کوک‌یاب؛ آموزش آشپزی ساده و شیرینی پزی

منوی اصلی

طرز تهیه مربای طالبی

طرز تهیه مربای طالبی

  • اقتصادی
  • ساده
  • - نفر
  • 50 دقیقه

اگر از طعم مرباهای معمول نظیر مربای هویج، مربای آلبالو، مربای سیب و… خسته شدید و میخواید یک طعم، رنگ و عطر جدید رو تجربه کنید، ما به شما پیشنهاد میکنیم یکبار هم که شده مربای طالبی رو تست کنید. این مربا هم خوشرنگ هست و هم عطر و بوی فوق العاده خوبی داره. شما […]

مواد لازم برای تهیه مربای طالبی

  • طالبی پوست کنده نیم کیلوگرم
  • شکر 40 گرم
  • لیموترش یک عدد (یا آبلیمو یک قاشق غذاخوری)

اگر از طعم مرباهای معمول نظیر مربای هویج، مربای آلبالو، مربای سیب و… خسته شدید و میخواید یک طعم، رنگ و عطر جدید رو تجربه کنید، ما به شما پیشنهاد میکنیم یکبار هم که شده مربای طالبی رو تست کنید. این مربا هم خوشرنگ هست و هم عطر و بوی فوق العاده خوبی داره. شما میتونید این مربا رو به شکل مارمالاد هم تهیه کنید و با توجه به قیمت طالبی، میتونیم بگیم که مربای کاملا اقتصادی و بصرفه ای هست.دستور تهیه و پخت مربای طالبی خانگی خوشرنگ و خوشمزه

دستور تهیه و پخت مربای طالبی خانگی خوشرنگ و خوشمزه

  1. برای شروع طالبی‌ها رو شسته و پوست و هسته‌های میوه رو جدا کنید. بعدش باید طالبی ها رو خرد کنیم. برای اینکار باید به بافت طالبی نگاه کنیم! اگه کاملا رسیده و نرم هستن، میوه رو به تکه های بزرگ تقسیم و خرد میکنیم. اگه یکم سفت بود و طی مراحل پخت، میتونه شکلش رو حفظ کنه، میوه رو به شکل مکعبی با ابعاد کمی بزرگتر از حبه های قند خرد میکنیم.
  2. حالا یک قابلمه سنگین و بزرگ برمیداریم و طالبی های خرد شده رو میریزیم داخلش. در ادامه شکر رو هم بهش اضافه میکنیم و حدود 3 تا 4 ساعت به میوه استراحت میدیم تا آب پس بده و شکر و خرد طالبی بره.
  3. زمان استراحت که تموم شد، اب لیمو ترش رو اضافه مکنیم و قابلمه رو برای پخت مربای طالبی روی اجاق گاز قرار میدیم.
    شعله گاز رو با کمترین حالت ممکن روشن میکنیم. 15 دقیقه که از زمان پخت گذشت، کف روی مربا رو جمع میکنیم و هر چند دقیقه یکبار هم مربا رو هم میزنیم تا ته نگیره.
  4. زمان تقریبی پخت این مربا 35 تا 40 دقیقه هست. این مدت که سپری شد، اول یک قاشق مربا رو برمیداریم و اجازه میدیم خنک بشه. اگه غلظت کافی رو داشت که کار پخت مربا تمومه، زیر شعله رو خاموش میکنیم. اگه نه انقدر زمان پخت رو افزایش میدیم تا مربا قشنگ جا بیفته و به قوام کافی برسه.
  5. در نهایت مربا رو به شیشه های خشک و تمیز انتقال میدیم و حالا میتونیم تا ماه ها از اون نگهداری کنیم.

چند نکته برای تهیه مربای طالبی

  • بهتره برای تهیه مربای طالبی از طالبی های سبز استفاده کنید. طالبی سبز هم خوشرنگتر هست و هم اینکه به نسبت بافت سفت‌تری داره و بهتر شکل خودش رو در مراحل پخت مربا حفظ میکنه.
  • شما میتونید بجای خرد کردن طالبی، اون رو رنده کنید و یا با ساطور ریز ریز کنید. به این ترتیب یک مارمالاد طالبی لطیف و یکدست خواهید داشت که ترکیبش با خامه بینظیر میشه. همچنین این مارمالاد برای تهیه انواع شیرینی هم عالی هست.
  • شما میتونید بجای شکر از پودر قند هم استفاده کنید. همچنین با اضافه کردن سیاه دانه به مربای طالبی، طعم و مزه عالی به مربا اضافه میشه و دانه های مشکی داخل مربا هم، زیباترش میکنه.مهمترین خواص میوه طالبی

مهمترین خواص میوه طالبی

میوه‌های طالبی یک منبع غنی از مواد مغذی هستن که خواص شگفت انگیزی برای سلامت بدن انسان دارن. در ادامه برخی از مهم‌ترین خواص این میوه خوشمزه گرمسیری رو با هم مرور میکنیم.

  • سرشار از آنتی‌اکسیدان : طالبی حاوی مقدار زیادی انواع آنتی‌اکسیدان‌ها مانند ویتامین C و فلاونوئیدهاست که به مبارزه با آسیب‌های اکسیداتیو و پیشگیری از بروز بیماری‌های قلبی-عروقی کمک می‌کنند.
  • مقادیر قابل توجهی فیبر : طالبی دارای فیبر زیادی هست که برای سلامت دستگاه گوارش مفید بوده و همچنین می‌تونه به کنترل قند خون کمک کنه.
  • کاهش خطر بروز بیماری‌های قلبی-عروقی : مصرف منظم طالبی به دلیل وجود فیبر، پتاسیم و آنتی‌اکسیدان‌ها می‌تونه خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی-عروقی رو کاهش بده.

بازدید : 257 / برچسب‌ها :

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن منو
کوک‌یاب ، آموزش ساده آشپزی

منوی اصلی سایت

کوک‌یاب یک سایت آموزش آشپزی و شیرینی پزی هست که سعی داره علاوه بر آموزش غذاهای اصیل ایرانی ، شما را با دستور تهیه انواع غذاهای فرنگی و بین المللی آشنا کنه و همچنین اطلاعات کافی در مورد خاصیت مواد غذایی رو هم در اختیار شما قرار بده.