کوک‌یاب؛ آموزش آشپزی ساده و شیرینی پزی

منوی اصلی

طرز تهیه آبگوشت

طرز تهیه آبگوشت

  • متوسط
  • ساده
  • 4 نفر
  • 180 دقیقه

ابگوشت یک غذاهای کاملا سنتی و مقوی ایرانی است.

مواد لازم برای تهیه ابگوشت

  • رب گوجه فرنگی:2قاشق غذاخوری
  • نخود،لوبیا:نصف لیوان
  • گوشت گوسفندی:300 گرم
  • لیمو عمانی:2عدد
  • سیب زمینی:2 عدد
  • پیاز:1 عدد بزرگ
  • نمک و فلفل،زردچوبه:به میزان لازم

آبگوشت یک غذای کاملا سنتی ایرانی و قدیمی است که بسیار مقوی بوده و بعلاوه سالم و مفید است. این غذا که به دیزی نیز شهرت دارد از قدیم بین ایرانیان محبوبیت داشته و بعنوان وعده ناهار و شام سرو میشود.
امروز بهترین طرز تهیه آبگوشت را برای شما به اموزش میگذاریم  پس لطفا تا پایان ما را همراهی کنید.

طرز تهیه ابگوشت خوشمزه

ابگوشت ترکیبی از گوشت و حبوبات است ، بهتر است که حبوبات از شب قبل خیس بخورد تا نفخ آن از بین برود و شما را اذیت نکند.

در اولین مرحله برای پخت آبگوشت خوشمزه نخود و لوبیا سفید را پاک کنید خوب بشویید و از شب گذشته درون کاسه ای بزرگ خیس کنید کاسه ای را که انتخاب میکنید سعی کنید بزرگ باشد چون حبوبات در زمان خیس خوردن باد میکند و حجم میگیرد به همین دلیل اگر ظرف شما کوچک باشد حبوبات فضای کافی را برای این کار ندارند. سعی کنید هر دو ساعت یکبار آب حبوبات را عوض کنید.

برای بگوشت از گوشت لذیذ گوسفندی استفاده کنید و بهتر است که از گردن گوسفند برای آبگوشتتان استفاده کنید. گوشت گوسفندی بافت نرمی دارد و همچنین چربتر از گوشت گوساله است.

گوشت را به تکه های دلخواه برش دهید ، بشویید و بعد از اینکه آب آن از صافی خارج شد درون قابلمه موردنظر بریزید. حبوبات که به مدت یک شبانه روز خیس خورده را ابکشی کنید و به قابلمه اضافه کنید و درون قابلمه اب ریخته و اجازه دهید روی حرارت ملایم بپزد.

در این مرحله پیاز را شسته به صورت نگینی و یکدست خرد کنید بعد از این کار پیاز را درون قابلمه به گوشت و حبوبات اضافه کنید. کمی به مواد زردچوبه اضافه کنید. تابه را روی حرارت ملایم بگذارید بعد از داغ شدن روغن رب گوجه را درون تابه بریزید رب را خوب تفت دهید تا بوی خامی گوجه از بین برود بعد از این کار رب گوجه فرنگی را درون قابلمه بریزید.

گوجه فرنگی را پوست بگیرید از وسط دو نیم کنید و بعد از یکساعت به همراه فلفل سیاه و لیمو عمانی به مخلوط گوشت اضافه کنید. اجازه دهید به ارامی مواد بپزد و جا بیوفتد.

حال سیب زمینی را شسته و سپس پوست بگیرید. البته بهتر است سیب زمینی را با پوست استفاده کنید اگر میخواهید این کار را انجام دهید سعی کنید با یک برس کوچک پوست سیب زمینی را پاک کنید تا کاملا تمیز شود. بعد از این سیب زمینی را از وسط دو نیم کردید ، آنها را درون قابلمه بریزید و به یاد داشته باشید پخت سیبزمینی در 20 دقیقه انجام میگیرد. اگر سایز سیب زمینی شما کوچک است بهتر است درسته درون قابلمه بریزید.

در اخرین مرحله بعد از پخت گوشت نمک غذا را اضافه کنید.
ابگوشت شما اماده سرو میباشد و میتوانید همراه نان نوش جان کنید.

بهترین دستور پخت آبگوشت

بازدید : 329 / برچسب‌ها :

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن منو
کوک‌یاب ، آموزش ساده آشپزی

منوی اصلی سایت

کوک‌یاب یک سایت آموزش آشپزی و شیرینی پزی هست که سعی داره علاوه بر آموزش غذاهای اصیل ایرانی ، شما را با دستور تهیه انواع غذاهای فرنگی و بین المللی آشنا کنه و همچنین اطلاعات کافی در مورد خاصیت مواد غذایی رو هم در اختیار شما قرار بده.