کوک‌یاب؛ آموزش آشپزی ساده و شیرینی پزی

منوی اصلی

طرز تهیه لیمو خشک در خانه

طرز تهیه لیمو خشک در خانه

  • اقتصادی
  • ساده
  • نفر
  • دقیقه

لیمو خشک شده ورقه ای در غذاها و نوشیدنی های  مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه به طرز تهیه آن می پردازیم پس با ما همراه باشید. آموزش تهیه لیموی خشک شده برای شروع باید دقت کنید که از با کیفیت ترین و بهترین لیمو ها برای این کار استفاده کنید. لیموها را […]

مواد لازم برای تهیه لیمو خشک

  • لیمو به میزان لازم

لیمو خشک شده ورقه ای در غذاها و نوشیدنی های  مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه به طرز تهیه آن می پردازیم پس با ما همراه باشید.

آموزش تهیه لیموی خشک شده

برای شروع باید دقت کنید که از با کیفیت ترین و بهترین لیمو ها برای این کار استفاده کنید. لیموها را به طور کامل میشوریم و آب اضافی آن را به کمک یک پارچه تمیز میگیریم. سپس لازم است که لیمو ها را ورقه ورقه برش بزنیم و از وسط آن ها نخی عبور بدهیم.

لیمو ورقه ای برای درست کردن لیمو خشک

سپس نخ را از جای آویزان می کنیم این کار بهتر است از اینکه لیمو ها را در یک پارچه یا سینی پهن کنیم زیرا در آن صورت رنگ لیمو تغییر کرده و به رنگ سیاه در می آید. همچنین در روش پیشنهاد شده لیمو ها به طور کامل خشک می شوند.
لازم است که لیمو ها در جایی که آفتاب حضور دارد قرار گیرند و حدود ۳ الی ۷ روز زمان برای خشک شدن لیموها باید بگذرد.

درنهایت لیمو ها را درون یک ظرف قرار می دهیم و برای روزی دیگر جلوی نور خورشید می گذاریم. حال لیمو خشک های ما آماده می باشند و تنها کافی است که در یک ظرف مناسب ریخته شوند و تمام.

آموزش خانگی لیمو خشک شده

بازدید : 379 / برچسب‌ها :

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن منو
کوک‌یاب ، آموزش ساده آشپزی

منوی اصلی سایت

کوک‌یاب یک سایت آموزش آشپزی و شیرینی پزی هست که سعی داره علاوه بر آموزش غذاهای اصیل ایرانی ، شما را با دستور تهیه انواع غذاهای فرنگی و بین المللی آشنا کنه و همچنین اطلاعات کافی در مورد خاصیت مواد غذایی رو هم در اختیار شما قرار بده.