کوک‌یاب؛ آموزش آشپزی ساده و شیرینی پزی

منوی اصلی

طرز تهیه لواشک بلوبری در خانه

طرز تهیه لواشک بلوبری در خانه

  • پرهزینه
  • ساده
  • نفر
  • دقیقه

امروز با یک آموزش خاص و متفاوت در مجله آشپزی کوک یاب در خدمت شما هستیم. بلوبری در تمام دنیا یک میوه پر طرفدار محسوب میشود ، اما در ایران کمتر شناخته شده است و البته تهیه آن نیز به نسبت پر هزینه است. اما اگر موفق به تهیه این میوه شدید ، میتوانید یکی […]

مواد لازم برای تهیه لواشک بلوبری

  • بلوبری 700 گرم
  • نمک به میزان لازم

امروز با یک آموزش خاص و متفاوت در مجله آشپزی کوک یاب در خدمت شما هستیم. بلوبری در تمام دنیا یک میوه پر طرفدار محسوب میشود ، اما در ایران کمتر شناخته شده است و البته تهیه آن نیز به نسبت پر هزینه است. اما اگر موفق به تهیه این میوه شدید ، میتوانید یکی از خوش طعم ترین لواشک هایی که تا به حال تست کرده اید را از این میوه تهیه کنید.
نام دیگر بلوبری ، زغال اخته آبی می‌باشد. این میوه بسیار مقوی است و منبع خوبی از ویتامین k ، آنتی اکسیدان ، ویتامین c و منگنز می باشد.

نحوه تهیه لواشک بلوبری

در شروع کار باید بلوبری ها را به طور کامل شسته و به درون یک ظرف منتقل کنیم.بعد از آن حدود یک سوم از یک لیوان را پر از آب جوش می کنیم و بر روی بلوبری ها می ریزیم.همچنین نمک را به آن ظرف اضافه می کنیم.

نحوه تهیه لواشک بلوبری

لازم است که حدود ربع ساعت بر روی شعله گاز بماند تا محتویات درون آن به خوبی پخته شوند.سپس باید محتویات درون ظرف را به طور کامل له کنیم تا مواد به شکل یک دست در بیایند.بعد از آن حدود ۵ دقیقه دیگر ظرف را بر روی شعله گاز می گذاریم.

در نهایت محتویات را درون صافی ریخته و بعد بر روی سلفون پهن می کنیم.حال باید سلفون حاوی لواشک را رو به روی نور خورشید قرار بدهیم تا خشک شود.مدت زمان آماده شدن آن حدود ۲ روز می باشد و بعد از آن می توانید این لواشک خوشمزه را نوش جان کنید.

لواشک خانگی - آموزش درست کردن لواشک بلوبری

بازدید : 454 / برچسب‌ها :

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن منو
کوک‌یاب ، آموزش ساده آشپزی

منوی اصلی سایت

کوک‌یاب یک سایت آموزش آشپزی و شیرینی پزی هست که سعی داره علاوه بر آموزش غذاهای اصیل ایرانی ، شما را با دستور تهیه انواع غذاهای فرنگی و بین المللی آشنا کنه و همچنین اطلاعات کافی در مورد خاصیت مواد غذایی رو هم در اختیار شما قرار بده.