کوک‌یاب؛ آموزش آشپزی ساده و شیرینی پزی

منوی اصلی

طرز تهیه کیک شیفون پرتقالی

طرز تهیه کیک شیفون پرتقالی

  • متوسط
  • متوسط
  • 6 نفر
  • 60 دقیقه

اگر به طعم پرتقال علاقه دارید حتما برای یکبار هخم که شده کیک شیفون پرتقالی را امتحان کنید چراکه پس از آن به یکی از کیک های مورد علاقه شما تبدیل خواهد شد. کیک شیفون پرتقالی بسیار خوش طعم و مزه است و میتوانید به راحتی تهیه اش کنید ، این کیک علاوه بر طعم […]

مواد لازم برای تهیه کیک شیفون پرتقالی

  • تخم مرغ 3 عدد
  • شکر 3/4 پیمانه
  • آب پرتقال 1/4 پیمانه
  • آرد سفید 1 پیمانه
  • بیکینگ پودر 1 قاشق چای خوری

اگر به طعم پرتقال علاقه دارید حتما برای یکبار هخم که شده کیک شیفون پرتقالی را امتحان کنید چراکه پس از آن به یکی از کیک های مورد علاقه شما تبدیل خواهد شد. کیک شیفون پرتقالی بسیار خوش طعم و مزه است و میتوانید به راحتی تهیه اش کنید ، این کیک علاوه بر طعم و عطر خوبی که دارد بافت اسفنجی و سبکی هم دارد.

دستور پخت کیک شیفون پرتقالی

در ابتدا 3 عدد تخم مرغ داریم که باید زرده و سفیده رو از هم جدا کنیم ، 3/4 پیمانه شکر داریم که 1/3 شکرمون رو به سفیده های تخم مرغمون اضافه می کنیم و باهمزن میزنیم تا جایی که کاملا فرم بگیره و به شکلی که اگر ظرف رو بر گردونیم نریزه و می زاریمش داخل یخچال ، سپس زرده ها رو به همراه مابقی شکرمون با همزن می زنیم کمی هم بهش وانیل اضافه می کنیم و سپس 1/4 پیمانه آب پرتقال اضافه می کنیم و هم می زنیم تا فرم بگیره.
1 پیمانه آرد + 1 قاشق چای خوری بیکینگ پودر رو الک می کنیم ، حالا به ترتیب یه بار از مواد آردیمون و یک باز از سفیده تخم مرغ رو داخل زرده ریخته و دورانی به یک جهت هم می زنیم تا همه مواد با هم مخلوط بشن.
کف قالبمون که قطر 20 سانت هستش رو کاغذ روغنی می ندازیم و از مواد کیکمون داخلش می ریزیم و داخل فر با دمای 180 درجه که از قبل گرم کرده بودیم می زاریم و به مدت 30 الی 45 دقیقه زمان می دیم تا بپزه وقتی که پخت فرصت می دیم تا از دما بیفته و بعد اول دورش رو آزاد می کنیم و بعد از قالب خارج می کنیم ، وقتی کیکمون کاملا از دما افتاد  می تونیم با خامه یا گاناش و میوه روش رو تزئین کنیم و سرو کنیم.

بازدید : 244 / برچسب‌ها :

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن منو
کوک‌یاب ، آموزش ساده آشپزی

منوی اصلی سایت

کوک‌یاب یک سایت آموزش آشپزی و شیرینی پزی هست که سعی داره علاوه بر آموزش غذاهای اصیل ایرانی ، شما را با دستور تهیه انواع غذاهای فرنگی و بین المللی آشنا کنه و همچنین اطلاعات کافی در مورد خاصیت مواد غذایی رو هم در اختیار شما قرار بده.