کوک‌یاب؛ آموزش آشپزی ساده و شیرینی پزی

منوی اصلی

طرز تهیه لواشک میوه

طرز تهیه لواشک میوه

  • اقتصادی
  • ساده
  • نفر
  • 90 دقیقه

یکی از هله هوله های پر طرفدار در میان ایران و حتی تمام دنیا لواشک است که به شکل های مختلفی درست می شود. در ادامه می خواهیم به آموزش نحوه ی درست کردن لواشک میوه بپردازیم پس با ما همراه باشید. نحوه تهیه لواشک میوه برای شروع باید آلوی زرد و شلیل را به […]

مواد لازم برای تهیه لواشک میوه

  • شلیل به میزان لازم
  • آلو زرد به میزان لازم
  • آلو قرمز به میزان لازم
  • نمک به میزان لازم
  • شکر 1 قاشق غذاخوری

یکی از هله هوله های پر طرفدار در میان ایران و حتی تمام دنیا لواشک است که به شکل های مختلفی درست می شود. در ادامه می خواهیم به آموزش نحوه ی درست کردن لواشک میوه بپردازیم پس با ما همراه باشید.

نحوه تهیه لواشک میوه

برای شروع باید آلوی زرد و شلیل را به همراه دو نمونه آلوی قرمز به طور کامل بشوریم و آن ها را به چهار قسمت برش بزنیم.سپس هسته آن ها را خارج کرده و به درون یک ظرف منتقل می کنیم.

حال باید به درون ظرف نمک اضافه کرده و بعد از آن یک لیوان را تا وسط پر از آب جوش می کنیم و درون ظرف می ریزیم.لازم است ظرف بر روی شعله گاز بماند تا زمانی که میوه ها به طور کامل له بشوند.اگر می خواهید لواشک شما طعمی ملس داشته باشد به آن شکر اضافه کنید.

بعد از له کردن میوه ها توسط یک وسیله مناسب محتویات را دوباره بر روی شعله گاز به مدت ۵ دقیقه قرار می دهیم تا غلظت مواد بیشتر بشود.سپس مواد را از صافی گذرانده و بر روی ظرف دارای سلفون مواد را پهن می کنیم و روبه‌روی خورشید قرار می دهیم تا خشک بشود و لواشک ما آماده شود.

اما می توان لواشک را در فر نیز درست کرد.برای این کار لازم است که سینی فر که از قبل با کمترین درجه آن را گرم کرده ایم در طبقه بالایی فر بگذاریم به مدت حدود دو ساعت.سپس دمای فر را بر روی حدود ۱۲۰ درجه سانتی گراد تنظیم می‌کنیم.

با گذشت این زمان لواشک شروع به تغییر رنگ و تیره تر شدن می کند و همچنین آب اضافی آن از بین می رود و بافتی سفت پیدا می کند.اما اگر وسط لواشک ما نرم بود و تنها کناره های آن سفت شده بود کاری که باید انجام بدهیم به شرح زیر است.

لواشک را از فر خارج می کنیم و حدود یک ساعت کاری با آن نداریم.سپس دوباره فر را روشن کرده و لواشک را در آن قرار می دهیم.با این کار بدون آن که قسمت های سفت‌ شده لواشک دچار سوختگی شود قسمت های نرم لواشک کم کم شروع به سفت شدن می کند.

نحوه تهیه لواشک میوه ای - لواشک آلو

بازدید : 331 / برچسب‌ها :

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن منو
کوک‌یاب ، آموزش ساده آشپزی

منوی اصلی سایت

کوک‌یاب یک سایت آموزش آشپزی و شیرینی پزی هست که سعی داره علاوه بر آموزش غذاهای اصیل ایرانی ، شما را با دستور تهیه انواع غذاهای فرنگی و بین المللی آشنا کنه و همچنین اطلاعات کافی در مورد خاصیت مواد غذایی رو هم در اختیار شما قرار بده.