کوک‌یاب؛ آموزش آشپزی ساده و شیرینی پزی

منوی اصلی

طرز تهیه مربای بلوبری

طرز تهیه مربای بلوبری

  • پرهزینه
  • ساده
  • - نفر
  • 90 دقیقه

مربای بلوبری یک مربای خوشمزه و پرکالری هست که دارای طعمی ترش و شیرین بوده و یک انتخاب عالی برای میان وعده یا صبحانه محسوب میشه. با توجه به قیمت بالای بلوبری در ایران، احتمالا این میوه در دسترس همه قرار نداره و طیف بزرگی از جامعه، امکان تست این مربا و حتی خود میوه […]

مواد لازم برای تهیه مربای بلوبری

  • بلوبری نیم کیلوگرم
  • شکر 400 گرم
  • لیموترش یک عدد
  • پودر ژلاتین دو قاشق غذاخوری

مربای بلوبری یک مربای خوشمزه و پرکالری هست که دارای طعمی ترش و شیرین بوده و یک انتخاب عالی برای میان وعده یا صبحانه محسوب میشه. با توجه به قیمت بالای بلوبری در ایران، احتمالا این میوه در دسترس همه قرار نداره و طیف بزرگی از جامعه، امکان تست این مربا و حتی خود میوه رو ندارن! بهرحال اگه قصد تهیه مربای بلوبری دارید، ما اینجا بهترین دستور پخت این مربا رو در اختیار شما قرار دادیم و امیدواریم تهیه کرده و ازش لذت ببرید.دستور تهیه مربای بلوبری با طعم عالی و بسیار ساده

ما قبلا طرز تهیه چیز کیک بلوبری رو هم براتون منتشر کرده بودیم که بد نیست نگاهی به این مطلب هم داشته باشید.

دستور تهیه مربای بلوبری با طعم عالی و بسیار ساده

  1. در مرحله اول میوه های بلوبری رو با آب سرد خوب شسته و آبکش میکنیم. آنها را به یک قابلمه منتقل کرده و با شکر مخلوط میکنیم و به مدت 24 ساعت استراحت میدیم تا میوه‌ها مقداری آب پس بدن.
  2. پودر ژلاتین رو با نصف لیوان آب گرم بخوبی مخلوط میکنیم و وارد قابلمه میکنیم. قابلمه رو روی حرارت بسیار ملایم قرار میدیم و بعد از 10 دقیقه آب لیموترش رو گرفته و به مربا اضافه میکنیم و کمی هم میزنیم. مدت زمان تقریبی پخت مربا 45 دقیقه هست. بعد از گذشت 30 دقیقه از زمان پخت، مربا رو چک کنید تا اگه به غلظت کافی رسیده بود، اون رو از شعله بردارید.
  3. در پایان اجازه بدید خنک بشه و سپس داخل ظرف شیشه ای خشک و تمیز ریخته و مربا آماده مصرف هست.مهمترین خواص بلوبری

مهمترین خواص بلوبری

بلوبری یک میوه آبدار و خوشمزست که بومی آمریکای شمالی بوده، ولی در حال حاضر در بسیاری از مناطق جهان پرورش داده میشه.

بلوبری مقادیر زیادی فیبر، آنتی اکسیدان و ویتامین سی در خودش داره که میتونه برای گوارش، قلب، پوست و سیستم ایمنی بدن مفید واقع بشه.

بازدید : 132 / برچسب‌ها :

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن منو
کوک‌یاب ، آموزش ساده آشپزی

منوی اصلی سایت

کوک‌یاب یک سایت آموزش آشپزی و شیرینی پزی هست که سعی داره علاوه بر آموزش غذاهای اصیل ایرانی ، شما را با دستور تهیه انواع غذاهای فرنگی و بین المللی آشنا کنه و همچنین اطلاعات کافی در مورد خاصیت مواد غذایی رو هم در اختیار شما قرار بده.