کوک‌یاب؛ آموزش آشپزی ساده و شیرینی پزی

منوی اصلی

طرز تهیه ترشی جینجر (ترشی زنجبیل)

طرز تهیه ترشی جینجر (ترشی زنجبیل)

  • اقتصادی
  • ساده
  • - نفر
  • 30 دقیقه

جینجر در اصل همون زنجبیل هست و ما با استفاده از ریشه این گیاه، یک ترشی تند و متفاوت تهیه میکنیم! ترشی جینجر ریشه در فرهنگ غذایی ژاپن داره و در این کشور بسیار محبوب و پر استفاده هست. این ترشی عطر و طعمی تند داره و برای استفاده به عنوان چاشنی در کنار غذاهای […]

مواد لازم برای تهیه ترشی جینجر

  • زنجبیل تازه نیم کیلوگرم
  • شکر یک پیمانه
  • سرکه سیب دو پیمانه
  • نمک به مقدار لازم

جینجر در اصل همون زنجبیل هست و ما با استفاده از ریشه این گیاه، یک ترشی تند و متفاوت تهیه میکنیم! ترشی جینجر ریشه در فرهنگ غذایی ژاپن داره و در این کشور بسیار محبوب و پر استفاده هست. این ترشی عطر و طعمی تند داره و برای استفاده به عنوان چاشنی در کنار غذاهای سنتی بسیار عالی هست.
ترشی زنجبیل با سرکه سیب تهیه میشه و به هضم غذا و بهبود عملکرد دستگاه گوارش کمک میکنه.

دستور تهیه ترشی جینجر / ترشی زنجبیل خانگی خوشمزه

در ادامه این مطلب با کوک‌یاب همراه باشید تا با هم دستور تهیه ترشی زنجبیل را بررسی کنیم.

دستور تهیه ترشی جینجر / ترشی زنجبیل خانگی خوشمزه

  1. نیم کیلو زنجبیل تازه داریم که ابتدا باید پوستشو بگیریم و سیاهی های روی زنجبیل را هم با چاقو جدا میکنیم. بعدش زنجبیل را شسته و به شکل خلالی ریز و یا ورقه‌ای بسیار نازک خرد میکنیم. دستور تهیه اصلی ترشی جینجر که در شرق آسیا مورد استفاده قرار میگیره، ورقه‌ای نازک هست.
  2. حالا دو قاشق نمک به زنجبیل اضافه میکنیم و با دست مخلوط میکنیم تا کل سطح زنجبیل‌ها نمکی شه. اینطوری آب اضافی زنجبیل گرفته میشه و باعث میشه ماندگاری ترشی خیلی خیلی بیشتر شه. بعد از 15 دقیقه آکشی میکنیم و روی یک پارچه تمیز پهن میکنیم تا کاملا خشک بشن.
  3. دو پیمانه سرکه سیب، نصف پیمانه شکر و یک پیمانه آب را داخل یک قابلمه ریخته و روی حرارت قرار میدیم تا به جوش بیاد و شکر کاملا در سرکه حل بشه. بعدش شعله گاز را خاموش کرده و اجازه میدیم خنک بشه.
  4. یک شیشه تمیز و با سایز مناسب انتخاب میکنیم و جینجرها (زنجبیل) و یک قاشق چایخوری نمک را داخلش میریزیم. فضای خالی داخل شیشه هم که مطابق معمول با محلول سرکه پر میشه. درب شیشه را کیپ کنید و حداقل 5 روز بهش استراحت بدید تا کاملا ترشی جا بیفته.
    اگه قصد دارید ترشی جینجر را بیشتر از یک ما نگهدارید، بهتره بذاریدش داخل یخچال.چند نکته برای تهیه ترشی جینجر خوشمزه‌تر

چند نکته برای تهیه ترشی جینجر خوشمزه‌تر‎

  • یکی از نکاتی که باید در مورد تهیه ترشی زنجبیل رعایت کنید، تهیه زنجبیل تازه و سفت هست. اگر زنجبیل آثار پوسیدگی داشته باشه ترشی خیلی سریع فاسد میشه.
  • به این ترشی میتونید هالوپینو ، دانه های فلفل سیاه و همچنین سیاه دانه اضافه کنید.
  • با کاهش و افزایش میزان شکر، طعم ترش و ملس این ترشی قابل کنترل هست و شما میتونید متناسب با ذائقه خودتون، تنظیمش کنید!

بازدید : 107 / برچسب‌ها :

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن منو
کوک‌یاب ، آموزش ساده آشپزی

منوی اصلی سایت

کوک‌یاب یک سایت آموزش آشپزی و شیرینی پزی هست که سعی داره علاوه بر آموزش غذاهای اصیل ایرانی ، شما را با دستور تهیه انواع غذاهای فرنگی و بین المللی آشنا کنه و همچنین اطلاعات کافی در مورد خاصیت مواد غذایی رو هم در اختیار شما قرار بده.