کوک‌یاب؛ آموزش آشپزی ساده و شیرینی پزی

منوی اصلی

طرز تهیه مربا کامکوات

طرز تهیه مربا کامکوات

  • اقتصادی
  • ساده
  • 6 نفر
  • 60 دقیقه

شاید با میوه کامکوات آشنایی داشته باشید و یا تا بحال حتی نام آنرا نشنیده باشید! این میوه نارنجی رنگ با ابعادی نزدیک به دو بند انگشت ، یک میوه فوق العاده مفید و سرشار از آنتی اکسیدان و ضد سرطان است که در دسته بندی مرکبات قرار می گیرد و مزه ای بین لیمو […]

مواد لازم برای تهیه مربا کامکوات

  • کامکوات 500 گم
  • شکر 2 لیوان
  • آب لیمو تازه 1 قاشق چای خوری

شاید با میوه کامکوات آشنایی داشته باشید و یا تا بحال حتی نام آنرا نشنیده باشید! این میوه نارنجی رنگ با ابعادی نزدیک به دو بند انگشت ، یک میوه فوق العاده مفید و سرشار از آنتی اکسیدان و ضد سرطان است که در دسته بندی مرکبات قرار می گیرد و مزه ای بین لیمو و پرتقال دارد.
این میوه پوست تلخی دارد و به همین علت تهیه مربا از آن ، نیازمند رعایت چند ترفند و قلق ساده است که در همین پست آنها را با هم مرور میکنیم. برای درست کردن یک مربای کامکوات خوش طعم و راحت می توانید از این دستور پخت کوک یاب استفاده کنید.

دستور پخت مربا کامکوات

برای درست کردن مربای کامکوات نیاز داریم به نیم کیلو میوه کامکوات که حلقه ای برش می زنیم و هسته هاش رو خارج می کنیم و کامکوات ها رو داخل قابلمه می ریزیم و داخلش آب می ریزیم تا جایی که روی کامکوات ها رو آب بگیره و سپس می زاریم روی حرارت تا 5 دقیقه بجوشه و بعد از 5 دقیقه آبکش می کنیم و کمی روش آب می ریزیم و دوباره کامکوات ها رو داخل قابلمه می ریزیم وداخلش آب می ریزیم تا جایی که روی کامکوات ها رو بپوشونه و اجازه می دیم دوباره 5 دقیقه بجوشه و مجددا آبکش می کنیم و باز هم آب سرد روش می ریزیم و بعد هم داخل یک ظرف آب و یخ می ریزیم تا میوه فرم خودش رو از دست نده.

2 لیوان شکر رو داخل قابلمه می ریزیم و 1 لیوان آب بهش اضافه می کنیم و روی حرارت متوسط قرار می دیم و 1 قاشق چای خوری آب لیمو بهش اضافه می کنیم تا مربامون شکرک نزنه و وقتی که شکر ها آب شده و کمی غلیظ شد کامکوات ها رو بهش اضافه می کنیم و 40 دقیقه اجازه می دیم که بجوشه و غلیظ بشه وقتی ک شربت مربا بین انگشت هامون کش اومد یعنی مربا آماده هستش و می تونیم حرارت رو خاموش کنیم.

اجازه می دیم تا مربا کاملا خنک بشه و بعد داخل ظرف مورد نظرمون می ریزیم و در داخل یخچال از مربای کامکوات نگهداری می کنیم بهتره که تا 1 روز اجازه بدیم مربا استراحت داشته باشه و بعد مصرف کنیم.

بازدید : 83 / برچسب‌ها :

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن منو
کوک‌یاب ، آموزش ساده آشپزی

منوی اصلی سایت

کوک‌یاب یک سایت آموزش آشپزی و شیرینی پزی هست که سعی داره علاوه بر آموزش غذاهای اصیل ایرانی ، شما را با دستور تهیه انواع غذاهای فرنگی و بین المللی آشنا کنه و همچنین اطلاعات کافی در مورد خاصیت مواد غذایی رو هم در اختیار شما قرار بده.