کوک‌یاب؛ آموزش آشپزی ساده و شیرینی پزی

منوی اصلی

طرز تهیه همبرگر رستورانی مک‌دونالد با گوشت چرخ کرده

طرز تهیه همبرگر رستورانی مک‌دونالد با گوشت چرخ کرده

  • پرهزینه
  • ساده
  • 1 نفر
  • 25 دقیقه

در این مقاله همراه کوک‌یاب باشید تا به شما دستور تهیه همبرگر رستورانی مک‌دونالد را با جزئیات کامل آموزش دهیم. اگر دنبال تجربه پخت و مزه جدیدی در آشپزی هستید یا به دنبال نکات و ترفندهای درست کردن بهترین همبرگر خانگی میگردید، با ما همراه باشید. همبرگر امروزه به عنوان یکی از ساندویچ‌های محبوب و […]

مواد لازم برای تهیه همبرگر مک‌دونالد

  • گوشت چرخ‌کرده گوساله 85 گرم
  • یک عدد نان همبرگری سایز کوچک (نان سفید و نرم)
  • خیارشور: چند تکه
  • پیاز زرد خرد شده: کمتر از یک قاشق سوپ‌خوری
  • سس هزارجزیره یک قاشق سوپ‌خوری
  • سس کچاپ دو قاشق سوپ‌خوری
  • نمک و فلفل: به میزان لازم

در این مقاله همراه کوک‌یاب باشید تا به شما دستور تهیه همبرگر رستورانی مک‌دونالد را با جزئیات کامل آموزش دهیم. اگر دنبال تجربه پخت و مزه جدیدی در آشپزی هستید یا به دنبال نکات و ترفندهای درست کردن بهترین همبرگر خانگی میگردید، با ما همراه باشید.

همبرگر امروزه به عنوان یکی از ساندویچ‌های محبوب و پرطرفدار در سرتاسر جهان شناخته می‌شود. این ماده غذایی به عنوان آیکون و نماد رستورانهای بزرگ آمریکایی از جمله مک دونالدز و برگرکینگ شناخته میشود.
انواع مختلفی از همبرگر وجود دارد و حتی برای افراد گیاهخوار (وگان‌ها) نیز همبرگر گیاهی ساخته شده است.

ما قبلا یک مطلب کامل و جامع در مورد تهیه انواع همبرگر برای شما تهیه کرده بودیم “همبرگر خانگی و ذغالی ؛ طرز تهیه چیزبرگز ، ماشروم برگر و چوریتسو برگر

همانطور که در جریان هستید رسپی (دستور پخت) و حتی مواد اولیه مورد استفاده در رستورانهای بزرگ زنجیره ای محرمانه هستند. بنابراین صادقانه باید به شما بگوییم که اطلاعات دقیق و مشخصی از مراحل آماده سازی و تهیه اینگونه مواد غذایی در اختیار نداریم! این دستور تهیه برگر نزدیکترین تجربه طعم و مزه برگرهای مک دونالذز به شما ارائه میدهد و تا 90% با نمونه اصلی آن تطابق دارد.

* نکته : همبرگر رستورانی مک‌دونالد ساندویچ های کوچکی هستند که با ابعاد ساندویچ های مرسوم در رستورانهای ایرانی تفاوت دارند. معمولا برگرهایی که در رستورانهای ما سرو میشوند 150 گرم وزن دارند، اما مک دونالد از برگرهای با ابعاد کوچک و وزنی کمتر از 100 گرم استفاده میکند. مواد اولیه‌ای که در این مطلب ذکر کردیم ، به اندازه یک ساندویچ همبرگر است ، بنابراین اگر به ساندویچ های بیشتری نیاز دارید ، مواد را به همان اندازه افزایش دهید.


دستور پخت برگر به سبک رستوران مک دونالد

ابتدا آب پیازمون رو میگیریم و تفاله پیاز رو با گوشتمون مخلوط میکنیم. در نظر داشته باشید که نیاز نیست خیلی مواد رو ورز بدیم ، همینکه با هم مخلوط بشن کافیه. در ادامه یک قاشق سس کچاپ به برگر اضافه میکنیم و یک مقدار دیگه مخلوط میکنیم.
حالا برگر رو به فریزر انتقال میدیم تا به مدت 30 دقیقه استراحت کنه.

