کوک‌یاب؛ آموزش آشپزی ساده و شیرینی پزی

منوی اصلی

طرز تهیه مربای فندق

طرز تهیه مربای فندق

  • متوسط
  • سخت
  • - نفر
  • دقیقه

اگه به طعم‌های جدید علاقه دارید، میتونید با استفاده از مغزهای فندق، یک مربای خوشمزه و مقوی درست کنید که هم طعم جدیدی رو تجربه کرده باشین و هم بتونید در انواع دسرهای کاراملی و شکلاتی ازش استفاده کنید. بعلاوه این مربا برای پذیرایی از مهمان‌ها در کنار چای واقعا خاص و عالی هست. مربای […]

مواد لازم برای تهیه مربای فندق

  • فندق تازه یا خام نیم کیلو
  • شکر 700 گرم
  • لیموترش یک عدد (یا آبلیمو یک قاشق غذاخوری)

اگه به طعم‌های جدید علاقه دارید، میتونید با استفاده از مغزهای فندق، یک مربای خوشمزه و مقوی درست کنید که هم طعم جدیدی رو تجربه کرده باشین و هم بتونید در انواع دسرهای کاراملی و شکلاتی ازش استفاده کنید. بعلاوه این مربا برای پذیرایی از مهمان‌ها در کنار چای واقعا خاص و عالی هست.

مربای فندق بسیار مغذی و انرژیک هست و شکل و طعمش مورد پسند کودکان قرار میگیره، میتونید با استفاده از هر نوع نان که دوست دارید، در کنار کره، کره بادام زمینی، خامه یا ارده یک میان وعده بسیار خوشمزه برای کودک عزیزتون آماده کنید که از خوردنش لذت میبره.دستور تهیه مربای فندق خانگی - درست کردن مربا با آجیل

دستور تهیه مربای فندق خانگی – درست کردن مربا با آجیل

  1. برای درست کردن این مربا میتونید از فندق تازه، فندق خام یا حتی فندق بو داده استفاده کنید. (فقط شور نباشه)
  2. برای شروع فندق رو داخل آب سرد به مدت 6 ساعت خیس میدیم. بعدش آبکش میکنیم داخل یک پارچه حوله‌ای ریخته و پارچه رو به شکل بغچه در میاریم. باید تا جای ممکن پوست قهوه‌ای نازک روی مغر فندق رو جدا کنیم. پارچه رو تکون میدیم تا فندق ها به همدیگه و پارچه ساییده بشن که پوستشون جدا بشه.
  3. فندق های پوست گرفته شده رو آبکش میکنیم تا کاملا تمیز و سفید بشن. یک قابلمه برداشته و نیم لیتر آب داخلش میریزیم. روی حرارت قرار میدیم تا به جوش بیاد، بعد فندق رو میریزیم داخل قابلمه و 10 دقیقه زمان میدیم و دوباره آبکش میکنیم.
  4. داخل یک قابلمه نیم لیتر آب و 700 گرم شکر میریزیم و روی حرارت قرار میدیم تا به جوش بیاد و شکر کاملا با آب مخلوط بشه. حالا فندق ها رو به شهد مربا اضافه میکنیم و آب لیموترش رو هم میریزیم داخل مربا. تقریبا 30 دقیقه زمان نیازه تا مربا با حرارت کم به قوام و غلظت کافی برسه.
  5. زیر مربا رو خاموش میکنیم و چند ساعت بهش فرصت میدیم تا کاملا از دما بیفته. داخل شیشه تمیز و خشک ریخته و مربای فندق خانگی ما آماده سرو هست.👌

مهمترین خواص فندق

فندق سرشار از مواد مغذی نظیر انواع ویتامین، مواد معدنی، ترکیبات آنتی اکسیدان و چربی‌های سالم هست. این ماده غذایی با خواص مثبتی که در خودش داره میتونه باعث ایجاد تاثیرات مثبتی در بدن ما بشه از جمله :

  • بهبود عملکرد دستگاه گوارش و حرکات روده بزرگ
  • کمک به حفظ سلامت و شفافیت پوست
  • کاهش سطح چربی خون
  • تقویت قوای جنسی مردان و افزایش سطح اسپرم
  • فسفر و ویتامین E موجود در فندق میتوانند به بهبود حافظه کمک کنند

بازدید : 41 / برچسب‌ها :

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن منو
کوک‌یاب ، آموزش ساده آشپزی

منوی اصلی سایت

کوک‌یاب یک سایت آموزش آشپزی و شیرینی پزی هست که سعی داره علاوه بر آموزش غذاهای اصیل ایرانی ، شما را با دستور تهیه انواع غذاهای فرنگی و بین المللی آشنا کنه و همچنین اطلاعات کافی در مورد خاصیت مواد غذایی رو هم در اختیار شما قرار بده.