کوک‌یاب؛ آموزش آشپزی ساده و شیرینی پزی

منوی اصلی

طرز تهیه ترشی هالوپینو

طرز تهیه ترشی هالوپینو

  • اقتصادی
  • ساده
  • - نفر
  • 25 دقیقه

اگه به غذاهای تند و تیز و فلفلی علاقه دارید، حتما از مزه و تندی فلفل هالوپینو لذت خواهید برد. از این نوع فلفل در بسیاری از غذاهای مکزیکی و هندی استفاده میشه و شما میتونید خیلی راحت، این نوع ترشی فلفل رو در منزل تهیه کنید. از تکه های ترشی فلفل هالوپینو میتونید برای […]

مواد لازم برای تهیه ترشی هالوپینو

  • فلفل هالوپینو تازه 750 گرم
  • سیر 3 حبه بزرگ
  • سرکه سفید 3 پیمانه
  • آب دو پیمانه
  • شکر 2 قاشق غذاخوری
  • نمک یک قاشق غذاخوری

اگه به غذاهای تند و تیز و فلفلی علاقه دارید، حتما از مزه و تندی فلفل هالوپینو لذت خواهید برد. از این نوع فلفل در بسیاری از غذاهای مکزیکی و هندی استفاده میشه و شما میتونید خیلی راحت، این نوع ترشی فلفل رو در منزل تهیه کنید. از تکه های ترشی فلفل هالوپینو میتونید برای تهیه انواع پیتزا و ساندویچ (بخصوص ساندویچ هات داگ) استفاده کنید.

هالوپینو یک نوع فلفل هست که معمولاً برای طعم تند و خاصی که داره، به عنوان چاشنی در انواع غذاها مورد استفاده قرار می‌گیره. از این فلفل در بسیاری از غذاهای مکزیکی، آمریکایی، هندی و کلا در آشپزی ملل بسیار پرکاربرد هست.

فلفل هالوپینو سرشاز از آنتی اکسیدان هست، همچنین خواص ضد سرطانی داره و طبع گرمی هم داره. میتونید به عنوان چاشنی در کنار هر نوع غذایی، از نوع ترشی استفاده کنید و از طعم متفاوت و تندش لذت ببرید.مواد لازم برای تهیه ترشی هالوپینو در خانه

دستور تهیه ترشی هالوپینو در خانه با طعم و مزه عالی

  1. کارمون رو با شستن فلفل ها شروع میکنیم. بعدش قسمت دم و ساقه اونها رو جدا میکنیم و اجازه میدیم کاملا خشک بشن. حالا نوبت خرد کردن فلفل هاست، این کار رو به شکل اسلایسی/حلقه ای انجام میدیم. بهتره از تخته و ساطور استفاده کنید تا فلفل له نشه. به همین شکل سیر رو هم پوست بگیرید و بعدش حلقه حلقه برش بدید.
  2. دو پیمانه آب و سه پیمانه سرکه داشتیم که داخل یک قابلمه با هم مخلوطشون میکنیم و روی حرارت قرار میدیم. در ادامه شکر و نمک رو هم به این ترکیب اضافه میکنیم. صبر میکنیم تا این ترکیب به جوش بیاد و بعدش شعله گاز رو خاموش میکنیم. در دمای محیط اجازه میدیم مایع سرکه کاملا خنک بشه.
  3. حالا نیاز داریم به یک شیشه درب دار خشک و تمیز که اصلا چرب نباشه. فلفل رو داخل شیشه بصورت لایه ای قرار میدیم و بین هر چند لایه فلفل، یکی دو ورق سیر هم جاساز میکنیم!
    شیشه که پر شد، داخلش رو با ترکیب سرکه و آب که حالا دیگه کاملا سرد شده، پرکنید. درب شیشه رو کاملا محکم ببندید و در جای خنک، دور از نور خورشید دو هفته بهش استراحت بدید.
  4. بعد از گذشت دو هفته، ترشی هالوپینو آماده مصرف هست.دستور تهیه ترشی هالوپینو در خانه با طعم و مزه عالی

چند نکته برای تهیه ترشی هالوپینو خوشمزه

  • به هیچ عنوان از فلفل های کهنه، پلاسیده، نرم و پوسیده برای تهیه ترشی استفاده نکنید. این فلفل ها در هنگام تهیه ترشی بافتشون رو از دست میدن و کل ترشی شما رو به فساد میکشونن.
  • برای اینکه ترشی هالوپینو طعم ملایمتری داشته باشه، اول از همه سعی کنید از فلفل هایی استفاده کنید که تندی کمتری دارن. در درجه بعدی هم میتونید مقدار شکر رو تا 3 قاشق افزایش بدید. اینطوری تندی فلفل تا حدودی کم میشه.
  • معمولا از فلفل هالوپینوی سبز برای تهیه ترشی استفاده میکنیم، اما شما میتونید کمی فلفل قرمز رو هم وارد ترکیب کنید تا رنگ ترشی جذابتر بشه.
  • فلفل ها ممکنه باعث ایجاد حساسیت بشن، بنابراین موقع اسلایس کردن، بهتره که از دستکش استفاده کنید. همچنین بهتره اینکار رو در فضای آزاد انجام بدید تا عطر تند فلفل اذیتتون نکنه.

بازدید : 156 / برچسب‌ها :

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن منو
کوک‌یاب ، آموزش ساده آشپزی

منوی اصلی سایت

کوک‌یاب یک سایت آموزش آشپزی و شیرینی پزی هست که سعی داره علاوه بر آموزش غذاهای اصیل ایرانی ، شما را با دستور تهیه انواع غذاهای فرنگی و بین المللی آشنا کنه و همچنین اطلاعات کافی در مورد خاصیت مواد غذایی رو هم در اختیار شما قرار بده.