کوک‌یاب؛ آموزش آشپزی ساده و شیرینی پزی

منوی اصلی

طرز تهیه کوکی شکلات تلخ

طرز تهیه کوکی شکلات تلخ

  • متوسط
  • متوسط
  • 3 نفر
  • 120 دقیقه

کوکی شکلات تلخ یکی از لذیذترین شیرینی ها در دنیاست به دلیل داشتن شکر و شکلات تلخ یک مزه لطیف و خنثی ای دارد اگر تا به حال موفق به امتحان کوکی نشده اید پیشنهاد میکنم برای یکبار هم که شده آن را مزه کنید قطعا عاشق طعم آن میشود.

مواد لازم برای تهیه کوکی شکلات تلخ

  • آرد : 150 گرم
  • پودر قند : 80 گرم
  • کره : 200 گرم
  • زرده تخم مرغ : 2 عدد
  • وانیل : 1/8 قاشق چایخوری
  • پودر کاکائو : 1 قاشق غذاخوری
  • شکلات تلخ : به میزان لازم

کوکی یک شیرینی محبوب بین المللی است که با طعم های متنوعی میتوان آنرا تهیه نمود. کوکی شکلات تلخ یکی از انواع کوکی هاست که طعم بسیار مطلوبی دارد و اگر طرفدار شکلات تلخ باشید ، حتما از این نوع کوکی هم استقبال میکنید. میتوانید این شیرینی جذاب را در منزل تهیه کرده تا به دلخواه خودتان میزان شکر آن را کم یا اضافه کنید. با دستور پخت کوکی شکلات تلخ تا پایان با کوک یاب همراه باشید.

طرز تهیه کوکی شکلات تلخ خانگی

طرز تهیه کوکی شکلات تلخ خانگی

در اولین مرحله برای تهیه این شیرینی بین المللی باید کره را نیم ساعت زودتر از یخچال خارج کنید در محیط آشپزخانه قرار دهید تا نرم شود.

پودر قند را با کره ای که به دمای محیط رسیده را درون کاسه بریزید سپس با دور تند همزن مواد را به مدت 8 الی 10 دقیقه با هم مخلوط کنید.

وقتی که مواد سفید و حجیم شد زرده و سفیده را از هم جدا کنید سپس زرده را به همراه وانیل کم کم به مخلوط کره و پودر قند اضافه کنید.

حال پودر کاکائو را از الک رد کنید و به مخلوط زرده اضافه کرده و 1 دقیقه مواد را با هم بزنید همزن برقی را کنار بگذارید آرد را به آرامی روی مواد بریزید.

با همزن دستی یا لیسک آرد را بزنید تا گلوله ای در مواد باقی نماند زمانی که خمیر لطیفی به دست آمد دیگر اضافه کردن آرد را متوقف کنید.

خمیر را درون یک کیسه فریزر بگذارید تا برای 1 ساعت درون یخچال استراحت کند فر را روی 180 درجه سانتیگراد تنظیم نماید تا حسابی گرم شود.

وقتی که 1 ساعت از استراحت خمیر گذشت آن را از یخچال خارج کنید روی تخته آشپزخانه کیسه فریزر قرار دهید خمیر را کیسه بگذارید سپس دوباره روی خمیر کیسه فریزر بکشید.

با وردنه خمیر را به قطر 5 میلی متر باز کنید حال کیسه فریزر را از روی خمیر بردارید و با کاتر به اندازه دلخواه برش بزنید. سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید.

خمیر را درون سینی فر بچینید و برای 15 دقیقه داخل فر بگذارید تا کاملا پخته شود. بعد از 15 دقیقه سینی را از فر خارج کنید و بدون دست زدن به کوکی ها منتظر بمانید تا خنک شود.

در این مرحله شکلات تلخ را روی کتری بن ماری کنید وقتی که شکلات آب شد کوکی خنک شده را درون شکلات فرو ببرید و با نوشیدنی گرم میل کنید.

دستور پخت کوکی با طعم شکلات تلخ

بازدید : 471 / برچسب‌ها :

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن منو
کوک‌یاب ، آموزش ساده آشپزی

منوی اصلی سایت

کوک‌یاب یک سایت آموزش آشپزی و شیرینی پزی هست که سعی داره علاوه بر آموزش غذاهای اصیل ایرانی ، شما را با دستور تهیه انواع غذاهای فرنگی و بین المللی آشنا کنه و همچنین اطلاعات کافی در مورد خاصیت مواد غذایی رو هم در اختیار شما قرار بده.