کوک‌یاب؛ آموزش آشپزی ساده و شیرینی پزی

منوی اصلی

طرز تهیه کیک اسفنجی

طرز تهیه کیک اسفنجی

  • پرهزینه
  • سخت
  • 6 نفر
  • 60 دقیقه

کیک اسفجی نوعی کیک است که بعنوان پایه کیک های خامه ای استفاده می شود و با انواع بیسکوییت ، شکلات ، میوه ، خامه ، ژله و… تزئین میشود از این کیک برای سرو در مهمانی ها و  مجالس استفاده میشود. با دستور پختی که برایتان قرار دادیم می توانید یک کیک اسفنجی فوق […]

مواد لازم برای تهیه کیک اسفنجی

  • تخم مرغ 6 عدد
  • آرد 1 لیوان
  • شکر 1 لیوان سر خالی
  • وانیل 1 قاشق چای خوری سرخالی
  • نشاسته ذرت 2 قاشق غذا خوری
  • بیکینگ پودر 1 قاشق چای خوری

کیک اسفجی نوعی کیک است که بعنوان پایه کیک های خامه ای استفاده می شود و با انواع بیسکوییت ، شکلات ، میوه ، خامه ، ژله و… تزئین میشود از این کیک برای سرو در مهمانی ها و  مجالس استفاده میشود.
با دستور پختی که برایتان قرار دادیم می توانید یک کیک اسفنجی فوق العاده نرم و مناسب برای خامه کشی درست کنید.

دستور پخت کیک اسفنجی

برای درست کردن کیک اسفنجی 6 عدد تخم مرغ نیاز داریم و در ابتدا سفیده و زرده تخم مرغ هامون رو از هم جدا می کنم ، در این کیک نیازی نیست که تخم مرغ ها به دمای محیط برسن ، چون اگه سرد باشن سفیده ها بهتر فرم می گیرن ، اول از همه سفیده ها رو با همزن می زنیم تا جایی که کاملا فرم بگیره ، وقتی که فرم گرفت به شکلی که اگه برگردونیمش از داخل ظرف بیرون نریزه ، می زاریمش داخل یخچال تا بقیه موادمون رو آماده کنیم.
حالا یک لیوان سر خالی شکر رو به زرده ها اضافه می کنیم ، و یک قاشق سر خالی وانیل هم بهش اضافه می کنیم ، زرده ها و شکر رو تا جایی که کرم رنگ بشن می زنیم و در آخر در حال هم زدن 4 قاشق غذا خوری آب جوش رو کم کم به زرده ها اضافه می کنیم این کار باعث میشه زرده ها خوب پف کنن ، بعد همزن رو می زاریم کنار و یک لیوان آرد سفید معادل 135 گرم ، 2 قاشق غذا خوری نشاسته ذرت و 1 قاشق چای خوری بیکینگ پوددر به آردمون اضافه می کنیم ، سفیده ها رو هم از یخچال خارج می کنیم.

آرد رو کم کم به زرده اضافه می کنیم مقداری هم سفیده اضافه می کنیم و به آرامی و دورانی هم می زنیم در یک جهت و به همین شکل آرد و سفیده اضافه می کنیم و هم می زنیم تا مواد تموم بشه ، مواد رو داخل قالب به قطر 20 سانت  که کف اش کاغذ روغنی انداختیم می ریزیم.
فر رو  به دمای 180 درجه از قبل روشن می کنیم و قالب رو به مدت 45 دقیقه داخل فر می زاریم بعد از نیم ساعت با سیخ چوبی چک می کنیم که کیک پخته یا نه اگر چیزی از خمیر به سیخ نچسبید یعنی کیک کاملا پخته وقتی که پخت 10 دقیقه داخل فر خاموش اجازه می دیم که بمونه و بعد خارجش می کنیم و اطرافش رو از قالب جدا کرده و از قالب خاج کرده و می زاریم که خنک بشه.

بازدید : 288 / برچسب‌ها :

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن منو
کوک‌یاب ، آموزش ساده آشپزی

منوی اصلی سایت

کوک‌یاب یک سایت آموزش آشپزی و شیرینی پزی هست که سعی داره علاوه بر آموزش غذاهای اصیل ایرانی ، شما را با دستور تهیه انواع غذاهای فرنگی و بین المللی آشنا کنه و همچنین اطلاعات کافی در مورد خاصیت مواد غذایی رو هم در اختیار شما قرار بده.