کوک‌یاب؛ آموزش آشپزی ساده و شیرینی پزی

منوی اصلی

طرز تهیه ترشی فلفل

طرز تهیه ترشی فلفل

  • اقتصادی
  • ساده
  • - نفر
  • 35 دقیقه

ترشی فلفل سبز یکی از چاشنی های معروف و پرکاربرد ایرانی هست که هم میتونیم به عنوان چاشنی در کنار غذاهای سنتی مثل آبگوشت و کشک بادمجان ازش استفاده کنیم و هم برای درست کردن ساندویج و حتی به عنوان تاپینگ پیتزا ازش بهره ببریم. درست کردن ترشی فلفل سبز هم خیلی ساده هست و […]

مواد لازم برای تهیه ترشی فلفل

  • فلفل سبز تند نیم کیلوگرم
  • سیر یک بوته
  • نعناع خشک یک قاشق چایخوری
  • سرکه سفید یک لیوان (400 سی سی)
  • نمک سه قاشق غذاخوری

ترشی فلفل سبز یکی از چاشنی های معروف و پرکاربرد ایرانی هست که هم میتونیم به عنوان چاشنی در کنار غذاهای سنتی مثل آبگوشت و کشک بادمجان ازش استفاده کنیم و هم برای درست کردن ساندویج و حتی به عنوان تاپینگ پیتزا ازش بهره ببریم. درست کردن ترشی فلفل سبز هم خیلی ساده هست و ماندگاری بسیار زیادی هم داره. در ادامه این مطلب همراه مجله کوک یاب باشید تا با دستور تهیه ترشی فلفل آشنا بشیم.طرز تهیه ترشی فلفل سبز خانگی تند و خوشمزه

طرز تهیه ترشی فلفل سبز خانگی تند و خوشمزه

  1. کارمون رو با شستن فلفل ها شروع میکنیم. در ادامه داخل آبکش قرار میدیم تا آب اضافیشون گرفته بشه و بعد روی یک پارچه خشک تمیز پهن میکنیم تا کاملا خشک بشن.
  2. داخل یک قابلمه یک و نیم لیتر آب (4 لیوان) ریخته و با 3 قاشق غذاخوری نمک روی حرارت قرار میدیم تا جوش بیاد. وقتی آب جوش اومد، فلفل ها رو داخل قابلمه ریخته و با حرارت کم 10 دقیقه میجوشونیم و بعد زیر قابلمه رو خاموش میکنیم.
  3. 4 ساعت اجازه میدیم فلفل داخل همون محلول استراحت کنه و بعدش فلفل رو آبکش میکنیم و چند دقبقه هم بهش زمان میدیم تا هم خنک بشه و هم آب اضافی کاملا ازش خارج بشه.
  4. تا اینجا بیشتر کار تهیه ترشی فلفل رو انجام دادیم. حالا باید یک شیشه تمیز و خشک انتخاب کنیم و لایه لایه فلفل سبز، نعناع خشک، سیر و کمی نمک رو داخلش بریزیم. در انتهای کار هم فضای خالی ترشی رو با سرکه پر میکنیم.
  5. کار تمومه و فقط باید بهش استراحت بدیم تا کامل جا بیفه. ترشی فلفل بین 7 تا 10 روز بعد آماده مصرف هست، درست کنید و نوش جان کنید.

چند نکته برای درست کردن ترشی فلفل سبز

  • برای اینکه طعم ترشی فلفل سبز، تندتر بشه میتونید چندتا فلفل قرمز هم بهش اضافه کنید.
  • اگه بخواید میتونید با اضافه کردن چندقاشق شکر به ترشی، هم ماندگاری اون رو افزایش بدید و هم کمی طعم ملس بهش اضافه کنید. بعلاوه با اضافه کردن شکر کمی از تندی فلفل هم گرفته میشه.
  • ما میتونیم به دلخواه خودمون، هر نوع سبزیجاتی که خواستیم به ترشی اضافه کنیم. مثلا ترخون خشک شده، ریحان خشک یا حتی سیاه دانه، هویج و…چند نکته برای درست کردن ترشی فلفل سبز

مهمترین خواص فلفل سبز

فلفل سبز یک میوه پرخاصیت و پر مصرف هست که هم میتونیم ازش به شکل خام و هم به شکل پخته شده و در انواع غذاها استفاده کنیم. همچنین از این میوه، چاشنی و انواع سس هم تهیه میشه. در ادامه مطلب، نگاهی داریم به مهمترین فواید فلفل سبز برای بدن…

  1. منبع غنی ویتامین C : فلفل سبز حاوی مقدار زیادی ویتامین C است که برای تقویت سیستم ایمنی بدن و جلوگیری از بروز بسیاری از بیماری‌ها مفید هست.
  2. دارای مواد آنتی اکسیدانی قوی : دقیقا مثل فلفل قرمز، فلفل سبز هم خواص آنتی اکسیدانی داره و برای حفظ سلامت سلول‌ها و پیشگیری از بروز بیماری‌های مزمن مفید هست.
  3. منبع ویتامین A : ویتامین A موجود در فلفل سبز برای حفظ سلامت چشم‌ها، پوست و موها اهمیت زیادی داره.
  4. کاهش التهابات : مواد موجود در فلفل سبز ، به کاهش التهابات مرتبط با بیماری‌های مختلف کمک میکنند.
  5. پیشگیری از بیماری‌های قلبی : مصرف مداوم فلفل سبز باعث کاهش سطح کلسترول خون میشه و تا حدودی از بروز بیماری‌های قلبی و عروقی جلوگیری میکنه.
  6. بالا بردن متابولیسم (سوخت و ساز بدن) : ترکیبات موجود در فلفل، متابولیسم بدن را افزایش داده و به کاهش وزن کمک میکنه.
  7. کمک به حفظ سلامت استخوان : این فلفل حاوی ویتامین K هست که مصرف این ویتامین برای حفظ سلامت استخوان‌ها بسیار ضروری هست.
  8. کاهش خطر ابتلا به سرطان : مواد آنتی اکسیدانی موجود در فلفل سبز در پیشگیری از بروز برخی از انواع سرطان مؤثر است.

بازدید : 142 / برچسب‌ها :

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن منو
کوک‌یاب ، آموزش ساده آشپزی

منوی اصلی سایت

کوک‌یاب یک سایت آموزش آشپزی و شیرینی پزی هست که سعی داره علاوه بر آموزش غذاهای اصیل ایرانی ، شما را با دستور تهیه انواع غذاهای فرنگی و بین المللی آشنا کنه و همچنین اطلاعات کافی در مورد خاصیت مواد غذایی رو هم در اختیار شما قرار بده.