کوک‌یاب؛ آموزش آشپزی ساده و شیرینی پزی

منوی اصلی

طرز تهیه کشک بادمجان

طرز تهیه کشک بادمجان

  • اقتصادی
  • ساده
  • 4 نفر
  • 60 دقیقه

کشک بادمجان غذای اصیل ایرانی است.بسیار پرطرفدار میباشد.

مواد لازم برای تهیه کشک بادمجان

  • بادمجان:4عدد بزرگ
  • نعنا خشک:2 قاشق غذاخوری
  • کشک:4 قاشق غذاخوری
  • سیر:6 حبه
  • پیاز:4 عدد متوسط
  • نمک وفلفل وزردچوبه وروغن:به میزان لازم

کشک بادمجان یک غذای قدیمی و نسبتا ساده اما در صورت استفاده از مغز گردو پر هزینه ایرانی است. این غذای خوشمزه را هم به عنوان پیش غذا و هم به عنوان غذای اصلی سرو میکنند. امروز تا پایان همراه مجله آشپزی کوک یاب باشید تا با آموزش درست کردن کشک بادمجان مجلسی آشنا شویم.

کشک بادمجان جزو دسته غذاهای پرطرفداری است که تهیه و آماده سازی آن ساده است. این غذا کاملا مجلسی است و میتوانید با آن از مهمان های خود پذیرایی کنید. در بعضی از دستور پخت ها از مغز گردو نیز استفاده میشود که این موضوع کاملا سلیقه ای میباشد.

طرز تهیه کشک بادمجان خوشمزه خانگی

در اولین مرحله برای پخت کشک بادمجان باید تمیز بادمجان را شسته و پوست ان را بگیرید از وسط نصف کنید. بعد از این کار درون کاسه ای پر از اب قرار دهید با کمی نمک اجازه دهید کمی درون کاسه بماند این کار باعث میشود در هنگام سرخ کردن میزان کمتری روغن مصرف شود و تلخی بادمجان از بین میرود.

آماده سازی کشک بادمجان

پیاز را پوست بگیرید خلالی و نازک خرد کنید بعد تابه را روی حرارت بگذارید بعد از داغ شدن روغن پیاز را سرخ کنید. بعد از سرخ شدن پیاز را از تابه خارج کنید. درون همون تابه نعنا را نیز تفت دهید این کار نباید زیاد طول بکشد چون نعنا تلخ میشود. بعد از 2 دقیقه از تابه خارج کنید.

سیر را خلالی خرد کنید و درون همون تابه در روغن تفت دهید تا اندازه ای که سیر خشک نشود. بعد از این که بادمجان در کاسه آب استراحت کرد آنرا درون صافی بریزید تا اب اضافی کامل گرفته شود ، سپس درون تابه در روغن کاملا سرخ کنید.
پس از سرخ شدن ، بادمجان را له کنید با گوشکوب یا درون دستگاه بریزید تا کاملا پوره شود. بادمجان له شده را درون تابه بریزید همراه با روغن کمی زردچوبه تفت دهید ، اکنون نیمی از نعنا داغ ، پیاز داغ و سیر داغ را درون تابه بریزید و مخلوط کنید.

میتوانید کمی گردوی خرد شده را نیز درون تابه بریزید. نمک و فلفل را هم در این مرحله به غذا اضافه کنید. کشک را در مقداری از آب رقیق کنید و درون تابه روی مواد بریزید. مواد کشک بادمجان را خوب هم بزنید و بعد اجازه دهید تا غذای شما جا بیوفتد. بعد از این زمان کشک بادمجان را درون ظرف مورد نظر ریخته و با مابقی نعناداغ ، پیاز داغ ، سیر داغ و کشک تزئین کنید.

طرز تهیه کشک بادمجان

بازدید : 334 / برچسب‌ها :

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن منو
کوک‌یاب ، آموزش ساده آشپزی

منوی اصلی سایت

کوک‌یاب یک سایت آموزش آشپزی و شیرینی پزی هست که سعی داره علاوه بر آموزش غذاهای اصیل ایرانی ، شما را با دستور تهیه انواع غذاهای فرنگی و بین المللی آشنا کنه و همچنین اطلاعات کافی در مورد خاصیت مواد غذایی رو هم در اختیار شما قرار بده.