کوک‌یاب؛ آموزش آشپزی ساده و شیرینی پزی

منوی اصلی

نحوه پخت صدف دوکفه

نحوه پخت صدف دوکفه

  • پرهزینه
  • ساده
  • - نفر
  • 15 دقیقه

صدف دوکفه یک غذای دریایی محبوب و خوشمزست که به بخاطر طعم لذیذ و خواص تغذیه‌ای فراوانش، مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته. این صدف رو میشه به صورت خام، پخته، سرخ شده، یا گریل شده تهیه و مصرف کرد. بعلاوه، از صدف دوکفه در تهیه انواع غذاها و خوراک‌های دریایی مانند سوپ صدف، […]

مواد لازم برای تهیه صدف دوکفه

  • صدف دوکفه تازه به مقدار دلخواه
  • نمک و فلفل به مقدار لازم

صدف دوکفه یک غذای دریایی محبوب و خوشمزست که به بخاطر طعم لذیذ و خواص تغذیه‌ای فراوانش، مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته. این صدف رو میشه به صورت خام، پخته، سرخ شده، یا گریل شده تهیه و مصرف کرد. بعلاوه، از صدف دوکفه در تهیه انواع غذاها و خوراک‌های دریایی مانند سوپ صدف، سالاد صدف، و خوراک صدف استفاده میشه.

آموزش نحوه پخت صدف دوکفه – دستور تهیه صدف دریایی

  1. برای طبخ صدف ، اول از همه باید صدف‌ها رو بخوبی بشوییم تا هرگونه شن و گل و لای از صدف پاک بشه. بعدش، صدف‌ها رو در یک قابلمه بزرگ ریخته و روی آن‌ها آب بریزید. قابلمه رو روی حرارت متوسط قرار بدید و منتظر بمونید تا آب به جوش بیاد.
  2. آب که جوش اومد، حرارت رو کم کنید تا صدف‌ها به مدت 5 تا 7 دقیقه به آرومی بپزن. بعد از پایان زمان پخت، پوسته صدف‌ها باید تا حدودی باز شده باشن. صدفهایی که پوستشون باز شد رو از قابلمه خارج کنید. برای باقی صدفها میتونیم حداکثر 5 دقیقه دیگه صبر کنیم. اگه صدفی داشتیم که تا آخر پوستش باز نشد، اون رو دور میریزیم.
  3. صدف دوکفه ما آماده مصرف هست، میتونید با لیمو ترش تازه، کمی فلفل، روغن زیتون یا سس دلخواه میل کنید.

آموزش نحوه پخت صدف دوکفه - دستور تهیه صدف دریایی

اگر بخواید کمی بیشتر روی غذا کار کنید، میتونید بعد از پخت، صدفها رو گریل و با کره و سبزیجات اون رو مزه‌دار کنید. برای اینکار این مراحل رو دنبال کنید :

(برای گریل کردن میتونید از منقل، دستگاه گریل یا یک تابه کمک بگیرید)

بعد از پختن صدفها، میتونید خیلی راحت دو کفه صدف رو از هم باز کنید. 20 گرم کره رو با حرارت ملایم ذوب کنید و به کمک یک فرچه مخصوص آشپزی، داخل صدفها رو آغشته کنید. بعدش کمی لیمو ترش تازه و فلفل بهش اضافه کنید و روی حرارت قرار بدید. (علاوه بر اینها بنا به سلیقه خودتون میتونید مقداری آویشن و رزماری خشک یا تازه هم به صدف ها اضافه کنید.)

حدود 3 تا 5 دقیقه حرارت دیدن کافیه، صدف گریل شده حاضره و فقط کافیه با کمی جعفری خرد‌شده اون رو تزیین و سرو کنید. در کنار صدف، مارچوبه، کلم بروکلی، هویج، سیب‌زمینی و هر نوع سبزیجات بخارپز شده یا گریل شده دیگه ای که دوست دارید سرو کنید.

نحوه سرو صدف دوکفه خام

صدف دوکفه خام رو میشه به صورت ساده یا با سس سرو کرد. برای سرو ساده، صدف‌های خام رو داخل یک بشقاب بریزید و با یک چنگال آن‌ها را باز کنید. سپس، صدف‌ها را با مقداری نمک و فلفل میل کنید. برای سرو با سس، هم میتونید از سس‌های مختلفی نظیر سس لیمو، سس سیر، یا سس رنچ استفاده کنید.

مهمترین خواص صدف دوکفه‎

صدف دوکفه یک منبع غنی از پروتئین، انواع ویتامین، و مواد معدنی هست. پروتئین موجود در این صدف، براحتی قابلیت جذب داره و یک پروتئین ضروری و با کیفیت محسوب میشه. ویتامین B12 موجود در این غذای دریایی به عملکرد صحیح سیستم عصبی و تولید گلبول‌های قرمز خون کمک میکنه.

صدف منبع خوبی از آهن هم هست که برای انتقال اکسیژن توسط جریان خون یک عنصر ضروری هست. روی و سلنیوم هم که در این جاندار دریایی به وفور یافت میشن، به ترتیب باعث تقویت سیستم ایمنی بدن و محافظت از سلول‌ها در برابر آسیب‌های اکسیداتیو میشن.

این غذا هیچگونه منع مصرفی نداره و فقط برای دسته کوچکی از افراد که ممکن هست نسبت به بعضی غذاهای دریایی دچار حساسیت باشن، ممکنه مشکل ساز بشه. البته در خوردن این غذای دریایی به هیچ عنوان زیاده روی نکنید! چون مقادیر قابل توجهی سدیم یا همون نمک رو در خودش داره.

بازدید : 217 / برچسب‌ها :

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن منو
کوک‌یاب ، آموزش ساده آشپزی

منوی اصلی سایت

کوک‌یاب یک سایت آموزش آشپزی و شیرینی پزی هست که سعی داره علاوه بر آموزش غذاهای اصیل ایرانی ، شما را با دستور تهیه انواع غذاهای فرنگی و بین المللی آشنا کنه و همچنین اطلاعات کافی در مورد خاصیت مواد غذایی رو هم در اختیار شما قرار بده.