بعد از گذشت این مدت زمان باید به موادمون شکل بدیم. میتونیم از قالب استفاده کنیم و یا با دست مواد برگر رو به حالت یک دایره کوچک و نازک شکل بدیم. حالا باید بریم سراغ تابه ، مقدار کمی روغن درون یک تابه نچسب ریخته و اجازه میدیم داغ بشه.
حالا برگر رو به تابه انتقال میدیم و مقداری نمک و فلفل روی برگر میریزیم. زمان مناسب برای پخت برگر بین 2 تا 3 دقیقه برای هر طرف برگر هست. اگر بیشتر از این سرخشون کنیم بافت برگر خشک میشه و ساندویچ به فنا میره!

نان همبرگری کوچک را به دو نیمه برش داد و طرف پایینی آن را در تابه تست کنید تا کمی برشته شود. وقتی نان تست شد، آن را برگردانید و روی آن ورقه پنیر چدار را قرار دهید تا ذوب شود.
برگر سرخ‌شده را روی پنیر بگذارید و به آرامی سس هزارجزیره و کچاپ را روی آن بریزید. به عنوان چاشنی چند تکه خیارشور اسلایسی روی برگر قرار دهید. (معمولا از سه یا چهار اسلایس نازک خیارشور استفاده میشود ، البته خیارشورهای قطور! پس اگر خیار شور شما کوچک و قلمی است به سلیقه خودتان مقدار دلخواه از آنرا وارد ساندویچ خود کنید.)
میتوانید در کنار خیارشور از انواع کاهو پیچ و گوجه استفاده کنید.

حالا شما یک همبرگر رستورانی مک‌دونالد خانگی لذیذ و شبیه به نمونه اصلی دارید. به همراه سیب زمینی سرخ شده و نوشابه سرو کنید و از طعم واقعی مک‌دونالدز لذت ببرید.

اگر تمایل داشته باشید میتوانید برگر را گریل کنید و یا به شیوه زغالی طبخ کنید ، فقط توجه داشته باشید برای اینکار باید از 100 گرم گوشت پرچرب استفاده کنید و یا به اندازه 15 گرم چربی گوساله یا دمبه به مواد اولیه خود اضافه کنید. همچنین بهتره که حداقل دو ساعت برگر ها را قبل از طبخ داخل فریزر قرار دهید ، اینکار به شما کمک میکند که یک برگر آبدار خوشمزه داشته باشید و از خشک شدن برگر ها جلوگیری میکند.

مطالبی که شاید برای شما جالب باشد :

از تاریخچه همبرگر چیزی میدانید؟

همبرگر یکی از محبوب‌ترین و شناخته‌شده‌ترین انواع ساندویچ‌ها در تمام دنیاست. این ساندویچ ترکیبی از گوشت (که معمولا گوشت گوساله با درصد چربی بالا مورد استفاده قرار میگیرد)، نان، انواع سس و مخلفات (شامل گوجه ، کاهو ، خیارشور) است.
تاریخچه ساندویچ همبرگر به طور معمول به آمریکا نسبت داده می‌شود، اما شاید برایتان جالب باشد که بدانید ریشه‌های این ساندویچ به دوران باستان باز می‌گردد!

نام Hamburger از اسم شهر هامبورگ در آلمان گرفته شده ، اما این ساندویچ در آلمان ساخته نشده و اصالتا متعلق به امریکاست. در قرن 19، مهاجران آلمانی به آمریکا آمدند و با خودشان یک رسپی خاص برای طبخ گوشت چرخ‌کرده را به همراه داشتند. این گوشت چرخ‌کرده به مرور به شکل ساندویچ‌های کوچک با نان گرد تبدیل شد.
طی دهه‌های مختلف، همبرگر در آمریکا تکامل یافت. در دهه 1920، همبرگر به عنوان یک غذای سریع و محبوب در رستورانها به فروش می‌رسید که قیمت بسیار مناسبی هم داشت. شرکت‌های مختلف همبرگر به وجود آمدند و نوعی رقابت ایجاد شد که منجر به توسعه نسخه‌های متنوع از همبرگر شد.

در دهه 1950، رستوران‌هایی نظیر مک‌دونالدز و برگر کینگ متولد شدند که همبرگر به عنوان نماد آن‌ها به شناخته میشد. این رستوران‌ها هر کدام ساندویچ همبرگر را با ترکیبات ،مخلفات و سس‌های خاص خود ارائه می‌دادند.

بازدید : 59 / برچسب‌ها : ،

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن منو
کوک‌یاب ، آموزش ساده آشپزی

منوی اصلی سایت

کوک‌یاب یک سایت آموزش آشپزی و شیرینی پزی هست که سعی داره علاوه بر آموزش غذاهای اصیل ایرانی ، شما را با دستور تهیه انواع غذاهای فرنگی و بین المللی آشنا کنه و همچنین اطلاعات کافی در مورد خاصیت مواد غذایی رو هم در اختیار شما قرار بده.