کوک‌یاب؛ آموزش آشپزی ساده و شیرینی پزی

منوی اصلی

دستور تهیه ناگت مرغ رژیمی مک دونالد

دستور تهیه ناگت مرغ رژیمی مک دونالد

  • متوسط
  • ساده
  • 2 نفر
  • 55 دقیقه

ناگت مرغ سوخاری یکی از فست فودهای محبوب و بسیار خوشمزه هست که امروزه تقریبا در تمام رستورانهای دنیا پیدا میشه. متاسفانه ناگت مرغ یکی از پرکالری‌ترین و ناسالم ترین غذاهایی هست که یک شخص میتونه مصرف کنه! این غذا با استفاده از تکه های فیله مرغ تهیه میشه که به آرد و پودر سوخاری […]

مواد لازم برای تهیه ناگت مرغ رژیمی مک دونالد

  • فیله مرغ 600 گرم
  • آرد گندم یک استکان
  • پودر سوخاری یک لیوان
  • تخم مرغ دو عدد
  • آب لیموترش تازه یک قاشق غذاخوری
  • پاپریکا نصف قاشق چایخوری
  • پودر زنجبیل نوک قاشق چایخوری
  • فلفل سیاه نصف قاشق چایخوری
  • نمک نصف قاشق چایخوری

ناگت مرغ سوخاری یکی از فست فودهای محبوب و بسیار خوشمزه هست که امروزه تقریبا در تمام رستورانهای دنیا پیدا میشه. متاسفانه ناگت مرغ یکی از پرکالری‌ترین و ناسالم ترین غذاهایی هست که یک شخص میتونه مصرف کنه! این غذا با استفاده از تکه های فیله مرغ تهیه میشه که به آرد و پودر سوخاری آغشته میشن و در حجم زیادی از روغن سرخ میشن.

اگر بنا را بر این بگذاریم که روغن استفاده شده برای تهیه ناگت مرغ سوخاری، کاملا تمیز، تازه و سالم بوده، میزان جذب روغن بالا و حرارت زیادی که برای سرخ کردن ناگت مورد استفاده دستگاه‌های صنعتی قرار میگیره باعث میشه به هیچ وجه با یک غذای سالم سر و کار نداشته باشیم.

توی این مطلب قصد داریم دستور تهیه ناگت مرغ رژیمی به سبک مک دونالد را در اختیار شما قرار بدیم که بدون روغن تهیه میشه و طعم خوب و بافت لطیف و آبدار مرغ هم حفظ میشه. با مجله آشپزی کوک‌یاب همراه باشید.بهترین دستور پخت ناگت مرغ رژیمی به سبک رستوران مک دونالد

بهترین دستور پخت ناگت مرغ رژیمی به سبک رستوران مک دونالد

فیله های مرغ را در به شکل مکعبی برش میدیم و با یک قاشق غذاخوری آب لیمو ترش تازه، پودر زنجبیل، نمک، فلفل سیاه، پاپریکا و در صورت در دسترس بودن، نصف استکان آب پرتقال طبیعی مخلوط میکنیم و به مدت حداقل یک ساعت بهش استراحت میدیم تا مزه‌دار بشه.

داخل یک کاسه دو عدد تخم مرغ شکسته و زرده و سفیده را کامل با هم مخلوط میکنیم. آرد گندم و پودر سوخاری هم داریم که داخل یک کاسه ریخته و کنار دستمون قرار میدیم.

تکه‌های مرغ را ابتدا کاملا به آرد آغشته کرده و بعدش داخل تخم مرغ میریزیم تا کاملا تخم مرغ را به خودش جذب کنه. در نهایت داخل پودر سوخاری ریخته تا یک لایه ضخیم و کامل از پودر سوخاری دور فیله مرغ تشکیل بشه.

داخل سینی فر، کاغذ روغنی قرار میدیم و تکه های ناگت را با فاصله از هم داخل سینی میچینیم.

ناگت‌های مرغ را به مدت 20 دقیقه در دمای 180 درجه سانتی گراد داخل فر قرار میدیم تا بخوبی بپزه و طلایی بشه. فقط توجه داشته باید که در میانه زمان پخت، یکبار سینی فر را خارج کنید و ناگت‌ها را زیر و رو کنید تا هر دوطرف تکه های مرغ طلایی و برشته بشن.

کار تمومه و میتونیم ناگت مرغ رژیمی به سبک مک دونالد را با سس سیر مخصوصی که در ادامه رسپی‌شو براتون درج کردیم، تهیه و نوش جان کنید.

چند نکته برای تهیه ناگت مرغ رژیمی خوشمزه‎

یکی از نکاتی که برای درست کردن این نوع مرغ سوخاری رژیمی باید در نظر داشته باشید، سایز تکه های مرغ هست. از اونجایی که ناگت با فر و بدون روغن تهیه میشه، باید تکه های مرغ ضخامتی حداقل 2 سانتی متری داشته باشن. در غیر اینصورت ناگت ها خشک میشن و کیفیت غذا پایین میاد.

در کنار ناگت، میتونید سیب زمینی تنوری هم تهیه کنید که واقعا عالی میشه.
برای اینکار به تعداد مورد نظر سیب زمینی را به شکل مکعبی درشت برش میزنیم. سه قاشق روغن زیتون، یک قاشق چایخوری نمک، کمی فلفل، پودر سیر، پاپریکا، آویشن و پودر کاری (هر کدام نصف قاشق چایخوری) را با هم مخلوط میکنیم. تمام سیب زمینی را به مواد آغشته کرده و داخل فر با دمای 220 تا 230 درجه قرار داده و به مدت 20 دقیقه تنوری میکنیم.

طرز تهیه سس سیر رژیمی خوشمزه

ناگت مرغ با تقریبا هر نوع سسی که فکر کنید سرو میشه، اما در ادامه بهتون یک دستور تهیه سس رژیمی و کم کالری آموزش میدیم که بتونید حتی در دوره‌های سنگین بدنسازی و رژیم های کاهش وزن براحتی و بدون نگرانی ازش استفاده کنید. برای تهیه این سس به سه قاشق ماست همزده (یا چکیده) ، سه قاشق آب خیارشور، دو عدد خیارشور کوچک، سه حبه سیر، یک قاشق سس خردل، نصف قاشق چایخوری آویشن، و یک قاشق چایخوری سس فلفل تند نیاز داریم.

خیارشور و سیر را رنده ریز کرده و بعد تمام مواد را با هم مخلوط میکنیم. سس سیر ما آمادست و میتونیم در کنار ناگت رژیمی از این سس عالی استفاده کنیم.

بازدید : 58 / برچسب‌ها :

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن منو
کوک‌یاب ، آموزش ساده آشپزی

منوی اصلی سایت

کوک‌یاب یک سایت آموزش آشپزی و شیرینی پزی هست که سعی داره علاوه بر آموزش غذاهای اصیل ایرانی ، شما را با دستور تهیه انواع غذاهای فرنگی و بین المللی آشنا کنه و همچنین اطلاعات کافی در مورد خاصیت مواد غذایی رو هم در اختیار شما قرار بده.