلاتین میریزیم و میزاریمش روی حرارت ملایم و مرتبا هم میزنیم ، کمی که گرم شد مواد تخم مرغی رو بهش اضافه میکنیم و روی حرارت مرتب هم میزنیم وقتی کرم کمی سفت شد از حرارت برمیداریم ، 1 قاشق غذاخوری کره بهش اضافه میکنیم ، وقتی کرم از دما افتاد داخل تارتمون میریزیم و کمی میزاریمش داخل یخچال که کمی بمونه و بگیره.

توت فرنگی هامون رو خورد میکنیم و دورتا دور کرم به شکل دلخواه قرار میدیم ، نصف بسته ژله توت فرنگی رو با 3/4 لیوان آب جوش حل کردم و کامل که خنک شد روی توت فرنگی ها ریختم ، 3 – 4 ساعتی میزاریم داخل یخچال بمونه و بعد آماده سرو هست.

بازدید : 366 / برچسب‌ها : ،

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن منو
کوک‌یاب ، آموزش ساده آشپزی

منوی اصلی سایت

کوک‌یاب یک سایت آموزش آشپزی و شیرینی پزی هست که سعی داره علاوه بر آموزش غذاهای اصیل ایرانی ، شما را با دستور تهیه انواع غذاهای فرنگی و بین المللی آشنا کنه و همچنین اطلاعات کافی در مورد خاصیت مواد غذایی رو هم در اختیار شما قرار بده.